Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke motor?  (gelezen 2426 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Welke motor?
« Gepost op: 24-01-2018, 13:03 »
Van de zomer wil ik weer op pad met twee vrienden naar de Pyreneeën, met bagage en kamperen. Afgelopen zomer hebben we iets vergelijkbaars gedaan door de alpen naar Slovenië. Destijds reed ik op mijn XT600e en kon mijn maten redelijk bijhouden (Kawasaki KLE500 en BMW GS650). Wat mij betreft ga ik dit jaar weer met die xt600e maar nu heeft een van mijn maten een oude Yamaha Supertenere gekocht en gaat de ander een KTM 950 kopen.

Ik zit nu een beetje in dubio wat ik moet doen... Zo'n Supertenere vind ik echt te zwaar, ik zie mezelf niet met 30 graden door de bergen heen ploeteren met dat ding en zo'n KTM kan ik niet betalen (student).

Oude Africa Twin is vaak veel te duur en toch redelijk zwaar en weinig vermogen. Suzuki DR 800 is leuk, heb er zelf ook een maar is in te slechte staat en zijn volgens mij ook alleen maar in slechte staat te kopen (zijn oud en schaars).

Wat moet ik nog meer in overweging nemen? Wat zie ik over het hoofd?
Mijn budget is ongeveer 3.500 euro.

Ja, ik heb al geprobeerd die gasten te overtuigen dat we beter met iets lichts de bergen in kunnen maar die willen met hun nieuwe motortjes op pad en geen gehannes op de snelweg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Welke motor?
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2018, 13:47 »
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253985424&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=africa+twin&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&pageNumber=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=2865393c-75af-a478-63d7-26ab33d60c91


power zat! de yandrama van je kameraad houdt de KTM ook niet bij als het gas er vol op gaat. maar de honda en yamaha verschillen niet zoveel. onderling verschil in rijvaardigheid zal meer invloed hebben. (als die er is dan he ;) )


de AT in deze advertentie zal voor zo'n 2800,- op jouw naam staan. hou je geld over voor je trip. ;)


(edit) Deze staat niet om de hoek. Het bezichtigen en ophalen moet je dan maar zien als een avontuur op zich.  :D

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Welke motor?
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2018, 14:42 »
of je geeft je XT een goed beurtje..
en hij kan er weer een (paar) jaar tegen..
kan je sparen voor een WR....
 ;)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Welke motor?
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2018, 15:58 »
Gewoon je XT600 houden. Ik rij zelf op een 990 adventure en een vriend die regelmatig mee gaat op een XT600 uit 89 geloof ik. Gaat prima. Offroad maakt het allemaal niet heel veel uit en op de snelweg kan die XT600 alleen geen 140 rijden wat een 990 wel makkelijk kan. Maar goed met 100 a 110 tuffen is ook prima!
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Welke motor?
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2018, 17:39 »
Je noemt hierboven zelf de KLE500. Ik heb er ook wat ervaring mee. Twinnetje, kost niet veel, oerbetrouwbaar, zuinig, met wat aanpassingen prima offroad mee te doen en je kunt er makkelijk de hele dag comfortabel 130km mee kruisen. Makkelijk te tunen.


Is dat geen prima fiets voor wat je wilt?



Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke motor?
« Reactie #5 Gepost op: 24-01-2018, 18:55 »
Ga je racen of touren?


Ze wachten maar even als ze echt zo'n haast hebben. Trouwens, ik herinner me een keer op weg naar huis vanuit Belgie (GS treffen van de zuiderburen) op binnendoor wegen had ik geen moeite om op een eenpitter de meute bij te houden.


Zal allemaal wel meevallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Welke motor?
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2018, 19:33 »
Beetje geven en nemen.
In de bergen moet jij op hun wachten.

En als ze nu volgend jaar beide een dikke Gs kopen.
Dan ben je toch ook zo verstandig om niet met die hype mee te gaan.


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Welke motor?
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2018, 19:38 »
Bovendien, helling af maakt het al geen bal uit...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Re: Welke motor?
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2018, 20:04 »
Laat je niet opnaaien, ga gewoon met jouw XT600.
Die voldoet goed genoeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welke motor?
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2018, 20:54 »
Of je Dr Big 800 wat liefde geven, weet niet of je weleens op t Big forum komt? [ http://noppenforum.messageboard.nl/forum/viewforum.php?f=7 ]
Zorg dat de voorrem goed remt, en als je wat centjes hebt 36mm carbs er op ipv 33mm [ is een relatief goedkope manier om hem wat leuker te maken]
Heb nog wel goedkoop een K&N luchtfilter liggen die al meer lucht geeft.

Die van mij liep origineel al dik 160 op de gps.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Welke motor?
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2018, 20:39 »
Zoals al eerder geroepen en jij ook al bedacht hebt: "Licht is beter op onverharde zooi". Je houdt het langer vol, en je durft meer over het algemeen. Tenzij je maten echt gas gaan geven op het asfalt en geen rekening houden met anderen en eventuele gevaren op de weg moet het goed komen.

Ik heb vaak gereden met groepjes waartussen soms 20 tot 50 pk verschil zat dus, inmiddels rijdt bijna iedereen redelijk lichte brommers ivm het onverharde.

Gewoon de xt houden en kijken hoe het gaat
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Welke motor?
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2018, 20:52 »
Heb hier nog nette kle500

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Welke motor?
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2018, 07:33 »
Inderdaad is een KLE500 een leuke fiets waarmee je ook op de snelweg vrij goed uit de voeten kan. Mijn zoon heeft er ook 1 en heeft er veel lol mee. Zie foto's


Alle (grote) twins zijn natuurlijk zwaar en dat wil jij niet; optie zou ook zijn om je centjes in de DR te stoppen en die helemaal up to date te maken


http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/images/2018/01/26/Len-10.jpg
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/images/2018/01/26/Len-11.jpg






Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Welke motor?
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2018, 09:55 »
Suzuki DR 800 is leuk, heb er zelf ook een


Je woont in de regio waar de meeste biggers van NL zich bevinden en ze zijn niet te beroerd je met handjes , onderdelen en know how te helpen je BIG in no time weer netjes , betrouwbaar en niet te vergeten rap  8)  te maken.




Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Welke motor?
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2018, 12:49 »

Je woont in de regio waar de meeste biggers van NL zich bevinden en ze zijn niet te beroerd je met handjes , onderdelen en know how te helpen je BIG in no time weer netjes , betrouwbaar en niet te vergeten rap  8)  te maken.

is dit Nederlandsch..... ???::)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....