Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 462226 keer)

Offline member

  • *****
  • KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3705 Gepost op: 11-10-2017, 20:50 »
Is te overwegen mits de kosten niet de klauwen uit lopen, want dit jaar zijn al mijn meerdaagse ritten door de neus geboord door de rondborstige directie en de twee smurfen en daar ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij mee.

Maar ook even kijken hoe mijn knie zich ontwikkelt, vooralsnog heeft een operatie niet gebracht wat ik ervan gehoopt had.

Offline member

  • *****
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3706 Gepost op: 11-10-2017, 21:47 »
Hoeveel verschil maakt die oberon eigenlijk met de standaard van ktm?

Offline member

  • *
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3707 Gepost op: 11-10-2017, 21:51 »
in kwaliteit weet ik niet maar zo licht te bedienen, schakelt als door boter, ik vind het de moeite.

Offline member

  • *****
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3708 Gepost op: 11-10-2017, 21:52 »


http://www.nomad-adv.com/ktm-690-nomad.html

Mooi scherm maar is deze bulletproof?
Hoe is scherm gemonteerd?
Gravelpaden, wasborden en putholes na 200 km kapot/los?
Is wel een duur grapje van ruim 1300 euries.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3709 Gepost op: 11-10-2017, 22:04 »
Kosten kort
Set banden €235

motor op transport retour €400
ticket  eindhoven malaga  €120 laatste keer €75 :P
Boot  uit m,n hoofd €80
En 3000km benzine €1,- pltr
o ja beetje slapen
hou het ergens op 40 tot €50 per dag?
Zijn vast wel mensen die het echt weten ik let daar niet zo heel erg op als je maar niet te gek doet met hotels valt het allemaal best mee.


Offline member

  • *****
  • KTM 950 Adv / Husqvarna WR360
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3710 Gepost op: 11-10-2017, 22:17 »
Precies, dat noem ik normaal budget. Ik zal d'r eens over denken, had eigenlijk wel het plan om 2018 de 'schade' van dit jaar (en vorig jaar) in te halen, maar in welke vorm weet ik nog niet. We doen de rest wel via PB.

Kwa Oberon vs OEM: op de LC8 koppelt het iets lichter, maar een wereld van verschil vind ik het in de praktijk nou ook weer niet. Als je slave op z'n eind is of als preventief onderhoud voor een langere trip de moeite waard om te kopen in plaats van een OEM, anders lekker de OEM laten zitten. Om de boel heel te houden is regelmatig de boel doorspoelen met wat verse olie belangrijker imho.
Da's de LC8 ervaring, kan op een 690 best anders zijn. Al denk ik dat het niet zoveel scheelt.



Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3711 Gepost op: 11-10-2017, 22:19 »
De laatste keer waren we zo'n €100 per dag kwijt propje, inclusief alle posten die je noemt (heen en terug). En eten, drinken en hoofddoek.

Offline member

  • *****
  • Rustig rijden en genieten
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3712 Gepost op: 11-10-2017, 22:45 »
merk weinig verschil met origineel qua kracht.
Maar kon ze voor mooi prijsje op de kop tikken.
Nu dus alleen nog nwe. Viton ringetjes komt goed.
De ktm zijn beiden van 2011 maar er kwam best wel zwarte olie uit.
Wat ook opviel het rubber membraam wat bovenin het rempotje zit gaf ook best wel vies af.
dus niks te vroeg aan begonnen.




Offline member

  • *****
  • Riding the Mad Mule
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3713 Gepost op: 11-10-2017, 23:05 »
Mooi scherm maar is deze bulletproof?
Hoe is scherm gemonteerd?
Gravelpaden, wasborden en putholes na 200 km kapot/los?
Is wel een duur grapje van ruim 1300 euries.

is rally spul. schermpje is bv vd KTM 450 rally motor
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3714 Gepost op: 11-10-2017, 23:19 »
Hoeveel verschil maakt die oberon eigenlijk met de standaard van ktm?

Gaan langer mee dan de originele Magura.................

Bij m'n eerste 690 2009, na een paar duizend Km al lek.
Vervangen onder garantie, garantie over, weer lek.......
Oberon gemonteerd, 12.000 Km mee gereden, probleemloos.
Toen vervangen door een Rekluse.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   Kawa VN 750 '86    BMW K100

Offline member

  • *****
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3715 Gepost op: 12-10-2017, 00:09 »
Prijs rekluse $ 800 tegen oberon £ 90 ?
Wat is het waard om een rekluse op je motor te nemen?

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3716 Gepost op: 12-10-2017, 07:31 »
Even Googlen levert je een schat aan gedeelde ervaringen op.
De een vind het niks, de ander wil nooit meer zonder.

Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3717 Gepost op: 12-10-2017, 18:51 »
Idd, de één vindt het niks, de ander vindt het geweldig.

Bij een Rekluse zit een andere koppelings cilinder, lijkt kwalitatief op een Oberon.
Al zou je dat niet verwachten uit de VS.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   Kawa VN 750 '86    BMW K100

Offline member

  • *****
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3718 Gepost op: 12-10-2017, 21:59 »
Maar dan nog waarom valt de keuze op Rekluse?
Rekluse lekker makkelijk; 1 keer schakelen en rest van de versnellingen gaat vanzelf.
Oberon gaat het schakelen heel soepel maar je moet blijven op-en terugschakelen wat ik ervan begrijp.
Vraag wat is levensduur/ hoeveel kilometers gaat zo'n rekluse mee?
Wanneer stap je over op een Rekluse?
Rally's rijden of dagelijks gebruik?
member hoeveel kilometers rij je per jaar met je ktm?




Offline member

Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #3719 Gepost op: 12-10-2017, 23:03 »
Maar dan nog waarom valt de keuze op Rekluse?
Rekluse lekker makkelijk; 1 keer schakelen en rest van de versnellingen gaat vanzelf.
Oberon gaat het schakelen heel soepel maar je moet blijven op-en terugschakelen wat ik ervan begrijp.
Vraag wat is levensduur/ hoeveel kilometers gaat zo'n rekluse mee?
Wanneer stap je over op een Rekluse?
Rally's rijden of dagelijks gebruik?
member hoeveel kilometers rij je per jaar met je ktm?

Rekluse is de ultieme slip koppeling, vanaf stationair tot een in te stellen toerental, slipt tie.
Een versnelling te hoog, of te laag in de toeren, slipt tie "eruit" (Bokken of gek doen)
Nooit meer "dood" remmen.
Gelijkmatig wegrijden, schokvrij.
Hoeveel kilometers?
Ik heb meerdere motorfietsen waaronder ook een 690 SMC, met rekluse koppeling.
M'n Enduro is van maart 2016, staat nu op 12.000 Km.(ook met een Rekluse)
Die rekluse zit vanaf nieuw in, in het begin na moeten stellen, binnenkort ga ik dat weer doen.
Bij m'n SMC krijgt tie meer voor z'n kiezen, moet wat meer gesteld worden. Ondanks een grotere olie inhoud en een olie-koeler.
Off-road; 3 Jaar geleden m'n poot verbrijzelt, ben een beetje voorzichtiger geworden.
Als zelfstandige kan ik me zo'n "klapper" niet meer veroorloven, ik denk ook niet dat m'n AO verzekering dit voor een tweede keer pikt....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   Kawa VN 750 '86    BMW K100




banner