Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: #Durftevragen: koppelingsvloeistof KTM 640 vervangen of bijvullen?  (gelezen 1277 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Wat zijn jullie gedachtes? Vloeistof in reservoir koppeling is in de tijd dat ik de KTM 640 LC4 Adv heb nog nooit vervangen. Is dat nodig?


En zo ja, heeft er iemand een goede 'handleiding hoe dat te doen?


Voor zover ik weet is het toch gewoon DOT 4 waar hier in gebruikt wordt, of niet?


Alvast bedankt voor antwoorden.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: #Durftevragen: koppelingsvloeistof KTM 640 vervangen of bijvullen?
« Reactie #1 Gepost op: 03-11-2017, 09:03 »
Net als remmen. Zo doe ik het tenminste (niet op mijn 620/640 ADV die heeft nog een kabeltje)
Op je slave cilinder zit als het goed is een nippel waar je een vacuĆ¼mpompje op zet en dan boven bijvullen.
Met wat geluk staat er op het dekseltje van het reservoir boven dat er gewoon DOT4 in kan. Bij veel motoren is dat zo. FF checken.


Af en toe vervangen is wel nuttig. Het is niet zo kritisch als remmen, maar ik heb wel eens een niet werkende koppeling gehad in de hitte ergens in de bergen van Albanie, door oude vloeistof. Niet onoverkomelijk (poosje wachten in de schaduw) maar voorkomen is beter.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: #Durftevragen: koppelingsvloeistof KTM 640 vervangen of bijvullen?
« Reactie #2 Gepost op: 03-11-2017, 15:15 »
Denk eerder dat er minerale olie in moet, staat vast op de deksel. Ik gebruik al jaren 5W vorkolie. Magura koppelingsolie kost goud. Je zult zien dat de vloeistof behoorlijk zwart is. Ik spoel vanuit onder met een injectiespuit tot helder. Dus deksel van potje, leegzuigen. Dan injectiespuit vullen met olie en met slangetje op nippel zetten. Nippel opendraaien en spoelen maar (potje leegzuigen tussendoor).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: #Durftevragen: koppelingsvloeistof KTM 640 vervangen of bijvullen?
« Reactie #3 Gepost op: 03-11-2017, 16:51 »


Post Merge: 03-11-2017, 16:54

en dan heb je ook nog mineraal op sommige KTM
en het staat altijd op het deksel, of het stond erop
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Re: #Durftevragen: koppelingsvloeistof KTM 640 vervangen of bijvullen?
« Reactie #4 Gepost op: 08-11-2017, 16:20 »
Dank allen voor reactie!!! Ik ga er dit weekend mee aan de slag!