Wijs op Reis > Reizen en -verhalen

Mijn grote avontuur is gestart van NL naar Marokko via de TET en méér

(1/13) > >>

samvspr:
Hoi allemaal,
Zo als sommige van jullie ondertussen wel wisten had ik wilde reis plannen met mijn husaberg.
Echter werden deze 1,5 jaar geleden redelijk abrupt onderbroken door corona.
Na 1,5 jaar uitstellen heb ik in Juni toch besloten om per 3 september van afgelopen jaar mijn baan op te zeggen bij DAF trucks in Eindhoven.
Ik werkte hier op de ontwikkelingsafdeling van de motor en cabine Ecu's en dit leek mij mijn droom baan echter had ik moeite om een goede balans te vinden tussen werk en privé want werk weken van 60+ u op een 37,5 uurs rooster waren de laatste tijd meer gewoonte dan uitzondering. Omdat dit soms toch begon te knagen had ik oorspronkelijke een sabbatical van 7 maanden aangevraagd om van Nederland naar Mongolië te gaan reizen via de Balkan, en centraal Azië. Echter in mijn laatste weken werken kwam daar begin Maart ineens corona om de hoek zetten dus werden de plannen even tijdelijk uitgesteld met het idee dat dit snel weer over zou zijn.
Dit was helaas echter niet het geval dus na 1,5 jaar wachten en ondertussen ook wat management wijzigingen op het werk waardoor het meer op politiek Den Haag begon te lijken een hoop gelul en 0 actie en beloftes met plannen A en B volgen en dan plots zonder overleg over stappen op plan C en D was de frustratie factor daar ook behoorlijk op gelopen.
Ondertussen was ik al wel gevaccineerd en zag de eerste positive berichten van anderen overlanders online verschijnen dat reizen met hier en daar wat kleine haken en ogen (mond maskers, PCR testen en registratie formulieren en geen grote feesten) toch weer mogelijk leek te zijn.
Dit heeft mij doen besluiten om mijn baan op te zeggen om mijn droom achterna te gaan jagen.
Ik heb de afgelopen 1,5 maand gebruikt om mijn husaberg fe570 uit 2010 hier voor klaar te maken ik zal binnenkort hier een verslag delen van alle modificaties.


Hierna heb ik een test tripje van 1500km gemaakt door Nederland over de TET en de omgekeerde MS1000 route van afgelopen jaar.
Het reis verslag daarvan is hier terug te lezen: https://www.polarsteps.com/SamTheOffroadAdventurer/4382697-test-trip-the-offroad-adventurer-tet-netherlands


Toen nog wat kleine aanpassingen gedaan en toen ben ik afgelopen donderdag zuid waards vertrokken over de oude pre 2020 TET route van België.
Het ideee is om vanuit Nederland naar het onderste punt van Spanje te rijden en daar de oversteek te maken naar Marokko en als de omstandigheden het toelaten door te rijden tot Dakar Senegal, echter zijn op dit moment de berichten over de grens overgang tussen Marokko en Mauritanië nog zeer negatief dus het is afwachten hoe zit dat ontwikkeld.
En dan wil ik begin maart 2022 weer in Nederland zijn om mijn originele plan om naar Mongolië te reizen voor te bereiden zodat ik ergens in april kan vertrekken richting het oosten.
De grove planning voor de route is naar het zuid oosten van Frankrijk te rijden en dan door de Pyreneeën richting het meest westelijke puntje van Spanje en dan naar beneden afzakken door Portugal om hopelijk bij Gibraltar de oversteek naar Marokko te maken.
Echter liggen op dit moment de veerboten tussen Spanje en Marokko er nog uit dus als dat niet verbeterd inde komende 1,5 maand dan wordt het plan B in Sete Frankrijk de oversteek maken.
Dit reis verslag is te volgen via https://www.polarsteps.com/SamTheOffroadAdventurer/4412577-the-offroad-adventurer-going-south-nl-to-nw-africa


Voor de gene die alleen de mooiste foto's willen zien die kunnen me toevoegen op Facebook Sam van Spreeuwel
Of Instagram The_offroad_adventurer


Mocht iemand nog tips hebben voor onderweg voor mooie bestemming dan laat het maar weten want ik heb voor dit eerste gedeelte van de reis weinig route voorbereidingen gedaan dus voor Europa is de TET de richtlijn en voor Marokko heb ik het boek van Chris Scott. En de rest hoop ik onderweg uit te vogelen.


Mochten jullie vragen hebben over mijn uitrusting/ bagage dan stel ze gerust lijkt me leuk om hier over te discussiëren met jullie.


En als er iemand een stuk wil aansluiten dan laat het ook maar weten ik reis nu solo maar voor Marokko lijkt een reis genoot geen straf.

simmetje:
Goede reis!
Hopelijk gaat de grens naar Marokko weer op tijd open.

samvspr:
Dankje simmetje. (Paul als ik het goed heb onthouden ??? )
Ik hoop het ook maar dit eerste gedeelte richting het zuiden is meer een extraatje omdat ik mijn baan heb opgezegd en mijn huis heb verkocht. Om de winter periode te overbruggen tot ik richting het oosten kan vertrekken.
Dus mocht Marokko niet gaan werken dan probeer ik het meeste plezier uit Portugal en Spanje te halen en misschien dat ik dan als plan C nog uitwijk richting Corsica of Sardinië.

simmetje:

--- Citaat van: samvspr op 30-10-2021, 07:20 ---Dankje simmetje. (Paul als ik het goed heb onthouden ??? )

--- Einde van citaat ---


Rob

samvspr:

--- Citaat van: simmetje op 30-10-2021, 07:39 ---
Rob

--- Einde van citaat ---
Excuse Dan haal ik je door elkaar met iemand anders, gezicht komt me wel bekend voor denk dat we elkaar wel is hebben ontmoet op een Brabo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie