Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorwinterslaapzak  (gelezen 12071 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #30 Gepost op: 12-10-2013, 12:22 »

Heb de slaapzak niet maar elk ademend membraam heeft een bepaalde waterdrukkolomwaarde, op het moment dat die druk overschrede wordt lekt ie door.


Het is echt een archaïsch stuk goretex, het is dik en ik weet niet eens of deze oude variant eigenlijk wel ademt. Kolomwaarde is mij ook onbekend, puur proefondervindelijk echt waterdicht bevonden.

Welke slaapzak gebruik jij eigenlijk?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2013, 20:46 »
Ik wil ook een goede slaapzak voor achter in de bus. Slapen daar weleens en meestal is dat zo in november etc dus flink koud. (nachten in bilstain brrr)

Dan wil ik dus een m90 begrijp ik?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #32 Gepost op: 12-10-2013, 21:41 »
Meestal samen met t meisje onder 1vaude souix 600 xl, is lekker groot open geritst.
Bij echte kou heeft mn meisje 2 verschillende dikte donsslaapzakken die ik kan lenen.
Thermarest neoair matjes er onder, erg klein pakvolume maar 7.2cm dik en ondersteunt erg goed
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #33 Gepost op: 12-10-2013, 23:48 »
exped synmath 7 ul + cumulus donsslaapzak = unbeatable qua pakmaat, gewicht en comfort/warmte. Meeste kou komt van onder en dons met vocht is alleen bij goedkope slaapzakken een problem. Cumulus gebruikt waterdicht pertex, en das dus een soort goretex als buitentijk. Dit in een ortlieb zakkie en je hoeft echt niet bang te zijn voor vocht. Je moet niet in een plas gaan liggen uiteraard. Maar met deze combi heb je weer ruimte voor een tentje
 
is wel een inverstering, maar wel een die je maar 1 keer doet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #34 Gepost op: 24-10-2013, 12:37 »
Wat een superslaapzak is die M90!
Tenminste, met de rits half open en in m'n blote boxer in de slaapzak.
Het ding was waaaaaaaaaaarm tijdens de Brabo, niet normaal. Maar da's van de winter wel weer lekker. En ik rits hem liever een stukkie open dan dat ik telkens wakker wordt van de kou.