Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM-Soap 2 ??  (gelezen 7547 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
KTM-Soap 2 ??
« Gepost op: 05-07-2005, 21:32 »
Heb het gehaald, ben in Cuenca, Ecuador. Een busreis van 11 uur en na deze lange, ergelijke zit komen we tot de ontdekking dat onze camera´s gestolen zijn... Grrrr. >:(

Dit heeft natuurlijk niets met dit forum te maken maar het volgende wel..

Ben vol goede moed aan de motor begonen. Twee dagen werk vertelde ik aan mijn vriendin. Geef me twee dagen en we zijn weer op reis. Ik met mijn grote bek. Bij het monteren van de nieuwe onderdelen blijkt het niet helemaal te passen. Er zit iets in het koppelings drukpenhuis. Na veel gepeuter haal ik een stuk metaal van een cm of drie uit het huis. Het blijkt een deel van de oude pen te zijn die gewoon gebroken is. Naast dit deel ook veel rommel en na nog eens beter te kijken blijkt het lager IN het blok weg te zijn. Dit zorgde voor de koppelingspen problemen en nu de pen er uit is blijkt er veel ruimte op het lager te zitten.

Een kort verhaal lang. Ik moet het blok delen.. Het lager vervangen en maar eens goed kijken of er meer lagers aangetast zijn. Natuurlijk moeten er onderdelen besteld worden wat nog eens twee weken gaat duren.

Heb z´n voorgevoel dat dit een KTM-Soap 2 gaat worden... :(

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #1 Gepost op: 05-07-2005, 21:49 »
Ok, dus nog even niet op reis...Kut voor jullie... :-\

Vergeet niet in de tussentijd gewoon te genieten: ik weet waar het over gaat: heb zelf 4 weken in Kaapstad en 2 in Windhoek vastgezeten 'wachten' op onderdelen, maar het wachten is een stuk leuker als je in te tussentijd andere dingen kunt doen....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #2 Gepost op: 06-07-2005, 02:40 »
Ff een update..

Het blok is open, duurde geen 3 uur. De schade is groter dan gedacht en het hele lager is WEG. ik bedoel niet dat er geen balletjes meer in de schalen zitten, hij is weg! De koppelings as heeft zo veel bewogen dat de koppelingspin is gebroken. Ook het carter is aangetast en het gat waar voorheen het lager zat is uitgeslagen tot een gat dat zeker anderhalf keer zo groot is..

stel je al het metaal eens voor op de bodem van het blok

Verschrikkelijk k#t maar het gaat weer goed komen. De as laat ik oplassen en afdraaien tot de juiste dikte. Het carter is een groter probleem. Denk dat er ruimte is om deze uit te boren en het lagergat op te vullen met een bus om de juiste passing te krijgen. Het grote probleem zit hem nu in het lijnen van de as met het lager op de andere kant. Niets geeft nog aan waar het gat gezeten heeft dus daar moet ik iets op bedenken. Hoop via het andere carterdeel en de afstanden tot de bouten in het blok de juiste positie te vinden. 

Er zijn foto´s gemaakt, die gooi ik hier nog wel eens op de site. Jullie horen nog van me...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #3 Gepost op: 06-07-2005, 07:33 »
Jezus, dat klinkt als meer dan reparatie, maar een blok dat uit de dood moet opstaan :-\ Heel veel succes met de reïncarnatie van de KTM, en natuurlijk maar hopen dat de reparatie voor de rest van de reis bljift zitten :-X

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #4 Gepost op: 06-07-2005, 09:04 »
Ander carterdeel is geen oplossing? Klinkt allemaal wel erg heftig...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #5 Gepost op: 06-07-2005, 09:28 »
HEe Jeroen, daz balen! Als je vriendin er ook is kun je toch wel een beetje vermaken?   :D

Hoe kom je trouwens aan je spulletjes, ANWB IRK? of va de 'lokale' KTM dealer?
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #6 Gepost op: 06-07-2005, 10:14 »
Dat is slecht nieuws man! Als wij nog iets voor je kunnen doen, laat het maar weten!   :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1381
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #7 Gepost op: 06-07-2005, 13:08 »
NOU, ik denk dat ik wel iets kan verzinnen dat jij, Corné of Dirk voor hem kunnen doen...

Blokkie delen, carterhelft in een doos doen, postzegel erop....

Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #8 Gepost op: 06-07-2005, 13:09 »
Die van Meindert ligt er nog naast, en voor de helft ook al open :-X Zou dat kosten, het opsturen met superservicemorgenafleverenvoorachten??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #9 Gepost op: 06-07-2005, 13:20 »
Per DHL kost het ongeveer netzoveel als de onderdelen zelf  :o, maar dan is het wel snel! Heb vorig jaar via m'n werk een stuurbekrachtigingspomp laten opsturen naar Mauretanië per DHL, duurde uiteindelijk 4 dagen. We waren toen op weg naar de Dakarrally, dus haast was geboden. Kost wat, maar dan heppie wat....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #10 Gepost op: 06-07-2005, 13:45 »
DHL is snel en prijzig maar maak jezelf niet nog prijziger door de werkelijke waarde van de onderdelen op te geven, vind de douane wel leuk maar je portomonee minder  ;) Of als je nu net bij een tax-free port zit maakt het allemaal nix uit, zoals bv Togo....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #11 Gepost op: 06-07-2005, 13:51 »
We kunnen misschien Dee_Dee_Dirk (DeHondeLul) wel wat laten regelen..... Meindert zijn blokkie (gereviseerd en al) op laten sturen en Jeroen laten beloven dat hij voor eind oktober terug is in Nederland zodat Meindert met een (welke zoeken ze zelf maar uit) naar Tunesië kan :-X :P ::) :-X :P ::) 8) ;D ;D ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #12 Gepost op: 06-07-2005, 14:34 »
jaja, Meindert blokkie is van goede kwaliteit en nogal prijzig  :(

zo kan het ook


trouwens ferd, hoe spel je finland? kijk eens rechtsboven
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #13 Gepost op: 06-07-2005, 14:40 »
trouwens ferd, hoe spel je finland? kijk eens rechtsboven
Kon niet meer karakters kwijt, maar omdat jij het bent zal ik het wel even herprogrammeren ;)

Het nadeel van een blok via Ebay is dat je niet op dat moment om een blok moet zitten springen. Eerst heb je de hele biedprocedure, en daarna de betaling, en dan moet hij nog verstuurd worden ook..... Al met al een ±3 weekse procedure als je het kort kanhouden denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM-Soap 2 ??
« Reactie #14 Gepost op: 06-07-2005, 14:53 »
Het nadeel van een blok via Ebay is dat je niet op dat moment om een blok moet zitten springen. Eerst heb je de hele biedprocedure, en daarna de betaling, en dan moet hij nog verstuurd worden ook..... Al met al een ±3 weekse procedure als je het kort kanhouden denk ik.

stimpt! voor de volgende lange reis zou ik zeker (een ebay) voorraadje onderdelen aanleggen voor het geval dat (wielen, paar bandjes, schokbreker etc).. maar als ik zover zou gaan als een blok? mmhhh. mijn blok lag in namibie ook in de soep (een honda nogwel!) en dat duurde 3-4 weken, reizigers hebben over het algemeen tijd genoeg... wat Corne zegt, ffe iets anders doen kan ook geen kwaad.. de wereld ziet er anders uit zonder brommer ...
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99