Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Frankrijk  (gelezen 2988 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Offroad Frankrijk
« Gepost op: 03-10-2017, 13:00 »
Door een motorongeluk net voor mijn vakantie is mijn geplande Spaanse Pyreneeën trip niet door gegaan. Gelukkig ben ik weer helemaal hersteld, maar helaas hebben wij beide geen vrije dagen meer om richting de Pyreneeën te gaan. Om toch nog wat te offroaden hebben we een lang weekend (4 dagen) gepland.
Door de beperkte tijd zit ik te twijfelen wat we kunnen. Ik denk aan noord Frankrijk. De motoren zijn niet geschikt voor zwaar offroad (ktm 950 en xrv750), mag wel wat uitdaging in zitten, maar een route van Ad in Dun Sur Meuse lijkt mij wat pittig.  OF heeft iemand wel ervaring om dit te doen met een wat zwaarder apparaat?
Iemand nog tips? Ik heb nog een gpx bestand van Parijs Duinkerke, maar dat vind ik dat niet zo netjes tegenover de organisatie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 03-10-2017, 19:20 »
Als het nat is, niet te doen. De Franse klei is dan ook niet heel leuk. Maar de oneindige gravelpaden zijn prima te doen en ook best leuk voor een zware motor.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 03-10-2017, 20:24 »
Je kunt het Franse deel van de TET rijden.
Veel gravel en weinig klei (zo heb ik me laten vertellen).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 03-10-2017, 20:49 »
afgelopen weekende ad ketelaars routes in londinieres gedaan. Zijn niet te doen met een zware offroad, teveel singletrack, steile holle glibberige wegen en veel met gras overgroeide diepe karresporen. Laat staan als het pas echt nat wordt...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 27-10-2017, 14:17 »
Je kunt het Franse deel van de TET rijden.
Veel gravel en weinig klei (zo heb ik me laten vertellen).


Heb zelf de Franse TET gereden.


Prima te doen met mijn XT660Z maar zodra het nat en glibberig wordt is het heel zwaar.


Noord-franse gedeelte van de TET is niet perse heel spannend.. Maar misschien een goede basis om zelf nog wat aan vast te knutselen qua route?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 19-11-2017, 18:15 »
Is de Franse TET alleen te rijden?
Overnachtingen?
Grt Hans

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2017, 13:52 »
Franse TET is alleen te rijden, heb wel delen overgeslagen met het oog op veiligheid. Het is dus te doen als je binnen de marges blijft rijden.


Als ik het over doe, zou ik in ieder geval echte noppen banden kiezen (had nu anakee wild)


Overnachtingen zijn prima te vinden als je je smartphone raadpleegt (google maps), even zoeken naar 'camping municipal' en dan je favoriet (of meest in de buurt) kiezen. Per nacht kost het je niet meer dan 8,-








Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2017, 14:19 »
Let wel op dat in deze tijd van het jaar ook veel campings gesloten zijn. Wij hadden half september soms al moeite om een camping te vinden die open was in Frankrijk.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Offroad Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: 21-11-2017, 15:58 »
Let wel op dat in deze tijd van het jaar ook veel campings gesloten zijn. Wij hadden half september soms al moeite om een camping te vinden die open was in Frankrijk.
Yup heb ik ook gemerkt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan