Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BMW F650/800 draadje  (gelezen 526 keer)

Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
BMW F650/800 draadje
« Gepost op: 25-09-2017, 12:05 »
Verbaasd dat er hier nog weinig over gesproken is over de twin van BMW.

Hier een uitgebreidere, denk wel, betrouwbare test: https://adventure-motorcycling.com/2012/04/05/bmw-f650gs-se-long-term-test/

Die 650 (een gedetunede 800) komt er behoorlijk goed uit? Het is dus niet nodig om een 800 te rijden?

Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #1 Gepost op: 25-09-2017, 12:58 »
Hangt maar net van de toepassing af: de 650 is met zijn softere gasreactie en kleinere voorwiel meer op de straat gericht en de 800 met zijn hogere vermogen pittiger gasreactie meer op onverhard. Maar op bijv. de Stelvio houd je een goede rijder op een 650GS met een 1200GS niet bij in de bochten.

Offline member

  • *****
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2017, 14:41 »
Lijkt me ook een fijne fiets voor dit soort avonturen, maar net als de dikke GS-en heb ik zo mijn twijfels over de betrouwbaarheid van BMW's.
Hij heeft geen zelf problemen, maar als je zijn tekst goed leest begint het al met: ….."teething problems"... en verderop in de tekst:…"early breakage issues"….
Volgens mij is dat de reden dat er hier weinig over wordt geschreven.

Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2017, 18:02 »



Die 650 (een gedetunede 800) komt er behoorlijk goed uit? Het is dus niet nodig om een 800 te rijden?

misschien begrijp ik je verkeerd , en ik heb je link nog niet gelezen , maar de 650 heeft toch hetzelfde
800cc blok , maar uitgevoerd met giet wielen ipv spaakwielen en wat lager gebouwd.
Dus als je alleen op de verharde weg rijd idd niet nodig om een 800 aan te schaffen.
Wil je echter ook licht onverhard dan is de 800 daar meer op toegerust

Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #4 Gepost op: 25-09-2017, 19:01 »
Als je er goed over nadenkt zou je het softere, koppelrijke 650 blok (dat ook 800cc is) juist in een allroad versie hebben, en de meer piekerige versie in de straatversie....

Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #5 Gepost op: 25-09-2017, 20:07 »
De 800 heeft meer koppel dan de 650, dus wat bedoel je precies Max?

Offline member

  • 620=>640 Adventure '97 (E) TigerSport '14 (E) Futura 2004 (NL)
  • *****
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #6 Gepost op: 26-09-2017, 11:31 »
Er zijn hier veel meer "allroads" die hier geen draad/weinig belangstelling hebben.
De bovengrens lijkt in de buurt van een 690 te zitten, (met als uitschieter naar boven 950/990) terwijl er veel meer - ook populaire - grotere/zwaardere motoren ook voor allroad doorgaan.
Neem een Tiger 800/1200, KTM 1150/1190/1290, nieuwe AT (het was hier ooit zelfs een Alp/AT bolwerk :) ),  enz.
Die "halen" het hier niet om onduidelijke redenen. Ja ik ken het verhaal lichter is beter maar dat wil niet iedereen en sommige mensen hebben meer motoren.
Ik vind dat wel jammer, van mij mag het best breder naar de bovenkant.
"You wouldn't be riding a motorcycle if you weren't an optimist." "My favorite bikes are always the ones that everyone likes, but no one buys".

Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #7 Gepost op: 26-09-2017, 13:12 »
Ik ken zo al 3 ARM'ers (incluis mezelf) die een F800GS hebben, maarja... De verhalen van naar mijn werk rijden zijn vaak wat minder spectaculair dan dwars door Marokko op een oude KTM 620 Adventure...  ;)


Prima motor voor de rest!

Offline member

  • 620=>640 Adventure '97 (E) TigerSport '14 (E) Futura 2004 (NL)
  • *****
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #8 Gepost op: 26-09-2017, 13:59 »
Ik ken zo al 3 ARM'ers (incluis mezelf) die een F800GS hebben, maarja... De verhalen van naar mijn werk rijden zijn vaak wat minder spectaculair dan dwars door Marokko op een oude KTM 620 Adventure...  ;)


Prima motor voor de rest!


Hoeft niet spectaculair te zijn om ervaringen te delen, leuke aanpassingen, projectjes enz.
Voor een deel gebeurt dat waarschijnlijk ook al op merken-fora maar omdat het hier in principe breed en merk onafhankelijk is zou het prima passen.
Maar hoe je de "loop" in een draadje krijgt weet ik ook niet. Een 690 draadje heeft hier ineens 200+ pagina's maar andere lopen soms vrij snel dood.
"You wouldn't be riding a motorcycle if you weren't an optimist." "My favorite bikes are always the ones that everyone likes, but no one buys".

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #9 Gepost op: 26-09-2017, 16:58 »
Ben ook in het bezit geweest van de f800gs.
Logisch dat je er weinig van hoort.
Deze motor had net zoveel karakter als de tdm900.
Die we daarna eens kochten.
En nu beiden blij met een 690enduro R
Al vindt ze de motor wel wat hoog :D


Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #10 Gepost op: 26-09-2017, 21:49 »
De 800 heeft meer koppel dan de 650, dus wat bedoel je precies Max?


Het piek koppel van een 800 is wellicht hoger, het 650 blok staat erom bekend vooral smeuïger te zijn (vooral onderin dus, en niet rond max koppel).


dat bedoel ik




Offline member

  • *****
  • In order to go faster - go slower
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #11 Gepost op: 26-09-2017, 21:54 »
Interessant blokje!

En als je 'm zat bent, gewoon een CDI van een 800 er in proppen en gaan met die banaan?

Offline member

Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #12 Gepost op: 26-09-2017, 21:59 »
Nah, pindakaas



Offline member

  • *
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #13 Gepost op: 27-09-2017, 10:53 »
Ik ken zo al 3 ARM'ers (incluis mezelf) die een F800GS hebben, maarja... De verhalen van naar mijn werk rijden zijn vaak wat minder spectaculair dan dwars door Marokko op een oude KTM 620 Adventure...  ;)


Prima motor voor de rest!
Idd, prima motor: trillingsvrij blok, zuinig, betrouwbaar, alle electra doet het nog, goede looks (da's persoonlijk), in 27000km in 3 jaar nul issues (alleen de backup batterij van het alarm is aan vervanging toe), best wendbaar voor een allroad met 21" voorwiel, laag zwaartepunt oa omdat je op de tank zit. Alleen is het blok wel emotieloos, zeker tov van een 450 of 690.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • voor (V) rede vatbaar
Re: BMW F650/800 draadje
« Reactie #14 Gepost op: 27-09-2017, 15:02 »
Maat van mij heeft een 800 gehad en wel eens op gereden natuurlijk.
Emotieloos is ook wat in mij opkwam  :-X  Wel prima fiets overigens hoor.


Wat mij verder opviel is dat hij nogal breekbaar oogt. Keertje vallen kost gegarandeerd boel pegels aan plastic... ???
Old bikers never die, they just smell that way...


Advertentie: