Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Onverhard langs een huis  (gelezen 14871 keer)

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2014, 10:08 »
Vond het ook niet cool dat zaterdagmiddag op de camping een paar motoren een paar km verderop héél goed te horen waren, ik ging er maar vanuit dat dat niemand van ons was.

Die zijn het probleem ook, begin 20 geen kenteken dus crossers en geen allroaders en zeker niemand van ons.
 

Desalniettemin vind ik dat we moeten waken dat de allroad tourtochten die we met ARM rijden, niet worden "misbruikt" als een OTR.

Daar zijn KNMV ritten voor en die zijn er vaak genoeg in het jaar. De mensen die zich irriteren aan mijn uitlatingen, zich iets aangesproken voelen of zij die reageren zijn het probleem ook niet. Het zijn juist die lui die dit ófwel niet lezen, ófwel zich niet aangesproken voelen en morgen gewoon hetzelfde doen.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #16 Gepost op: 14-04-2014, 10:16 »
Als je 2e paasdag toevallig de Grenslandrit doet.


Regels voor Aerendonk.
Motor thuis starten als je wilt weten of ie het nog wel doet.
Daar is het gewoon met de motor UIT aan de hand over het rallycrosscircuit lopen naar de geluidscontrole, dan het kreng starten en weer uit,  en dan loop je naar het "parc not ferme".
Ik heb niet 1 van de 150 deelnemers verleden jaar horen mekkeren over dat ze dat niet stoer vonden.
Er is ook geen controle op, iedereen doet dat gewoon.


Dus als je als orga op een camping en Friesland/Drente credit wil scoren!
Nou viel er volgens mij weinig te scoren op de momenten dat ik daar geweest ben, daar er nog geen hond op de camping zat wat ik zo kon zien.




Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #17 Gepost op: 14-04-2014, 10:30 »
Bij het maken van de track heb ik rekening proberen te houden met deze dillema's.

Dat rode grind pad zijn we een keer over heen gekomen ipv twee keer. Fochteloerveen zijn we een keer langs/door gekomen in plaats van twee keer. Exloo een stuk zand ingeleverd voor asfalt ivm nieuwe bordjes... Wezuperbrug stuk zand eruit ivm geslotenverklaring muv bestemmingsverkeer. En zo kan ik nog wel een aantal pagina's vullen......

Sommige dingen kun je nooit voorzien en dan gaat het wat mij betreft om het gezonde 'code groen' verstand.

Dat talud ben ik zeer verbolgen over, totaal geen meerwaarde en een absolute domper. Weet uit ervaring dat er van de uitvoerder een melding van binnenkomt bij de hermandad..  :-\

Iemand zijn dijk gebruiken (niet voorzien) en die iemand is daar niet blij mee, daar durf ik nog wel met een doosje merci en een goed gesprek naar toe...... Weet zeker dat we volgend jaar daar weer langs mogen.

Onderweg veel duimen gehad door even van het gas, brommer even uit voor een paard wat opstandig is etc. Kleine moeite en bereik je veel meer mee. Het is een ARM ritje en geen OTR, dus tijd zat en mooi weer wat wil je nog meer..



Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #18 Gepost op: 14-04-2014, 10:42 »
JA, dat heeft ie zeker!

Ga jij nou maar weer eens een keer mee man! a.s. zaterdag gaan we naar de kuil in IJmuiden ga je mee?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Marokko Offroad Allroad Road
  • *****
  • Berichten: 247
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2014, 10:51 »
Ha mensen. Ik heb voornamelijk positieve ervaringen als ik in het vriendelijke zuiden en noord-oosten rondrijd. Ik hou me zo goed mogelijk aan 'groen'. Langzamer rijden bij wandelaars, huizen, boerderijen, honden, kinderen, eventueel stoppen bij paardrijders. Zwaaien, knikken, stoppen als ik merk dat iemand iets wil zeggen en vooral luisteren en uitleg geven en ook gewoon sorry zeggen, politie uitleggen wat we doen en hoe we dat doen. En weet je.... misschien dat ik uit enthousiasme ook wel eens een vergissing maak. Als je me daar met naam en toenaam op aanspreekt dan heb ik er iets aan en kan ik er van leren nog alerter en bewuster te rijden. Als ik een keer per vergissing iets verkeerds doe dan zou ik toch niet gelijk buitengesloten willen worden. Je kan van elkaar zien of iets een enthousiasme foutje is of structureel disrespect? Nu wordt er iets gezegd over een talud bij de N33. Ik weet echt niet wie dat was. Ik onthoud oh zoveel niet van een dag met zoveel kilometers en zoveel plezier. Heb ik iets verkeerds gedaan? Roep maar ajb.
De grote klagers zijn vaak de mensen die niet van oorsprong in het gebied wonen maar Hollanders uit de randstad die een heel kort tolerantielontje hebben en de kolonies in de randgebieden van Nederland naar hun hand willen zetten. En toch; ook deze mensen zullen we te vriend moeten houden.
Is je band 'half op' of 'half nop'?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #20 Gepost op: 14-04-2014, 11:20 »
EENS !!

Er was bij de SR ook een pad vol kinderen. Iemand stapte het pad op, legde uit en wij reden om. De ellende is alleen dat het vaak geen tweeweg communicatie is.

Nadeel is altijd dat men ons als crossers beschouwd. En als ik dan toch mensen bij de SR zie met lawaaipijpen en iemand die een net gelegd talud langs de N33 moet beschadigen, dan vind ik het ook niet vreemd dat mensen gaan klagen.

Sterker nog, er zijn klachten over ons gekomen bij de camping. Morgen ga ik dat verder uitzoeken. Een beetje baldadig is onderdeel van de vrijheid van motorrijden, maar ik denk dat wij er naartoe moeten dat de groep het individu gaat corrigeren anders is ons laatste uur geslagen.

Dus merk je op dat iemand bij de SpringRide afwijkt van code groen, gewoon melden dan is het exit. Ga maar naar een ander forum of terug naar je merk club. Niet hier.


Een ander probleem is dat je toch met allemaal groepjes de track rijd. Dus de bewoner kan het 2e groepje aanspreken, (de eerste zal die wel missen), maar daarna komen er nog x. Goed dus om die mensen al even uit te leggen hoe ons spelletje werkt, en dat er mogenlijk nog wat ''overlast'' komt, maar dat we proberen rekening te houden, en het adres even noteren/opslaan (zichtbaar voor die mensen). Ze moeten zich wel serieus genomen voelen als ''stakeholder''
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #21 Gepost op: 14-04-2014, 11:25 »
En weet je.... misschien dat ik uit enthousiasme ook wel eens een vergissing maak. Als je me daar met naam en toenaam op aanspreekt dan heb ik er iets aan en kan ik er van leren nog alerter en bewuster te rijden.

Als ik een keer per vergissing iets verkeerds doe dan zou ik toch niet gelijk buitengesloten willen worden. Je kan van elkaar zien of iets een enthousiasme foutje is of structureel disrespect?

Kijk, dit zegt genoeg. Jij wilt worden aangesproken en dus zul je iets veranderen als je (on)bewust iets doet wat niet kan. Als je een vergissing maakt, dan kan dat ook gewoon gezegd worden. Maar de sporen in het talud zijn een bewuste actie, geen vergissing. De groep met de open pijpen zijn ook geen vergissing.  Natuurlijk zijn wij de politie niet, laat iemand lekker zelf weten hoe hard hij rijdt als het een open zandpad is met vrij zicht.

Het gaat mij om bewustwording.
Elke keer dat iemand denkt "ach het valt wel mee" dan is dat faktor 50 op 1 dag en daarmee stimuleren we zelf de afsluitingen, de klachten, de problemen en het kleiner worden van het gebied. Dus gaat de hobby er langzaam maar zeker aan. Daarnaast verklaren deelnemers code groen en de voorwaarden na te leven.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #22 Gepost op: 14-04-2014, 11:28 »
Vroegah, toen ik nog actief was bij de nk, brommersprints hihi, hadden we ook problemen dat mensen in parc ferme reden etc. Met een kniptang gaskabels splitsen was daar de oplossing...

Maar die kant moeten wij niet opwillen denk ik. Spreek elkaar er op aan, op een normale manier, en begin bij jezelf! (de wil je het in je eigen achtertuin methode werkt ook wel in dit geval)
ARM facebook HIER

Offline member

  • Marokko Offroad Allroad Road
  • *****
  • Berichten: 247
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #23 Gepost op: 14-04-2014, 11:48 »
Maar de sporen in het talud zijn een bewuste actie, geen vergissing. De groep met de open pijpen zijn ook geen vergissing.

Zijn deze mensen er al persoonlijk op aangesproken?
Is je band 'half op' of 'half nop'?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #24 Gepost op: 14-04-2014, 12:06 »
Maar de sporen in het talud zijn een bewuste actie, geen vergissing. De groep met de open pijpen zijn ook geen vergissing.

Zijn deze mensen er al persoonlijk op aangesproken?


't is ook een bewuste aktie om met een grote groep op pad te gaan... Waarom?? Dat geeft de indruk meer overlast te bezorgen..
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #25 Gepost op: 14-04-2014, 12:30 »
Zijn deze mensen er al persoonlijk op aangesproken?
Ik denk dat een hoop mensen door dit topic wel weer aan het denken gezet zijn ;) . De positieve noot is wel dat een hoop mensen ook positieve reacties hebben gekregen op het naleven van de gedragsregels. Ik heb in ieder geval de codegroen geboden weer eens doorgelezen en besloten maar wat vaker door de plas te rijden ipv er omheen.

Die kinderen ben ik ook tegengekomen maar ben er heel langzaam omheen/langs gereden. Het groepje achter mij ook en de begeleiders keken opgelucht dat we ons zo netjes gedroegen.

Het stukje singletrack tussen die krappe bomen door. Ik weet niet meer wie maar die zag rechts ervan een pas ingezaaid veld en riep: Daar ga ik niet doorheen! Gelukkig wisten rijder 3 en ik (ik geloof Jurjen) dat we tussen de bomen door moesten.

Er is dus ook veel goed gegaan  :)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #26 Gepost op: 14-04-2014, 12:58 »
Ik wilde je topic niet vervuilen, maar het was een uitgelezen mogelijkheid voor reactie.

99% van de ARM-ers is fatsoenlijk en alleen maar bezig zijn hobby te beleven. Natuurlijk zijn er ook haantjes waar er mannen zijn en soms gaat dat mis. Bottom line is dat de klachten die bij mij bekend zijn niet over ons gingen. De paar dingen die we zelf geconstateerd hebben zijn de meesten ook over eens dat dat niet netjes was en derhalve is de groep weer op scherp.

Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #27 Gepost op: 14-04-2014, 13:50 »

99% van de ARM-ers is fatsoenlijk en alleen maar bezig zijn hobby te beleven.

Fatsoenlijk in hart en verstand, maar vaak onfatsoenlijk in praktijk. Ook ik hobbel 9 van de 10 keer de track achterna om veel te laat tot de conclusie te komen dat ik een pas ingezaaid veld in ben gereden, waar al meerdere spoortjes liggen van mijn voorgangers. Ik kan me nog een aantal routes herinneren waar ik in perspectief van de boer in kwestie heel wat onfatsoenlijk taalgebruik voor over zou hebben. Ik denk dat het niet reëel is door onszelf maar voor te houden hoe weinig overlast we veroorzaken als we maar bewust blijven van godegroen toestanden. Want we doen het wel.

Als ik met mijn hond door het bos loop en er tetteren wat motoren voorbij, zonder dat ze doorhebben dat mijn hond in de bosjes zit verstopt waar ze met 60km/u voorbij rijden, dan realiseer ik me terdege dat ik diezelfde motorrijder had kunnen zijn en het beest dus ook plat had kunnen rijden. Laat staan dat je daar loopt en geen enkele affiniteit met de offroad sport hebt...
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #28 Gepost op: 14-04-2014, 14:05 »

Als ik met mijn hond door het bos loop en er tetteren wat motoren voorbij, zonder dat ze doorhebben dat mijn harige vriend in de bosjes zit verstopt.
Ik ga er eigenlijk ook altijd vanuit dat bij iemand die in het bos loopt vaak een hond of kind is en begin de omgeving al te scannen. Maar idd loslopende honden blijven link.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #29 Gepost op: 14-04-2014, 15:13 »
99% van de ARM-ers is fatsoenlijk.....

Kijk maar uit, zo kregen die Harley rijdende MC's ook het idee om een 1%-"ik-doe-lekker-wat-ik-wil" club te vormen....  :D

Maar zolang als ik allroad/GPS/roadbook ritjes rijdt is dit een hekel punt. Netjes rijden, rekening houden met anderen, zelfreflectie en  zelfbeheersing en ook eens een ander durven aanspreken en/of door een ander aangesproken kunnen worden voldoende moet zijn om  ritjes te bliven rijden.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R