Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.  (gelezen 23164 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #90 Gepost op: 04-10-2012, 16:11 »
Correct. Sorry, ik besefte niet hoe uniek dat dat wel was :)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #91 Gepost op: 04-10-2012, 16:44 »
wat is uniek, schijnbaar kan het al vele jaren.

meer onze onwetendheid.
of routebeschrijving ophalen
of plaatsmarkering toevoegen en dan op dat punt "aanwijzingen van hier" "naar hier".

want oude plaatjes staat een tab direction, wat in de huidige versies eruit geschreven is.




nu was ik op zoek naar

als "from:" is en "to:" is, is er dan ook een soort van "via:" Weet je die?

dan zou je een zoekstring kunnen maken met vele coordinaten punten.

dan hoef je de wegsectie niet meer uit te teken maar alleen het track stuk.

of kan het alleen maar tussen twee punten.

Maar een route maken met meerdere punten?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #92 Gepost op: 04-10-2012, 18:59 »
Wel, ik heb het ook gevonden en wat ik vind vind ik niks :)

Het is alleen een route van A naar B, je kunt geen via opgeven, je kunt niet opgeven met welk voertuig, je kunt geen voorwaarden opgeven en het resultaat is een track (prima) en waypoints voor elke afslag.

Nu kan ik wel verder gaan zoeken, maar dit valt wat mij betreft gelijk af, want wat meot ik met een TomTom route over de snelweg als we op zandpaden willen rijden :) ;)


Die waypoints en die track, dat kun je wel zo in een Garmin Montana gooien, volg ej de track en worden in het roadbook de waypoints weergegeven, idem op de kaart. Ik weet niet, ik kan geen manier verzinnen zonder veel bewerkingen (incl andere kaarten en conversies) wat we hier mee moeten.  Weer Garmin/TomTom,   je kunt van de waypoints PO's maken en de hermanizer functie toepassen.



Ook de route via Google Maps waarvan ik dan een KML krijg, zit alleen een track in, wilt je richtingsaanwijzingen, dan kom ik in Land op de Fasttrack uit, maar die doet het pas als je routeerbare kaarten hebt.  Dan kun je de route net zo goed in LAND direct maken.
Of die track weer omzetten en een zeer gedetalieerde (directe) route in LAND en daar dan op rijden. Maar is wel heel specifiek TwoNav.


De track is goed, maar om die in de TwoNav navigatiesoftware te kunnen gebruiken moet het een track zijn. Buiten LAND de roadbook functies toepassen en dan direct in de TwoNav plaatsen lijkt mij op dit moment onmogelijk.

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #93 Gepost op: 05-10-2012, 20:39 »
Het is alleen een route van A naar B, je kunt geen via opgeven, je kunt niet opgeven met welk voertuig, je kunt geen voorwaarden opgeven en het resultaat is een track (prima) en waypoints voor elke afslag.

Ik heb een utility gevonden die vanuit Google Maps zowel een route als een track kan genereren op basis van GPX (nu volgens de officiƫle definities Marco), waarbij er op ieder routepunt/oeioeioeihoopdatik dit goed zeg/viapunt een instructie gegenereerd is.

Gewoon de tekst selecteren met CTRL-A en kopie en vervolgens naar een text editor kopiƫren en opslaan als GPX.

Vervolgens geimporteerd in Land en het ziet er keurig uit, precies zoals vanuit Google Earth (fat client).

http://www.elsewhere.org/journal/gmaptogpx/ (Nee, dit is niet de nieuwe site van Elsinga :D)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #94 Gepost op: 05-10-2012, 21:05 »
Klik eens 1 blz terug en kijk eens in de bovenste posting.....  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #95 Gepost op: 05-10-2012, 21:10 »
Je bent geniaal ;D

Maar ik kan geen gedachten lezen; dat Gmap voor Google Maps stond kon ik dus niet raden.

De routeerfunctie van Google Maps is veel sterker dan die van GE. Nu kan je dus ook je eigen off-roadkaarten in GM importeren en combineren met het gewone asfalt netwerk.

Dan wordt 't wel heer interessant voor iedereen die lange routes wil gaan uitzetten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #96 Gepost op: 05-10-2012, 21:57 »
Als  opvolger voor WinGDB3  is er nu MacGPX en WinGPX  ook met hermaniser functies.


http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=39129




Misschien kun je hier nog wat extras mee.  Ik probeerde met WinGPX in ieder geval de GE waypoints in een directe route om te zetten, lukte eergisteren nog niet helemaal, maar JaVaWa heeft als het goed is die "bugs" eruit gehaald.


 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #97 Gepost op: 12-12-2015, 23:17 »
Bump.

Nog een leuke tool: http://labs.coruscantconsulting.co.uk/garmin/gpxgmap/convert.php

Vraag is, is hij af?

Ik kan die route GPX iig niet importeren.

Misschien dan deze?

http://labs.coruscantconsulting.co.uk/garmin/gpxgmap/mobiledev.php

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #98 Gepost op: 21-10-2017, 07:16 »
Wie gebruikt er nog Land of Twonav?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #99 Gepost op: 21-10-2017, 09:03 »
Ik gebruik nog wel Land, maar geen Twonav meer. Wel Locus Pro en OSMand. Hoezo?

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #100 Gepost op: 21-10-2017, 12:24 »
Ik gebruik ook Land niet meer. En de apparatuur verkocht. Gelukkig ;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #101 Gepost op: 22-10-2017, 14:30 »
Hoezo?

Land is een van de weinige programma, die je op een groot scherm kan gebruiken, waar bij je ook wms layers kan gebruiken als ondergrond.
Basecamp kan dat niet. Ortho foto is een gemis bij basecamp.

De luchtfoto van Nederland 2016 en 2017 komt er aan.

https://geodata.nationaalgeoregister.nl/luchtfoto/rgb/wms?&request=GetCapabilities&service=WMS&version=1.3.0

Actueel_ortho25





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: LAND Compegps, ook wel CGPSL genoemd.
« Reactie #102 Gepost op: 22-10-2017, 21:21 »
Ik gebruik Twonav op een 10" tablet in de auto. Super.
Marcel