Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "Autoziek" op motor????  (gelezen 12117 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #15 Gepost op: 18-07-2008, 19:15 »
Heb je misschien een andere bril bij je KTM ontvangen?? Sommige brillen vertekenen nogal en daar kan je ook goed misselijk van worden. Of nog last van de gevolgen van een hersenschudding :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #16 Gepost op: 18-07-2008, 19:56 »
had hij voor de OER ook al.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #17 Gepost op: 20-07-2008, 18:53 »
VroegĂ»h, bij m'n paps in de auto werd ik ook altijd misselijk, tenminste als hij weer eens in een Opel reed. Zo'n zwart antistatisch strippie aan de achterkant dat op de grond hangt hielp dan altijd erg goed. Ik werd zelfs direct misselijk als zo'n ding er weer eens afgevallen was ofzo.  :-X
En verdomd, vorige week werd ik bij m'n broer in de auto ook opeens misselijk.... die had tijdelijk ook een Opel, zonder strippie natuurlijk.
Dus... hang eens zo'n strippie aan je frame en ga er minimaal 3 keer lekker mee rijen. Als je maar 1 keer misselijk wordt dan helpt het dus (gelet op je eerdere 5:3 ratio). ;) 
Wel een foto maken voor het forum, want het ziet er natuurlijk niet uit dus willen we dat zien, althans dat zegt Erwin  8)
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #18 Gepost op: 20-07-2008, 23:33 »


Je mag alleen na het slikken geen motorvoertuig meer besturen (op de openbare weg dan he).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #19 Gepost op: 21-07-2008, 07:55 »
Voor het recreatief varen zijn er bij de ANWB ook armbandjes te koop, schijnt ook goed te werken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #20 Gepost op: 02-08-2008, 20:23 »
Vandaag primatour geprobeerd en lijkt prima te werken. Er zijn meer mensen die voor een "hobby" aan de pil moeten...... ::)
Van de week ff langs de anwb voor zo'n armbandje en dan nog een keer met een oordop testen. Zo'n strippie lijkt me minder want dan gaat iedereen roepen dat er iets los hangt aan mijn brommer....
Blijft echter symptoombestrijding en ik zou liever het probleem oplossen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #21 Gepost op: 14-08-2008, 22:55 »
Ik ben niet verrast over je verhaal. Tijdens de Tuareg rally is er een dag met alleen maar duinen rijden, de koningsetappe. Je rijdt duin op en duin af als op een stormachtige oceaan. Na twee ronden ben ik van misselijkheid afgestapt en heb een halve primatour genomen. Daarna weer opgestapt. Ik voelde me een enorme sukkel en dacht dat ik de enige was. Net na mij kwam Gerard List binnen (Dakar 2006).  Die spuugde ook bijna z'n helm vol van zeeziekte.  Het was voor mij een bewijs dat ik niet de enige ben. Het is dus wel herkenbaar.

Je hebt hier natuurlijk niets aan, maar Primatour hoort ook bij mijn vaste rallyuitrusting, maar je wordt er wel suf van, dus voorzichtig mee doen.

groeten, Jeroen van Daele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #22 Gepost op: 16-08-2008, 11:40 »
"fijn" dat het kennelijk vaker voor komt.......
Wat ik toch vreemd blijf vinden is dat ik op dezelfde baan met de LC4 nergens last van heb, maar met de exc wel. Behalve de omgeving speelt dus ook de motor kennelijk een rol.
Ik zal volgende keer de demping eens wat strakker zetten.....

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #23 Gepost op: 18-08-2008, 09:56 »
Is het ook niet zo dat die LC4 wat "gezapiger" reageert op het gas?
Dat zal dan ook wel niet helpen bij zo'n EXC.... ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #24 Gepost op: 20-08-2008, 20:56 »
nog even als aanvulling op mijn eerdere berichtje. Bekijk dit korte helmcamera filmpje eens, dan begrijp je dat na een paar uur rijden echt misselijk bent. Deze duurt trouwens maar twee minuten. Van de Tuareg van 2008. Gemaakt door Gerard List met de Helmcamera.


http://share.vio-pov.com/videoManager/play.php?file=OTQ5LzMwODYuZmx2XjMyNDVedmFuZGFlbGVib3V3QHBsYW5ldC5ubA==

groet, Jeroen van Daele

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #25 Gepost op: 21-08-2008, 09:45 »
Hmmmm, linkje loopt dood...(bij mij) :-[
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #26 Gepost op: 21-08-2008, 11:05 »
Zelf geen last van maar ken mensen die in plaats van zo'n pilletje ook geholpen zijn met het eten van wat gember.
En das nog lekkerder ook!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #27 Gepost op: 21-08-2008, 14:49 »
Hah, en dat heb je dan ook weer in vloeibare vorm... (als in Gemberbier :D)



 :-\
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #28 Gepost op: 21-08-2008, 21:09 »
Nou inderdaad, Touareg 2009 wordt het zeker niet voor mij.... Ziet er wel erg gaaf uit!

@Hoelio: vroeger heb ik een cr 500 -2T gereden en werd ik ook nooit ziek. En die ging ook best hard als je aan t gas kwam....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: "Autoziek" op motor????
« Reactie #29 Gepost op: 22-08-2008, 06:38 »
misschien een hele domme opmerking, maar rij je niet met een te slappe vering?