Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trans Euro Trail  (gelezen 27067 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #75 Gepost op: 21-08-2018, 22:49 »
Mijn maat Piet en ik zijn op dit moment de TET aan het rijden in Frankrijk. We zijn bij Orleans begonnen en nu in Mauriac vlakbij de splitsing.
Onwijs gaaf gereden met KTM640 Adventure en Tenere 660. Zitten wel hier en daar een paar stukjes bijdie voor ons  en onze motoren met bepakking te zwaar bleken. Twee keer om moeten draaien en eromheen gereden. Op mijn facebookpagina staan wat fotos en filmpjes: Frans van Driessche

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #76 Gepost op: 21-08-2018, 23:24 »
Welke kant ga je op? Wij starten aanstaande vrijdag vanuit Barcelona en gaan terug rijden naar Nederland.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #77 Gepost op: 22-08-2018, 08:31 »
TET Nederland heeft een update: https://www.transeurotrail.org/netherlands/

Niets bijzonders, alleen wat aanwonenden tevreden gesteld door een kleine omleiding.

super Ard, Thanks :)
gr. Thom

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #78 Gepost op: 22-08-2018, 15:21 »
We zijn TET-Frankrijk van noord naar zuid gereden tot de splitsing. We gaan van hier over kronkelwegen terug naar huis.
In de toekomst gaan we nog wel eens de andere stukken doen.
Voor mensen die de TET nog gaan doen: het is ontzettend gaaf, maar best veel zoeken en heel veel kleine weggetjes waar het niet opschiet. Wij kwamen vaak ergens tussen de 100-200 km per dag uit. Voor meer dan dat moet je echt flink doorcrossen en niet teveel hoeven zoeken. Hou daar in je planning rekening mee!

We zijn in 5 dagen geen andere TETers tegen gekomen. Jammer!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #79 Gepost op: 22-08-2018, 15:25 »
Interessant topic  :)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #80 Gepost op: 29-09-2018, 08:23 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #81 Gepost op: 29-09-2018, 09:35 »
Ook via deze weg wil ik Ard en de mensen die hebben meegeholpen aan de TET Nederland heel hard bedanken! Zo'n mooi land waar jullie in wonen met heel veel vriendelijke mensen waar wij passeerden op onze terugweg van de TET Noorwegen-Zweden-Duitsland-Nederland. Deze track is echt met liefde samengesteld!


Voor diegenen die graag TET-Duitsland willen doen: Dat is dan weer totaal andere koek omdat daar niet veel moois tussenzit en geen streepje onverhard. Mer nog: Het kleine stukje Duitsland wat in de TET Nederland verwerkt zit, is het mooiste wat wij gedaan hebben van Duitsland.


Ik ga binnenkort een deel van de TET Nederland nog eens rijden, maar dit keer van Zuid naar Noord.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #82 Gepost op: 29-09-2018, 11:33 »
We hebben, met zijn 2-en inmiddels TET-Nederland, TET-Frankrijk tot Millau en TET-Belgie gedaan, alledrie hartstikke gaaf om te doen. TET Belgiƫ twee weken terug, veel mooier dan ik had verwacht. Wel af en toe hele kleine, smalle of overgroeide paadjes waarvan je je echt afvroeg of je wel goed zat. Ik zou bij voorkeur niet alleen gaan rijden. Wij moesten echt af en toe samen de motoren over of door obstakels wurmen. Kijk maar op mijn Facebook pagina voor wat filmpjes en foto's:..Frans van Driessche

Wat ons wel een beetje verbaasd heeft, is dat we op 2000km TET door 3 landen, geen enkele andere TET-ters zijn tegengekomen. We hadden echt veel meer TET-ters verwacht.

Aan de makers van TET: HEEL ERG BEDANKT VOOR AL JULLIE INSPANNINGEN, TOP!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #83 Gepost op: 29-09-2018, 18:43 »

Wat ons wel een beetje verbaasd heeft, is dat we op 2000km TET door 3 landen, geen enkele andere TET-ters zijn tegengekomen. We hadden echt veel meer TET-ters verwacht.

Dat is eigenlijk best wel goed nieuws. Dat betekent dat de "overlast" heel beperkt blijft hopelijk. Wij zijn op 3000km TET vanaf Barcelona naar Parijs alleen 3 Engelsen tegen gekomen. Verder niemand gezien.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #84 Gepost op: 30-09-2018, 12:24 »
Bedankt voor het compliment !
Natuurlijk ook namens alle anderen die deel uitmaken van het ontstaan en het verbeteren van de route(s).

Het succes van de TET zit hem in de mensen die er op rijden.

Als de rijders zich netjes gedragen en rekening houden met de andere gebruikers van de wegen en paden en de aanwonenden er van kunnen we misschien voorkomen dat er meer wordt afgesloten.

Ook is het natuurlijk aan te raden je geld voor eten, drinken, campings etc. te besteden bij aan de route gelegen bedrijfjes om zo de lokale economie een kleine impuls te geven. De service en het gekochte zijn er vaak beter dan bij de ketens.

Als er nog ideeen zijn voor verbeteringen staan we daar altijd voor open !
Contact mogelijkheid bestaat via de website : https://www.transeurotrail.org/netherlands/

Groeten, Ard

P.s.: Het stuk door Duitsland is volgens velen nogal saai. Dit vindt ik zelf wel meevallen maar een alternatief over alleen Nederlands grondgebied zou langer zijn en ook volledig vehard vandaar deze keuze.

Tevens de Oost/West route, Dit is puur een vebindingsroute naar het veer naar Engeland. Ik heb al honderden kilometers gereden om er wat onverhard in te krijgen maar afgezien van een paar honderd meter is er volgens mij niet veel te vinden wat legaal is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #85 Gepost op: 23-10-2018, 11:17 »
member: we hebben elkaar gesproken bij de Brabo600 en je gaf aan dat jullie de motoren op de vrachtwagen haden gezet naar Spanje, daarnaar toe zijn gevlogen en vervolgens richting NL geTET.
Dat lijkt mij een slimme aanpak, ben alleen vergeten via welke club jullie het motorentransport hadden geregeld? Meen te herinneren dat het transport plus vlucht ongeveer 300 euro de neus kostte?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #86 Gepost op: 23-10-2018, 13:16 »
Ja dat klopt Kasper. Motortransport geregeld via Nordcargo in Moerdijk. Die 300 euro pp was transport motor naar Barcelona, vliegticket Schiphol - Barcelona en taxi naar de opslag van Nordcargo. Moet wel zeggen dat wij spotgoedkope vliegtickets hadden. 35 a 40 euro pp meen ik.


Mocht je meer info willen hebben dan moet je maar even mailen.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #87 Gepost op: 24-10-2018, 10:20 »
Een paar weken terug ook gebruik gemaakt van Nord Cargo om onze motoren naar Madrid te laten transporteren en weer terug naar Nederland. Retourtje kostte 450 euro. We hebben een stukje TET Spanje gedaan en voornamelijk Portugal. Geweldig!
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #88 Gepost op: 09-01-2019, 02:13 »
Filmpje van de TET in zuid-Frankrijk en Italie (maritieme alpen) afgelopen jaar september. K heb maar een heel klein deel van het materiaal gebruikt voor het filmpje.  :D

Echt ongelofelijk hoe mooi de alpen zijn daar in Italiƫ.


https://youtu.be/Y5eR5o7e4v8




Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2019, 09:29 »
TET nieuws: 

Aangezien ik een nieuwe baan heb en een huis heb gekocht waar nogal wat werk aan zit heb ik besloten om het beheer van de Nederlandse TET sectie uit handen te geven.

Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die er tijd en enthousiasme voor heeft.
Gevraagd is tevens ethisch gedrag en kennis van het editen van tracks.
Je krijgt er niets voor terug afgezien van complimenten van rijders en opmerkingen van ontevreden mensen die niet van motorrijden houden  ;D

Het zou mooi zijn als je min of meer in de buurt van het midden van de TET woont maar dit is natuurlijk geen must.
Het bezit van een op de TET gerichte motor (<200kg) is aan te bevelen.

Eventuele reacties graag op transeurotrail.nl [at] gmail.com

Groeten, Ard