Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het DR650SE draadje  (gelezen 17985 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #105 Gepost op: 20-08-2017, 21:01 »
uhh ja denk het wel. waarschijnlijk een keer op een OTR rit op me bek gegaan  :-\ . maar de binnenvork is nog goed.  Heb alleen nu het probleem dat ik die progressieve veer niet meer terug kan duwen.







Veer is veel langer dan damper rod en inner tube samen. Je moet met heel je gewicht erop duwen om die veer terug te krijgen. dat kan nooit goed zijn. Zal wel weer een of andere tool bij de dealer nodig zijn ??? Ga morgen MVM in Soesterberg maar bellen. Kijken of ze het weten.
DR650SE-

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #106 Gepost op: 21-08-2017, 20:56 »
Als de vork in elkaar zit, dan steekt de damper rod vrijwel geheel onder uit de binnenpoot. Dus dat de veer ongeveer even lang is als de binnenpoot (zoals deze foto suggereert) lijkt me vrij normaal...





Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #107 Gepost op: 23-08-2017, 22:59 »
Al wat wijzer geworden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #108 Gepost op: 24-08-2017, 20:37 »
Nee nog niet . Heb er deze week weinig tijd voor. moest ook nog stofkappen (had eerst alleen de keerringen besteld) en extra vorkolie bestellen. Ga van het weekend het spul in elkaar zetten.
DR650SE-

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #109 Gepost op: 06-09-2017, 20:24 »
Doet ie het al weer Rubberbutt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #110 Gepost op: 07-09-2017, 14:12 »
Pfff  ja. uiteindelijk deed ik het verkeerd. Ik schoof eerst dat nylon busje op de damper rod. En dan het geheel in de binnenpoot.Maar dat is niet goed.  Eerst de damper rod erin schuiven. Als het dunne uiteinde uitsteekt dan pas de nylon bus erop.
Even de 8mm inbus met een paar slagen vastzetten, en dan de binnenpoot in de buitenpoot.


Voorkkeering erin persen mbv de oude keerring en 2 stukjes in lengte gezaagde PVC pijp,Stofkap erop. Circlip erop. Olie ingieten, veer er weer in.
Schroefdoppie erop en klaar.


Alleen de L vorkpoot (de remklauw kant) heeft een beschadiging,  (op pagina 7 kun je de foto's zien).
Vandaag deze vorkpoot verhit. Stofkap kwam er al makkelijker uit. Daarna flink de binnenpoot eruit trekken.
De beschadigde plek steeds verhitten en voorzichtig met een drevel terugtikken.
Het kost aardig wat tijd, maar het gaat lukken  ;)

DR650SE-

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #111 Gepost op: 07-09-2017, 18:29 »
goed bezig!


(die beschadiging zit op een lekkere plek. zo komen de keerring en glijbussen en er nauwelijks langs....  :-[  )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #112 Gepost op: 07-09-2017, 19:18 »
Inderdaad ik kreeg de binnenpoot er ook niet uit. Daarom moest ik het spul verwarmen en met redelijk veel geweld de ring, glijbus ed. langs de beschadiging trekken.


nou ja weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen... ::)
DR650SE-

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #113 Gepost op: 07-09-2017, 20:42 »
En bij ons gaat als het goed is zaterdag een van de brommertjes de deur uit... de koper komt er vanuit Silicon Valley voor naar ons toe vliegen, om hem vanuit Los Angeles terug te rijden.





Afgelopen jaar veel aan vervangen en gedaan. Op naar de nieuwe eigenaar! Deze stond een beetje werkloos te zijn sinds ik mijn Ducati Desert Sled gekocht had.


Onderstaande brommert schuift nu door naar mevrouw Kool





(carterplaatje staat in bestelling)


Vorige week aangepast naar een fijne reismotor. Grotere tank, het smalle 18" achterwiel verwisseld met het originele 17" wiel zodat hij wat stabieler rijdt. Verstelbare dogbones zodat de rijhoogte en de veervoorspanning apart instelbaar zijn. En ik heb de vorkolie die Ricor adviseerde voor de Intiminators (5W) vervangen door 7.5W. Demping is nu ietsje zwaarder en past beter bij de achter schokdemper (ook van Ricor). Veel low speed demping, maar slikt zodra je op snelheid bent elke pothole, putdeksel of gevallen palmbladeren op. Deze brommert wordt eigenlijk alleen gebruikt voor dit soort wegen (geen wild offroad dus):





In plaats van het beetje nerveuze karakter dat mijn DR had, is het nu een lekker licht sturende brommer die ook bij 130kmh met langsstrepen nog steeds niet mijn zijn kont heen en weer gaat of korte bochten invalt.