Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Scheur in je IMS tank repareren?  (gelezen 7553 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Scheur in je IMS tank repareren?
« Gepost op: 18-02-2006, 07:07 »
Je koopt een hagelnieuwe IMS-tank en er blijkt een scheur op de naad te zitten omdat hij inde fabriek niet goed verbonden is. Hoe repareer je dat simpel?

http://forum.drz400s.de/viewtopic.php?t=1480&highlight=

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2006, 11:38 »
garantie claimen bij de fabriek.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2006, 12:37 »
Je koopt een hagelnieuwe IMS-tank en er blijkt een scheur op de naad te zitten omdat hij inde fabriek niet goed verbonden is. Hoe repareer je dat simpel?

http://forum.drz400s.de/viewtopic.php?t=1480&highlight=

Noppy

Kzou niet zelf gaan klooien, dan verlies je in ieder geval je garantie...Anders ff naar een een 'plastic-lasser'
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2006, 13:25 »
Inderdaad nieuwe claimen, rechtstreeks bij IMS, ik heb ook een nieuwe gekregen.

Wim heeft mijn oude tank met scheurtje en afgezaagde wang (moest om nieuwe te krijgen) naar een kunststoflasser gebracht, die heeft de boel weer aan elkaar en dicht gekregen. Weet niet of het al goed getest is, maar klinkt goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2006, 14:56 »
mmm, "fraude" melden op een forum .....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2006, 18:36 »
Hhmm, ten eerste heeft ze volledig de procedure gevolgd: stuk van je tank afslijpen en fotograferen. Waarschijnlijk zijn ze niet volledig geweest in de procedurestapjes: het tweede en laatste stapje was weggooien en dat zijn ze vergeten.

Gewoon inventief zou ik zeggen!

Hadden ze maar een beter product moeten leveren aangezien het klachten regent. In de states zouden ze gewoon gesued worden voor een dergelijke nalatigheid! Het is toch simpel om wat perslucht op de tank te zetten en de tank in de piepschuimbubbels te gooien??

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2006, 20:25 »
Ik bedoel maar dat als ze mee zouden lezen de volgende wel verzendkosten terug mag betalen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2006, 23:19 »
Hadden ze maar een beter product moeten leveren aangezien het klachten regent. In de states zouden ze gewoon gesued worden voor een dergelijke nalatigheid! Het is toch simpel om wat perslucht op de tank te zetten en de tank in de piepschuimbubbels te gooien??

Noppy

Nou Nop, da's lekker die publiciteit :-\ Nou weten we allemaal waarom je'm kwijt wil :-X Succes met het verkopen van je IMS tank 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2006, 23:28 »
Maarten,

De batch waar we hier over spreken staat op zich zelf. De serie tanks waar ik de mijne uit heb, daar hoor ik nooit iets over.

Bij toeval ving ik recentelijk ook die 'scheur'geluiden op uit de USA en dacht dat dat geen toeval meer kon zijn; het is gewoon een héle serie die slecht is.

Wel hadden de beugeltjes die bijgeleverd werden ietsje korter mogen zijn. Mijn tank zit ook mooi symmetrisch om het frame.

Mijn drijfveer om te verkopen heeft veel meer te maken dat ik in het zand nog altijd niet zelfstandig een actieradius heb van 350 km en daar wil ik wel naar toe groeien ;)

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2006, 21:14 »
Wim heeft mijn oude tank met scheurtje en afgezaagde wang (moest om nieuwe te krijgen) naar een kunststoflasser gebracht, die heeft de boel weer aan elkaar en dicht gekregen. Weet niet of het al goed getest is, maar klinkt goed.

Heeft iemand het adres van die kunststoflasser (of een andere goede)?
Ik heb nog een achtertank voor mijn Adventure waar wat aan moet gebeuren.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2006, 22:27 »
Vlak bij Aalsmeer (ik geloof Aalsmeerderbrug) maar dat is voor jou niet echt in de buurt.

HJ parts of zo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2006, 09:14 »
Ik zal het aan Wim vragen, zal in de buurt van Breda zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #12 Gepost op: 24-02-2006, 21:41 »
Vlak bij Aalsmeer (ik geloof Aalsmeerderbrug) maar dat is voor jou niet echt in de buurt.

HJ parts of zo....

Ik vind goede referenties belangrijker dan de afstand.
Het is een behoorlijke klus die ik in gedachte heb en dat moet wel door "ene goeie" gedaan worden.
Zal's ff gaan googlen met HJ parts en Aalsmeer enzo.

Maar ik wacht ook met smart op een PB van Roos :-))))

Groeten,

Fr@venture
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2006, 00:27 »
Uh, de eerste kuip met kunstoflaswerk is op andere plekken gebroken toen ik ermee crashte aan het eind van het rechte stuk op Zandvoort. Dat laswerk zat dus goed.

Maar dat was wel een ABS kuip (van een GPZ500). Zo'n tank is weer wat anders.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Scheur in je IMS tank repareren?
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2006, 00:12 »
Uh, de eerste kuip met kunstoflaswerk is op andere plekken gebroken toen ik ermee crashte aan het eind van het rechte stuk op Zandvoort. Dat laswerk zat dus goed.

Maar dat was wel een ABS kuip (van een GPZ500). Zo'n tank is weer wat anders.

Hmmm, klinkt toch als een goede lasser...
(maar een beroerde coureur :-)

By the way heb me rot gegoogled naar HJ parts  ???
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt