Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: CDI defect??  (gelezen 2224 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
CDI defect??
« Gepost op: 18-10-2005, 09:02 »
Halowa,

Ik heb inmiddels aardig wat ervaring in het repareren van CDI units van honda NX/SLR/XL/XR/TA en AT.
Meestal allemaal hetzelfde euvel van de koude lassen op de print. Voor 50 euro gerepareerd.

Groet, Jeroen

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: CDI defect??
« Reactie #1 Gepost op: 18-10-2005, 09:54 »
hee das fijn maar, wat soldeeren lukt gelukkig zelf ook wel
maare hoe krijg jij die dingen weer waterdicht?
alleen met tape zoals op de foto?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: CDI defect??
« Reactie #2 Gepost op: 18-10-2005, 10:25 »
Zuurvrije siliconenkit van Bison, dat is die grijze bouwkit, dekseltje terug en aftapen.
Ik rij nu ongeveer een jaar met een gerepareerde, nog geen storingen. Ook niet als CDI onder water komt.

Jeroen.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: CDI defect??
« Reactie #3 Gepost op: 18-10-2005, 14:29 »
spuit je dat er dan in? tot het vol zit?
ik gebruik vaak voor mijn gepruts meestal een lijmpistool
maar bedankt voor de tip  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: CDI defect??
« Reactie #4 Gepost op: 19-10-2005, 20:37 »
gaan die stuk dan??  ik wist dat de spoelen wel eens stuk gaan, maar de CDI's heb ik nog nooit stuk gezien.

(ok.. misschien met lassen aan de brommer ofzo. Tja, dan kan je beter effe de zaak loskoppelen.)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: CDI defect??
« Reactie #5 Gepost op: 19-10-2005, 20:49 »
komt bij de nx650 weinig voor bij de nx250 vaker

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: CDI defect??
« Reactie #6 Gepost op: 20-10-2005, 07:36 »
Het probleem met de cdi's (en vooral de oudere transalpjes) is dat er door druk op de connector en trillingen van de gehele motor koude lassen (breuken in de slodering waardor er een onderbreking in het circuit ontstaat) ontstaan op de print. Dit geeft leuke gevolgen van hortend loepn tot helemaal niets meer.

Vaak volstaat het openvijlen van de unit en dan vooral de connectoraansluiting op de print even goed door laten vloeien. Ook zijn er wel eens dij componenten koude lassen gevonden.......

Bij de Alp is Honda op een gegeven moment over gegaan naar liggende cdi-units, hierdoor drukt het zadel niet meer op de connector. Bij de niuewere Twins hebik eigenlijk nog noit van dit probeelm gehoord, of het is echt een exemplarisch geval geweest, maandagochtend gevalletje.