Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'  (gelezen 481 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'
« Gepost op: 04-01-2024, 22:20 »

Hallo!

Nou, er is een tijd van dromen, en een tijd van opruimen.  :confused:


Mirjam en ik hebben in 2011/2012 een wereldreis gemaakt op 2 Africa Twins, een 1993 RD07 en een 1996 RD07A.
Sindsdien staan ze in opslag in Nederland (droog, schoon, in de olie, met olie op de zuigers etc etc.
Wij zijn geemigreerd, en het heeft gewoo ngeen zin om ze te importeren. Na 11 jaar is het besluit genomen!

Op zich staan ze er dus prima bij, ik weet zeker dat ze zo starten (met een nieuwe accu)

The good:
- tikken en lopen! :-D
- Onderhoudshistorie bekend - alles is tot in extreem detail bijgehouden. Wil je motoren met grafieken omtrent olieverbruik, dit is je kans!
- ze zijn op zich in prima staat ; wel wat slijtage natuurlijk maar nooit bezuinigd op betrouwbaarheid.
- MOSFET regelaars erop, en een hele stapel brandstofpompjes :-D
- Helemaal uitgedost voor een volgende reis; eventueel met extra koppelingsplaten enzo, alles origineel Honda.
- RVS gespaakt door Haan Wheels
- Uitgaande assen prima - heb ik foto's van.
- Touratech valbeugels en koffers- waarbij de koffers 'extreem aangepast' zijn en echt waterdicht!

The suboptimal:
- krassen en stof!
- levenservaring


Nu is de vraag natuurlijk:
- Wie zoekt zoiets?
- Wat is het waard?


Iemand tips, of interesse?

Groet,
Daan



http://www.farawayfromflakkee.nl/wp-content/gallery/12-10-2012-sudan/PA021243.jpg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: 1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'
« Reactie #1 Gepost op: 06-01-2024, 18:48 »
Interesse wel, maar als ik de prijzen op marktplaats zie....
Stevig aan de prijs dus.
Beste optie lijkt me om ze gewoon in NL te verkopen.


Vraag 1 : van bandenschoppers tot handelaren of aspirant wereld reizigers of TETmobilisten.
Vraag 2 : hangt erg van de staat af, veel oude motoren waar geen serieus geld in is gestoken blijven rond de 1000 euro steken. Blijkbaar veel liefhebbers en voor deze motoren dus flinke prijzen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 625
Re: 1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'
« Reactie #2 Gepost op: 06-01-2024, 20:00 »
Mensen die een reis willen maken zijn hier vast wel in geïnteresseerd. Of mensen die nostalgische gevoelens hebben bij de oudere Africa Twins. Op Marktplaats wordt er al snel 4-5K gevraagd voor een nette RD07. Motoren die uit een opslag komen zitten daar waarschijnlijk wel onder uit, omdat mensen al snel geld aftrekken voor het opnieuw aanslingeren van een motor die een tijdje heeft stilgestaan.
Ik sluit me wel aan bij popnagel om ze vooral in NL te verkopen om je andere kopzorgen te besparen. De extra’s zijn natuurlijk weer een bonus. En wil je ze met z’n tweeën verkopen, of per stuk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: 1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2024, 17:28 »
Thanks allemaal!

Ze zijn redelijk simpel rijdend te maken (ik denk dat ik ze ff draaiend/rijdend maak als ik in NL ben om dat deel alvast op te lossen) en ze zijn helemaal reisklaar. Ik zie redelijk afgeragde ATs op marktplaats voor 3k....deze hoeven dat echt niet op te brengen met alle extras erbij!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: 1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2024, 17:32 »
Hee Daan,


Eigenlijk wel jammer dat je ze wegdoet, maar na zoveel tijd snap ik t wel.
Maar zal niet minder slikken zijn.. Mooie herinneringen voor jullie.


Makkelijkste lijkt mij ook gewoon in NL te verkopen.


Er is een africatwin Nederland en België faceboekgroep met heel veel leden.
Daar kun je ze ook nog opzetten.
https://www.facebook.com/groups/538207292964849?locale=nl_NL
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: 1993 en/of 1996 Africa Twin te koop - 'met ervaring'
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2024, 18:28 »

 Hallo iedereen!
 
 Allereerst bedankt voor alle tips, tricks en berichtjes omtrent mijn Africa Twins – het is geweldig om te ontdekken hoeveel interesse er is in onze oude reismotoren; en een fijne gedachte dat die dingen nog een 3e leven gaan krijgen!
 Wel is me duidelijk geworden dat ik simpelweg eerst even de spullen door moet zoeken; koffersets compleet make, meer goede foto’s van de huidige staat regelen, maar ook de koffers ontdoen van persoonlijke spullen enzo. Ze kunnen simpelweg niet ‘even opgehaald worden’; dat is me wel duidelijk.
 
 Ik zal een ieder die me PBs heeft gestuurd contacteren als ik in NL ben en de boel uitgezocht heb, ik hoop dit binnen 1 of 2 maanden rond te hebben!
 
 Groet,
Daan (en Mirjam)