Maar hoe noem je nu de "voorloop" die ontstaat als je in je tekeningetje de offset van de bovenste kroonplaat naar 5 mm brengt, en die van de onderste naar 25 mm? Bij choppers wordt dit nog wel eens gedaan (om het ding goed onbestuurbaar te maken ongetwijfeld)
Als je inderdaad bedoelt dat de denkbeeldige lijn door het balhoofd dan aan de andere kant van het wiel de grond raakt, dan heb je idd voorloop.
En zoals Erwin al zegt, da's gevaarlijk.
Er zullen ongetwijfeld chopper rijders zijn die niet weten wat ze doen en dan met voorloop eindigen, maar dat duurt meestal niet lang.
Dan gaan ze rondvragen waarom die zelfbouw chopper zo beroert stuurt en komen ze op een forum de oplossing tegen ;-)
Het klopt idd dat chopper-rijders vaak een duidelijk verschil in offset hebben tussen de onderste en bovenste kroonplaat.
Dat is het gevolg van de vaak heeeeeeeele lange voorvork die ze hebben.
Dit noodzaakt ze om een veeeeeel minde stijle balhoofdhoek te kiezen.
En om dan toch nog een beetje naloop te hebben moet je rare dingen doen met de voorvork.
En dan kom je meteen op onderstaande plaatje uit.
Zie vooral hoe de onderste kroonplaat een grotere off-set heeft dan de bovenste... (je zou bijna zeggen de "linkse-" en de "rechtse kroonplaat" ;-)
Verder zou ik gewoon het advies van Wortel opvolgen als je lekker wil rijden.
Dat kun je allemaal zelf beinvloeden en is dus veel belangrijker.
@Harm, antwoord B