Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht: KTM 640 Adventure  (gelezen 1662 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Gezocht: KTM 640 Adventure
« Gepost op: 26-06-2019, 10:32 »
Ik ben op zoek naar een KTM 640 Adventure om in oktober en november de TET mee te rijden.

Mijn budget ligt rond de €3000,-. 
Bouwjaar vanaf 1998.
Ik woon in Noord-Holland maar wil gerust een ochtendje in de auto zitten voor een knap exemplaar.


Foto: Komkommer

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #1 Gepost op: 26-06-2019, 11:11 »
hier staat er één te koop,
ik vind 'm een beeeetje aan de dure kant..
https://www.motor-forum.nl/threads/ktm-640-adventure-2006.444199/
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2019, 11:27 »
Ik ben op zoek naar een KTM 640 Adventure om in oktober en november de TET mee te rijden.

Mijn budget ligt rond de €3000,-. 
Bouwjaar vanaf 1998.
Ik woon in Noord-Holland maar wil gerust een ochtendje in de auto zitten voor een knap exemplaar.


Foto: Komkommer
haha, ik heb die nog steeds staan. Heb er daaran wel weer aardig wat mee gereden, maar voor de laatste rit in spanje nog alle achtebruglagers laten vervangen. Hij ziet er niet uit en hij staat al maaaanden te wachten tot ik de nieuwe kettingset eindelijk eens monteer, maar daar buiten doet hij het best aardig. Wel zag ik dat de voorvorkseals nu wel echt aan vervanging toe zijn en de draden en aansluitingen naar de lampjes zijn niet helemaal jofel van dat ding, daar moet een keer goed naar gekeken worden.

Ik hoef er niet heel veel voor te hebben. Bezichtiging bij interesse in het midden van het land (Stuur PBtje). 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2019, 14:16 »
haha, ik heb die nog steeds staan. Heb er daaran wel weer aardig wat mee gereden, maar voor de laatste rit in spanje nog alle achtebruglagers laten vervangen. Hij ziet er niet uit en hij staat al maaaanden te wachten tot ik de nieuwe kettingset eindelijk eens monteer, maar daar buiten doet hij het best aardig. Wel zag ik dat de voorvorkseals nu wel echt aan vervanging toe zijn en de draden en aansluitingen naar de lampjes zijn niet helemaal jofel van dat ding, daar moet een keer goed naar gekeken worden.

Ik hoef er niet heel veel voor te hebben. Bezichtiging bij interesse in het midden van het land (Stuur PBtje).

Wat toevallig dat je de motor weer te koop hebt staan! Ik heb je net een pb gestuurd.

Post Merge: 26-06-2019, 14:17
hier staat er één te koop,
ik vind 'm een beeeetje aan de dure kant..
https://www.motor-forum.nl/threads/ktm-640-adventure-2006.444199/

Bedankt voor de tip :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #4 Gepost op: 27-06-2019, 16:59 »
Er staat ook ergens een lijntje met zaken waar je bij aankoopt van een ktm adv op moet letten.. Ik heb er inmiddels twee, mooi spul en ideaal voor TET. Stukjes snelweg en dan de paden op.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #5 Gepost op: 27-06-2019, 17:15 »
Er staat ook ergens een lijntje met zaken waar je bij aankoopt van een ktm adv op moet letten.. Ik heb er inmiddels twee, mooi spul en ideaal voor TET. Stukjes snelweg en dan de paden op.

Bedankt! Ik ga even zoeken naar die aankoop info.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #6 Gepost op: 27-06-2019, 17:29 »
Bedankt! Ik ga even zoeken naar die aankoop info.


https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=23127.0


Dit is er eentje, er zijn meer draadjes met tips

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #7 Gepost op: 27-06-2019, 21:28 »

https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=23127.0


Dit is er eentje, er zijn meer draadjes met tips

Perfect! Dank je wel. Heb het net doorgelezen. Ik ben van plan de motor van medeforumlid Komkommer te kopen. Zal iets van 20.000 km gelopen hebben, alles off road / rally. Hij ziet er ook  niet echt proper uit, naar het schijnt. Nu verwacht ik stiekem dat het blokje nog wel 20.000 km kan lopen voor de eerste grote revisie en dat de motor me met een beetje sleutelen in oktober en november door tet Engeland, Spanje en Portugal heen sleept.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2019, 07:24 »
Ik heb mijn 620 na 70.000 zware km's uit elkaar gehad en zag er "als nieuw" uit. Dus 20.000 is net ingelopen. Gewoon goed voor zorgen  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #9 Gepost op: 29-06-2019, 17:56 »
Ik heb met mijn 640 Adventure de TET gereden in België en Frankrijk. Is echt DE TOPfiets voor de TET, super.
Slechts een nadeel: op de langere verbindings stukkken over asfalt heb je best wel last van de trillingen. Daar heeft de ene persoon meer last van dan de andere.
Ik heb er hele zware zelfgemaakt stuureinden(trillingsdempers) aan gezet en Schuim Rally Handvatten van Progrip. Daarmee was het redelijk te doen.
Voor de rest niets dan goeds.

Ik heb nooit begrepen waarom KTM geen waardige opvolger heeft gebouwd, een 690 Adventure bijvoorbeeld. Tot de 790 nu dan eeeiiindelijk.

Veel succes met je 640/620 toegewenst.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #10 Gepost op: 29-06-2019, 18:09 »
Ik heb met mijn 640 Adventure de TET gereden in België en Frankrijk. Is echt DE TOPfiets voor de TET, super.
Slechts een nadeel: op de langere verbindings stukkken over asfalt heb je best wel last van de trillingen. Daar heeft de ene persoon meer last van dan de andere.
Ik heb er hele zware zelfgemaakt stuureinden(trillingsdempers) aan gezet en Schuim Rally Handvatten van Progrip. Daarmee was het redelijk te doen.
Voor de rest niets dan goeds.

Ik heb nooit begrepen waarom KTM geen waardige opvolger heeft gebouwd, een 690 Adventure bijvoorbeeld. Tot de 790 nu dan eeeiiindelijk.

Veel succes met je 640/620 toegewenst.

Hee Frenz. Bedankt voor je reactie! Ik had gewoon jouw 640 moeten kopen. Destijds wilde je hem ruilen voor mijn Husaberg FE390 maar ik had geld nodig voor een fietstrip naar Nieuw Zeeland, geen 640 haha.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #11 Gepost op: 30-06-2019, 19:45 »
Ik heb er nog 1 staan die weg gaat.

Komt uit 2001 met 80.000 km, maar verbruikt geen drupje olie. Is compleet gereviseerd bij 60.000km. Ivm bekend koppelings lager probleem. 2e eigenaar. Heeft wat offroad schade, maar daar is de prijs naar. 1800 euro. Heb ook veel extras zoals banden, filters, alu koffers en roadbook. Over paar dagen kan ik fotos maken.
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #12 Gepost op: 03-07-2019, 22:50 »
Goedenavond,

Ik heb inmiddels de motor van forumlid Komkommer gekocht! Een KTM 640 uit 2003 met 15.000 (zware) kilometers op de teller. Ketting tandwielset moet vervangen, voorrem werkt niet, voorvorkseals moeten vervangen en de elektronica moet nagekeken worden. Maarja, slechts 15.000 kilometer op de teller klinkt wel weer veelbelovend. Bedankt voor alle reacties.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gezocht: KTM 640 Adventure
« Reactie #13 Gepost op: 04-07-2019, 08:31 »
Leuk man, veel plezier er mee. Gaat goed komen  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain