Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205907 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1035 Gepost op: 26-06-2019, 19:31 »
Ben benieuwd wat dan of meer de reden is. Vind het een mooie organisatie die vee doen voor natuurbehoud en beheer in Nederland, kunnen dus op mijn sympathie en steun rekenen.
Ik rij daarom (vrijwel) nooit in gebieden van Natuurmonumenten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Als je lid bent dan mag je er toch juíst rijden? Was een wildcard niet inbegrepen in het premium lidmaatschap?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1036 Gepost op: 26-06-2019, 22:20 »
Waarom zou ik een organisatie sponsoren, die o.a. met collectegeld land opkoopt en verboden gebied maakt voor mijn hobby? Als ze dan ook nog BOA's in dienst heeft en een perverse prikkel geeft om mensen met motorvoertuigen die misschien verdwaald zijn te straffen... Dat lijkt me geen goed doel. Elke Euro die ik er in stop kost er meteen nog een en levert minder plezier op.


Ik heb er wel eens over gedacht om een onderzoeksinstelling op te richten, met als doelstelling het onderzoeken van schade van motorfietsen op de natuur. Als ik dan door het groen rijd, ben ik iig met een bestemming onderweg, en voor een goed doel onderzoek aan het doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1037 Gepost op: 26-06-2019, 23:44 »
Waarom zou ik een organisatie sponsoren, die o.a. met collectegeld land opkoopt en verboden gebied maakt voor mijn hobby?
Omdat er meer in de wereld is dan jij en je hobby misschien?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1038 Gepost op: 27-06-2019, 08:41 »

Met alle respect: In de rangorde van organisaties met maatschappelijk, sociaal, medisch of ecologisch nut vind ik dat andere organisaties mijn steun toch meer verdienen. Voor mij zit Natuurmonumenten toch meer in de hobby-sfeer.

Waarom zou ik andermans hobby sponsoren, als mijn Euro's dan ook nog eens gebruikt wordt mijn eigen hobby te bemoeilijken? Er zijn voldoende betere doelen zonder dat nadeel. Da's mijn mening.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik driekwart van het werk van Natuurmonumenten niet waardeer...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1039 Gepost op: 02-11-2019, 13:23 »

Duizenden euro's boete voor Nederlandse wildcrossers in België

https://www.bd.nl/brabant/duizenden-euro-s-boete-voor-nederlandse-wildcrossers-in-belgie~a8189c64/

Tekst van het artikel (Brabants Dagblad, Tom van der Meer 31-10-19):


MOL - De rechtbank in België heeft twee Nederlanders en een Belg veroordeeld tot 2.000 euro boete voor wildcrossen in een natuurgebied. Net als in Nederland zorgen crossmotoren daar regelmatig voor overlast. De Zuiderburen namen geen halve maatregelen: de crossers reden recht in een fuik die tussen bomen was gespannen.

De Belg, uit Mol, reed in oktober vorig jaar in het bos in Lommel. De twee Nederlanders werden in april dat jaar opgepakt. Ze reden recht in een fuik van het Belgische Agentschap voor Natuur en Bos (ANB), zo meldt HLN. Ze crossten toen op een zandweg bij Hamont-Achel. Eén van de mannen verklaarde dat hij niet wist dat hij op Belgisch grondgebied reed, en dat de regels hier een stuk soepeler zijn. Maar de rechtbank wees erop dat hij twee verbodsbordjes had genegeerd.

De crossers reden zich bijna letterlijk als ratten in een val. Het ANB spande over negentig meter netten in de bomen, met aan het einde een paar hekken. Zodra de crossers langs de netten reden, werd achter hen ook een hek gesloten. Zo konden ze geen kant meer op.

,,De feiten zijn ernstig, gelet op de wijze waarop ze gepleegd werden en de impact die de crossers veroorzaakten op de omgeving en het leefmilieu. Het gedrag strookt niet met de ecologisch en sociale functie van het bos”, oordeelt de rechtbank in het vonnis. Naast de 2.000 euro per persoon moeten de mannen ook 1.200, 2.000 en 7.500 euro betalen om hun in beslag genomen motoren terug te krijgen.

Hier honderden euro's boete
Het gebruik van de fuik is een nieuwe tactiek, vroeger moesten Belgische handhavers het doen met quads. Crossers wisten vaak te ontkomen. In Nederland is dat ook een groot probleem. Hier wordt daarom sindskort ook gebruikgemaakt van een fuik. Directe aanleiding voor het invoeren van die fuik was de aanrijding van een BOA in het bos bij Overloon. Die raakte daarbij ernstig gewond.

In bijna twee jaar tijd werden in Brabant ‘slechts’ 32 wildcrossers opgepakt. ,,Het topje van de ijsberg‘’, vermoedt de politie. De boetes zijn hier iets lager dan in België, maar wel flink: 500 euro voor het rijden door beschermd gebied en 250 euro extra voor het negeren van een stopteken.





Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1040 Gepost op: 02-11-2019, 14:42 »
Wordt een prijzige aangelegenheid zo.
Ach BOEIE
hobby mag geld kosten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1041 Gepost op: 02-11-2019, 15:07 »
Ik denk dat ik voortaan maar in het Amsterdamse Bos ga rijden.
1) Lekker dichtbij
2) De Heuvel met z'n mountainbike paden leent zich uitstekend voor een dagje uitleven
3) Je kunt op zeker 20 plekken het bos weer uit

Volgend jaar de Brabo in Amsterdam?
De AmBo :}}}
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1042 Gepost op: 04-12-2019, 19:34 »

Vijf boetes uitgedeeld voor illegaal crossen op militair oefenterrein Weerter- en Buulderbergen
Bron:
https://budel.nieuws.nl/nieuws/1314/vijf-boetes-uitgedeeld-voor-illegaal-crossen-op-militair-oefenterrein-weerter-en-buulderbergen/


Tekst:
Handhavingsactie op militaire oefenterreinen tegen illegaal crossen
De Koninklijke Marechaussee in Limburg heeft afgelopen weekend een handhavingsactie uitgevoerd op de militaire oefenterreinen van Weerter- en Budelbergen. De controle werd gedaan naar aanleiding van diverse klachten en meldingen van illegaal crossen en overlast. De controle voerden marechaussees van onder andere het Team Verkeer samen uit met de terreinopzichter van beide terreinen.
De resultaten van de actie waren vijf proces-verbalen wegens illegaal gebruik van het oefenterrein. Twee bestuurders reden zonder rijbewijs. Ook kreeg een bestuurder een proces-verbaal voor het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. Daarnaast werd een crossmotor in beslag genomen.
De militaire oefenterreinen zijn onder voorwaarden vrij toegankelijk voor onder andere wandelaars en fietsers. Het illegaal crossen levert naast gevaar, ook schade op aan de flora en fauna in het oefengebied.

Ter verdere informatie:
Ik was daar zelf vrijdag de hele middag en ben geen kip tegengekomen.
De tankbaan was toen al wel helemaal aan gort gereden.




Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1043 Gepost op: 04-12-2019, 22:28 »
Doorgaans crossen kippen niet Matje :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1044 Gepost op: 04-12-2019, 22:37 »
Nou..., dit voorjaar in Servie crosste een kip mijn pad. Maar dat doet die inderdaad niet meer....
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1045 Gepost op: 05-12-2019, 06:55 »
Citaat
Het illegaal crossen levert naast gevaar, ook schade op aan de flora en fauna in het oefengebied.

Iedereen loopt daar verder op sokken... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1046 Gepost op: 05-12-2019, 07:33 »
Met de tanks rijdens ze wel netje om de bloempjes en beestjes heen  :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1047 Gepost op: 05-12-2019, 08:54 »

Deze foto hoort bij het artikel.
Die jongens moeten natuurlijk wel af en toe oefenen....


Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1048 Gepost op: 05-12-2019, 10:02 »
Deze foto hoort bij het artikel.
Die jongens moeten natuurlijk wel af en toe oefenen....




Dat doen ze op diezelfde oefen terreinen.... ::)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1049 Gepost op: 05-12-2019, 12:16 »
Zijn ze veranderd van motor ze reden op 690.
Zijn dan wel oranjehonden.maar ze hoeven niet op ktm te rijden.
Een Mash of endfield is ook goed genoeg.