Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: nieuwprijs ktm 660 rally  (gelezen 2893 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
nieuwprijs ktm 660 rally
« Gepost op: 06-09-2006, 05:15 »
hallo allemaal

zojuist aangemeld bij dit forum,vraagje ik ben van plan een gebruikte ktm 660 rally aan te schaffen maar aangezien deze in nederland vrij dun gezaaid zijn wordt het waarschijnlijk invoeren vanuit het buitenland, i.vm. de bij te lappen bpm  >:( wil ik graag weten wat deze brommers in het verleden nieuw hebben gekost.
nog een vraagje is een nieuw blok in krat voor 3000 euri redelijk (dessertrose team biedt er een aan op internet), ik heb n.l. geen flauw idee wat een algehele blokrevisie moet kosten.

Cees. 
KTM Rally Replica.........gooooood vibrations!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #1 Gepost op: 06-09-2006, 06:49 »
Het is toch gewoon een LC4 enduro, met een paar kleine opties erop  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #2 Gepost op: 06-09-2006, 10:23 »
Cees, ik weet er nog wel een paar te koop staan in Nederland, stuur maar ff een berichtje dan zal ik 't even inseinen. 3000 euro voor een nieuw blok is niet verkeerd, nieuwprijs is normaal gesproken iets van 5 of 6 duizend.
Prijs voor een gebruikte 660 replica loopt van 8500 tot 14000, de voorganger van de replica , 660 rally zit tussen de 4000 en 6500 euro.
Als je een blok volledig laat reviseren, gaat het al snel richting de 2500 euro, afhankelijk van wat er vervangen moet worden.

Wat voor wereldreis wil je gaan maken?

Gr. Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #3 Gepost op: 06-09-2006, 10:38 »
Ik heb er een uit 2000. De kostte nieuw DM 32.000,- Da's dus ongeveer € 16.000,-.  Blokrevisie heeft mij € 2200,- gekost.

Let bij invoer vooral op of het kenteken klopt.

Als je meer vragen hebt, meel maar.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #4 Gepost op: 06-09-2006, 20:11 »
Heb er nog een in Bolivia staan. Heb je er belang bij? Zit niet meer zo mooi in de lak... ;)

Nog ff een foto;

http://www.jeroenopmotorreis.nl/demiddelen/demiddelenfoto1.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #5 Gepost op: 06-09-2006, 20:55 »
.... als je m uberhaupt al op kenteken krijgt. Vaak is er al heel veel aangepast aan dit soort motoren waardoor je niet door de keuring van de RDW komt als je m invoert en op kenteken wil zetten.

Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #6 Gepost op: 07-09-2006, 21:40 »
.... als je m uberhaupt al op kenteken krijgt. Vaak is er al heel veel aangepast aan dit soort motoren waardoor je niet door de keuring van de RDW komt als je m invoert en op kenteken wil zetten.


Als er overal maar een CE-keurmerk opzit, is het toch al goed? De motor zelf is gewoon een LC4, moet geen probleem zijn lijkt me. Verder moet hij wel aan de Nederlandse wetgeving voldoen natuurlijk, zoals spiegel, verlichting en geluid.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #7 Gepost op: 08-09-2006, 23:46 »
ik mag aannemen dat ook in nederland er een typegoedkeuring is voor dit model dus keuren na invoer lijkt me geen probleem.
jeroen thanks but no thanks is me ff te ver weg ik wil tenslotte in canada beginnen met de trip lijkt me nogal een gedoe ook i.vm. reisklaar maken enzo  ::) .
marcel als je de nederlandse adresjes c.q. telnrs. naar me door wilt mailen graag doe dat dan wel even naar ceesvds@hotmail.com het andere mailadres is op het platform waar ik werk en ik ben de komende 2 weken met verlof dussss ....  :D
kben trouwens niet zo regelmatig online kheb n.l. geen computerd (nee zelfs niet een opvouwbare,laatste der mohikanen waarschijnlijk samen met mijn overgrootvader  :D ) dus geen reactie is niet uit desintesse tis maar dat jullie ut weten. :-\
tot later.
KTM Rally Replica.........gooooood vibrations!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #8 Gepost op: 10-09-2006, 19:11 »
ik mag aannemen dat ook in nederland er een typegoedkeuring is voor dit model

Die veronderstelling zou ik eerst maar eens even toetsen, want ik vraag me af waar iedereen zo ingewikkeld over doet als het allemaal zo simpel is...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #9 Gepost op: 10-09-2006, 21:04 »
Geloof dat na 1 juli 2004 er alleen nog maar een Europese typegoedkeuring bestaat voor nieuwe auto's en motoren (of is dat niet doorgegaan). Dit zou betekenen dat als de motor een Europese typegoedkeuring heeft je al een stap verder bent. Toch krijgt ie bij import een maatkeuring om te kijken of hij nog aan alle eisen voldoet. Kan me voorstellen dat de uitlaat nog het vervelendste/duurste is om te fixen voor de keuring. Verder moet je nog denken aan knippers en spiegels om 'm door de keuring te krijgen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #10 Gepost op: 11-09-2006, 02:00 »
Die veronderstelling zou ik eerst maar eens even toetsen, want ik vraag me af waar iedereen zo ingewikkeld over doet als het allemaal zo simpel is...
Leuk man, van iets simpels iets heel ingewikkelds te maken.... ::)
Geloof dat na 1 juli 2004 er alleen nog maar een Europese typegoedkeuring bestaat voor nieuwe auto's en motoren (of is dat niet doorgegaan). Dit zou betekenen dat als de motor een Europese typegoedkeuring heeft je al een stap verder bent. Toch krijgt ie bij import een maatkeuring om te kijken of hij nog aan alle eisen voldoet. Kan me voorstellen dat de uitlaat nog het vervelendste/duurste is om te fixen voor de keuring. Verder moet je nog denken aan knippers en spiegels om 'm door de keuring te krijgen.
Als er een Europees typegoedkeuring bijzit, dan zullen ze niet moeilijk kunnen doen denk ik, zolang de motor maar in originele staat is volgens de europese typegoedkeuring.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: nieuwprijs ktm 660 rally
« Reactie #11 Gepost op: 07-10-2006, 09:55 »
Je hoeft niet persé een europesche type gpedkeuring te hebben. Je mag ook zelf een voertuig bouwen en dit ter keuring aanbieden. Dan wordt echter alles bekeken of het aan de inrichtingseisen voldoet, keuring is dan duurder en duurt wat langer.Op zo'n 660 zal best een goedkeuring zitten. Moet je hem alleen zo veel mogelijk in originele staat brengen. Dat zal ook je BPM afdracht gunstiger maken.

Jeroen