Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welk koelvest gebruikt u?  (gelezen 2621 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Welk koelvest gebruikt u?
« Reactie #15 Gepost op: 26-06-2019, 20:50 »
Je ging de mist in met het katoenen bloesje, een onder shirt van een technische stof zoals Coolmax absobeerd je zweet snel en verspreid het door de stof heen en laat het snel verdampen. De lichaams temperatuur zakt door het verdampen en door het grotere natte oppervlak koel je meer af.
En als het koud is koel je snel af als je nat bent en doordat het shirt snel het vocht afvoert blijf je warmer ;) Ik rij met een onder shirt met lange mouwen en een protechtie vest zonder daar weer wat overheen, een cross shirt houd alleen de wind tegen en voegt niks toe qua protectie
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Welk koelvest gebruikt u?
« Reactie #16 Gepost op: 26-06-2019, 21:16 »
Ik rijd ook altijd met coolmax lange mouwen plus lange broek. Als je huid nat wordt dan spoelt ook het huidvet een beetje weg en schuurt alles (off-road) uiteindelijk stuk of blaren. Goed transport van het vocht is belangrijk. Regenpak is ook eigenlijk niet nodig want met coolmax is alles na een uurtje weer droog gewaaid!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Welk koelvest gebruikt u?
« Reactie #17 Gepost op: 26-06-2019, 23:54 »
Je ging de mist in met het katoenen bloesje, een onder shirt van een technische stof zoals Coolmax absobeerd je zweet snel en verspreid het door de stof heen en laat het snel verdampen.
Om dezelfde reden zijn synthetische boxers ook een stuk comfortabeler dan katoenen bij lange en/of warme ritten.
Voorkomt irritatie aan dat deel van het lichaam dat op het zadel rust.