Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc  (gelezen 2629 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Gepost op: 23-09-2005, 19:41 »
Het volgende knutsel project staat weer voor de deur. Een fatsoenlijke stuurschakelaar bouwen/kopen en monteren voor aansturing van het elec. roadbook en nullen van de tripmaster. Nu kan ik maar één fatsoenlijke stuurschakelaar vinden die voldoet aan mijn eisen. Die kost alleen 110,00 euri. En dat vindt ik eigenlijk een beetje over de top voor een schakelaartje.

Mijn eisen: lekker binnen handbereik en gemakkelijk te bedienen, en als het ook nog kan: goedkoop, nou ja, goedkoper dan die Touratech van 110,00 euro

Mijn vraag is dan ook: hebben jullie zelf al iets gefabriceerd dat voldoet? Weet je ergens iets te koop dat voldoet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #1 Gepost op: 23-09-2005, 20:48 »
85 Teuro's bij www.sixo.de maar dat vind je vermoedelijk nog steeds een heleboel geld?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #2 Gepost op: 23-09-2005, 21:38 »
Verrek, niet gezien, deze week nog uitgebreid zitten doorspitten die site. Aangezien ik slechts een drieknops model nodig heb (a 65 euri) is het wel een heel goed alternatief. Thanx.  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2005, 10:33 »
Nog leuker: Andi heeft 10 stuks professionele afstandsbedieningen op voorraad en is volgens mij geen handelaar. Hij heeft zelf een IMO nagebouwd, ziet er SUPER uit!!

Check it out...
http://forum.drz400s.de/search.php?search_author=Andi_LL

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #4 Gepost op: 25-09-2005, 20:27 »
link werkt alleen als je forumlid bent.

maar euh. Ik heb in het zwarte plastik lichtschakelaar blok wat origineel op het stuur zit, gewoon 2 kleine drukschakelaartjes erbij gezet voor het roadbook.
Werkt voorlopig prima. kosten <2 euro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #5 Gepost op: 26-09-2005, 13:28 »
Bedankt Noppy,

Ik heb degene even een PB-tje gestuurd, ben benieuwd...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #6 Gepost op: 29-09-2005, 12:29 »
Nou maar goed dat ik door iemand getipt werd. Zo'n touratech 3/5 knops schakelaar werkt niet in combinatie met een MD-roadbook. Omdat de MD met één motor werkt (in tegenstelling tot de TT) moet met de schakelaar omgepoolt worden. Ik moet er dus sowieso een (aan)-uit-(aan) wipschakelaar tussen gaan zetten. En die zit erbij. Wel een lomp grote uitvoering maar ja.

Nou maar hopen dat dat roadbook a.s.a.p. geleverd wordt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #7 Gepost op: 29-09-2005, 12:43 »
Hoi Rogier,

Mag ik jou vragen wat je betaald hebt voor je MD Roadbook? Is dat er zo eentje met een externe motor?

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #8 Gepost op: 29-09-2005, 13:12 »
Klopt, dat zijn die dingen die standaard op o.a. KTM rally wordt gemonteerd, motor zit links rechts van de behuizing.

Ik heb haar tweede hands via link: eBay gekocht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2005, 13:15 »
Overigens zijn ze ook nieuw te krijgen. Heb ik een paar dagen geleden naar aanleiding van jouw vraag in een ander topic nog ergens gelinkt. Ik had ook al een heeeeeele tijd gezocht naar waar die dingen nieuw aan te schaffen zijn.

Effe zoeken:

Ja, hier is die http://www.fennek-tours.de/shop/pd3859475.htm?categoryId=13

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #10 Gepost op: 02-10-2005, 10:45 »
Rogier,

Goed gevonden!

Wat ik interessant vind aan dit roadbook is:

a) dat de Dakar professionals de MD betrouwbaarder vinden dan de TT en
b) dat dat uitstulpsel van de motor links uitsteeks, waar ik volgens mij wel een Tripmaster of zo aan kan bevestigen.

Volgens mij zit hij daar beter uit de 'takken/bomensector' dan boven mijn kuipje uitstekend en de takken hem VOL kunnen raken.

Daarnaast lees ik van links naar rechts dus heb ik alle info in één keer in me opgenomen...

Just my €0.02,

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: extra schakelaar voor roadbook, reset tripmaster etc
« Reactie #11 Gepost op: 03-10-2005, 08:46 »
b) dat dat uitstulpsel van de motor links uitsteeks, waar ik volgens mij wel een Tripmaster of zo aan kan bevestigen.

Noppy

De motor zit rechts, tenminste bij alle modellen die ik tot op heden gezien heb. Volgens mij is de foto gewoon op z'n kop geplaatst.
Maar goed, ik had ook al bedacht dat ik op de motor m'n sigma voorlopig ga vastzetten.