Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?  (gelezen 5274 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #15 Gepost op: 20-11-2017, 22:44 »
Ik zit te twijfelen tussen een allroad aan te schaffen of een dual sport, gewoon voor woon/ werk en pret. Heb een XT500, een F650 dakar gehad en een DRZ-S. Daarna een omgebouwde crosser (ja, met contactslot), maar die was toch ietsje te extreem. Vroeger keek ik naar die WR250R, maar dat was roch wel ietsje te tam. Nu kijk ik naar de Mash 400 en de PR7. Maar die heeft weer geen passagiersteps; anders had ik 'm al gekocht!

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #16 Gepost op: 21-11-2017, 01:07 »

Laat dat nou het eerste zijn dat ik van een motor afschroef, passagiers stepjes...


De Mash 400 zou ik uit mijn hoofd zetten, kun je misschien nog wel beter een DR650 uit Duitsland halen, of een Freewind. De PR7 daarentegen...leuke fiets!


En als je echt gek bent van een DR650SE, er staat er een uit 2014 (!!) op mobile.de. Niet goeikoop, wel erg jong.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #17 Gepost op: 21-11-2017, 09:36 »
Ik zit te twijfelen tussen een allroad aan te schaffen of een dual sport, gewoon voor woon/ werk en pret. Heb een XT500, een F650 dakar gehad en een DRZ-S. Daarna een omgebouwde crosser (ja, met contactslot), maar die was toch ietsje te extreem. Vroeger keek ik naar die WR250R, maar dat was roch wel ietsje te tam. Nu kijk ik naar de Mash 400 en de PR7. Maar die heeft weer geen passagiersteps; anders had ik 'm al gekocht!

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Ik denk dat een tamme WRR250 meer vermogen heeft dan een Mash400


Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #18 Gepost op: 24-11-2017, 16:07 »
Denk ik ook hoor Steve. Maar die Mash 400 rijdt wel heerlijk relaxed, ondanks het kleine vermogen!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #19 Gepost op: 24-11-2017, 16:13 »
Passagier op een enduro/dualsport.... Hoe meer je richting het 'sportieve' gaat hoe sneller de passagier afstapt denk ik.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #20 Gepost op: 24-11-2017, 18:34 »
Voor mij geldt dat als er een gedempte achternaaf op zit is het een allroad, anders een enduro.
Als ik bij een GS1200 het contactslot eraf sloop wordt het toch geen enduro of dual sport?..

Als je een (goeie) tot rallyfiets omgebouwde enduro neemt, dan hoort daar ook een gedempte achternaaf in.
Dan valt ie voor mij dus ook in de categorie allroad..
 :)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #21 Gepost op: 25-11-2017, 03:53 »
Echt waar als je je daar druk om moet maken moet je echt ff gaan rijden of zo. Man man

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #22 Gepost op: 25-11-2017, 21:32 »
. Estart, grotere tank, windscherm etc maken het wel meer een allroad, maar het is eigenlijk gewoon een XR400.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2017, 13:08 »
Neem een XT600e, gooi er ff een andere tank op, stuur hogers, andere tandwiel verhouding, voor en achter een andere veer poot.
En je heb een lekkere rag bak, wat stabiel is in alles.
Buiten de start motor van mij dan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #24 Gepost op: 26-11-2017, 17:55 »
Vergeet de gedempte achternaaf niet!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Dual sport of enduro of allroad? Wat is het nou?
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2017, 18:26 »
Dusss een Husaberg FE390 met gedempte achternaaf, contactslot en extra tankje onder het zadel is een allroad/dualsport. :-X
En mijn ouwe Cagiva Elefant 750 ook .....  ???
En de DRZ400 ... :o
En de Honda XR600 ... :D
Ik zie een constante, ik ben een allroad/dualsport rijder (Uiteindelijk is mijn conditie ook gewoon te slecht om enduro of cross te gaan rijden).
Ik denk dat de berijder meer bepaalt wat een motor kan dan de motor zelf. Tja en dat het voor het vergelijken handig is om allroads met allroads te vergelijken, mee eens. Maar als het bovenste rijtje allroads zijn dan durf ik ze nog niet te vergelijken.