Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ONK enduro 2017  (gelezen 17980 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #60 Gepost op: 22-08-2017, 07:15 »

En member gaat gewoon even de ISDE rijden, vet!


Succes Joost. En genieten, unieke ervaring!
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #61 Gepost op: 22-10-2017, 15:29 »
Gisteren best een aantal rijders van hier gezien! Was een mooi ritje.

Rijden jullie het hele seizoen? Ook rijders met een (nationale)licentie hier?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #62 Gepost op: 22-10-2017, 18:14 »
Hoi Floor, ik heb je nog wel zien lopen bij de servicestraat.


Ik rij weer het hele seizoen met m'n vertrouwde nummer 777. Was weer een hele mooie rit gisteren. Ga je ook nog meedoen? A.s. week Hellendoorn met mooie proef in de kuil. Altijd leuk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #63 Gepost op: 22-10-2017, 19:18 »
Aah, 777 aanwezig! Heb jou niet gezien geloof ik.

Gisteren ook meegereden! Was leuk! Alleen op proef 1 een rijder voor me waar ik niet langskwam. Heeft een minuut gekost denk ik. En proef 5 in dat slootje stilgestaan.  ;D ;D ;D . Voorzichtig erdoorheen, sloeg de motor af onderin. Ook een minuut gekost.  ;D Gewoon dom.  ::) ;D En paar strafminuten gepakt op het eerste stuk. Kwam met 3 minuten te laat binnen en toen geen haast gemaakt, had ik er 7 te pakken.  ;D ::) Rest van de rit zonder strafminuten vervolgd.

Moet even kijken welke enduro's ik nog rijden ga. Ga proberen óf hellendoorn óf zelhem. Beetje oefenen.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #64 Gepost op: 27-10-2017, 11:15 »
Hee Floor, wat is dat nou .... hulp van de nieuwe wedstrijdlijder gehad bij dat slootje


http://www.enduro.nl/39372/wedstrijdverslag-onk-enduro-vorden-21-oktober-2017/

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #65 Gepost op: 01-11-2017, 22:27 »
Floor, ik heb je wel in Vorden gezien maar niet in Hellendoorn.


Ahhh Hellendoorn... de zandkuil, dauwpop met de steile wand. Altijd spektakel.
Top geregeld weer, proef 1: een relatief kort proefje met veel bosjes en een stukje snelle akker. Een lekkere opwarmer.
Proef 2: rond en in de zandkuil. Ik heb altijd veel respect voor deze proef omdat er zoveel snelle stukken in zitten met ho ho hobbels en wo wo worstels, maar hij is super gaaf. Desalnietemin in rondje 2 goed op m'n hoofd gevallen ergens. Ik heb even een minuutje genomen om tot mezelf te komen. Was wel te zien in de proeftijd. Erwin komt 1:13 eerder over de finish.
Proef 3: dauwpop. Een legendarisch lange proef met evenzo legendarische knipgaten. Vroeger start en finish op 2 verschillende plekken, nu hadden de heren proefbouwers een heen en weer route met chicanes gemaakt op het normaal bloedsnelle en wortelige start pad. De opstap met boomstronk bovenop heb ik 3 rondes gedaan en was super goed te doen. Hoorde in de service stop dat de soft route al snel  slecht werd.
Al met al overal lekker gereden behalve proef 2 ronde 2.


In ronde 3 keek oom agent ook nog mee en werden er een paar deelnemers aangesproken wegens te hoge snelheid of onvrijwillige wheelie. "Ja maar het is een 300, ik kon er niets aan doen"


Ook het stoplicht bij proef 3 was niet helemaal duidelijk voor sommigen, met disq. tot gevolg. (Door rood rijden, terug rijden om het clubhuis en opnieuw starten)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #66 Gepost op: 02-11-2017, 20:29 »
Fijn om te lezen dat je genoten hebt, daar doen we het allemaal voor. Tot volgend jaar op 13 oktober bij onze 52ste Heuvelrit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #67 Gepost op: 03-11-2017, 11:50 »
Hee Floor, wat is dat nou .... hulp van de nieuwe wedstrijdlijder gehad bij dat slootje


http://www.enduro.nl/39372/wedstrijdverslag-onk-enduro-vorden-21-oktober-2017/


Hahaha. Ja. Daar sloeg de motor af bij het omhoog rijden.  ;D  Dacht... je mag geen hulp van buitenaf krijgen, maar als je dan toch hulp krijgt, moet je dat niet al te stiekem doen. Krijg je gedoe van achteraf. Dus heb de wedstrijdleider even gevraagd te helpen. Kon hij gelijk beslissen wat hij ermee zou doen.  ;D ;D


Morgen Zelhem. Ben erbij!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #68 Gepost op: 30-11-2017, 20:33 »
Jee, we krijgen een hobby klasse! (Zie enduro.nl)

Zelfde aantal rondjes als daglicenties, maar met vast startnummer en klassement.

Lijkt mij wel wat! Meer mensen interesse?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #69 Gepost op: 05-12-2017, 20:25 »
Jee, we krijgen een hobby klasse! (Zie enduro.nl)

Zelfde aantal rondjes als daglicenties, maar met vast startnummer en klassement.

Lijkt mij wel wat! Meer mensen interesse?


Yep... ik 901 en Martijn 902. Silbertanne ook 967... join the club zou ik zeggen ;)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #70 Gepost op: 05-12-2017, 23:00 »
Ben mijn WR aan klaar maken voor seizoen 2018, normaal gezien als daglicentie rijder.
Waarom zou ik gaan voor de hobby klassen?


Zie dat ik de tweede wedstrijd op 3 maart bijvoorbeeld niet kan ivm een bruiloft. Hoe weten ze het zo te plannen :P
Weer zin om het op te pakken, bijna 2 jaar stil gezetten, wat enduro betreft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #71 Gepost op: 06-12-2017, 15:38 »
Wel leuk met twee ritten in België zie ik.
KNMV ONK Enduro 2018

Een van de vernieuwingen van de reglementen voor het ONK enduro 2018 is de invoering van een nieuwe klasse, de Hobby Klasse.

De hobby klasse is een laagdrempelige klasse waarin wel een dagklassement en tussenstand wordt opgemaakt, maar geen kampioen wordt aangewezen.

De hobby klasse rijdt hetzelfde aantal ronden als de daglicentieklasse.

meer info over deze reglementwijziging volgt..

data: (onder voorbehoud)

20 januar Enter
3 maart Holten
x  april Mettet (België)
x  september Dinant (België)
13 oktober Hellendoorn
3 november Zelhem
17 november Harfsen
30 november & 1 december Kampioensrit Vorden

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #72 Gepost op: 06-12-2017, 18:30 »
Voordeel van de hobbyklasse boven daglicentie is o.a. dat je niet steeds nieuwe stikkers hoeft te plakken 's ochtends vroeg. En dan ook niet meer langs de administratie. Dat scheelt ook weer.
En een klassement is natuurlijk ook best leuk.


Ik heb me weer in de 40+ ingeschreven en hou daarmee m'n bekende nummer: 777
Dat scheelt nieuwe stikkers, en in die andere klasse waar ik nu ook had mogen inschrijven rijden nog snellere gasten rond bij gebrek aan een aparte inters klasse.


België wil ik al jaren ook eens een enduro rijden en is er nog niet van gekomen. Let wel, er staat dat de inters ook in België rijden. Ik denk dus dat voor de andere klassen je best in België mee kunt doen maar dat dat dan toch een Belgische daglicentie wordt.
En dan is de kalender wel erg mager volgend jaar.  :(

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #73 Gepost op: 06-12-2017, 19:43 »
Ziet er naar uit dat ik als 919 met een wit bordje mee doe.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: ONK enduro 2017
« Reactie #74 Gepost op: 07-12-2017, 18:41 »

Yep... ik 901 en Martijn 902. Silbertanne ook 967... join the club zou ik zeggen ;)

Natuurlijk gelijk gedaan, ik start in januari bij jou en Martijn in de minuut, nummer 900. Leuk!  :)

(Al heb ik wel wat vraagtekens bij dat nummer, omdat ze meestal bij 01 beginnen?)