Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TRIPY II en GPX  (gelezen 8729 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #30 Gepost op: 14-10-2018, 16:23 »
Wat is dat toch met die Garmins en Tripy's van deze wereld. Tjonge, de logica is mij ver te zoeken... en dat voor een IT-er  :-X


Ik wil op mijn Tripy straks de Brabo tracks gaan rijden. Ben wat proefjes aan het doen, wat doe ik fout??


Heb een test track als .trb opgeslagen en in de roadbook map gezet. Als ik die start, blijft de track tussendoor verdwijnen en krijg ik van die 'aardig bedoelde aanwijzingen'. Maar dat wil ik helemaal niet, ik zit 200m van de track af en wil gewoon een lijntje blijven zien.
Daarna hetzelfde geprobeerd, maar dan met dezelfde track opgeslagen als .gpx. Idem dito.


Heb ook geprobeerd om auto. herberekenen uit te zetten. Zelfde effect.


Mijn vraag is dan ook: hoe stel ik de Tripy nu in zodat ik gewoon alleen maar lijntjes krijg te zien in mijn display. En geen goedbedoelde andere aanwijzingen? In het kleine venster rechts blijft wel continu het track staan.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #31 Gepost op: 14-10-2018, 17:23 »
Roegier druk even op de enter toets, dan komt toch de onderliggende kaart te voorschijn.
Natuurlijk enkel wanneer je terplaatse bent  :-X 
of je kan ook inzoomen
Hij zegt nu dat je 91....km verwijderd bent van het begin van je route




ps; te moeilijk....mag je ook even bellen 0032475630015


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #32 Gepost op: 14-10-2018, 19:54 »
...in het rechter venster zie je dat ik op de track zit. Ik heb net de instelling gedaan 'auto. herberekenen stoppen'. Toch blijft dat ding me naar het begin sturen. Ik wil echter geen enkele bemoeienis van dat apparaat. Alleen een track zien. Ik krijg langzaam de indruk dat dat helemaal niet gaat.


Tot dusver alleen nog maar roadbooks mee gereden en dat werkt prima.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #33 Gepost op: 14-10-2018, 20:58 »
Het is een navigatie toestel en geen schuivende kaart  ;) .

Zorg dat je naar de track toe rijd en volg de lijn. Navigatie is er niet met de track, alleen de lijn die getoond word, herbereken heeft geen effect.Wat wel kan schelen is de richting van de track, als je doe tegen gesteld wilt rijden, dan ook de omgekeerde variant van de track erin stoppen.
Wat verder uitzoomen kan ook helpen (schaal vergroten) om de track te zien die op 200m langs loopt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #34 Gepost op: 14-10-2018, 22:01 »
Het is een navigatie toestel en geen schuivende kaart  ;) .

Zorg dat je naar de track toe rijd en volg de lijn. Navigatie is er niet met de track, alleen de lijn die getoond word, herbereken heeft geen effect.Wat wel kan schelen is de richting van de track, als je doe tegen gesteld wilt rijden, dan ook de omgekeerde variant van de track erin stoppen.
Wat verder uitzoomen kan ook helpen (schaal vergroten) om de track te zien die op 200m langs loopt.


Marco ik denk dat Roagier er " route" gemaakt heeft en dan stuurt hij hem naar het begin of naar het dichtsbijzijnde waypoint,
Roegier zet gewoon het gpx bestand in de Tripy bij roadbooks, of maak in je roadtracer een track en vergeet hem dan niet "...op te slaan als.... gpx "
ps; de gpx tracks die van de Brabo gekregen hebt kunnen gewoon rechtstreeks in je Tripy hoor


 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #35 Gepost op: 15-10-2018, 10:07 »
Het blijft lastig als je niet persé of persé niet bij het begin wilt starten.

Frank

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #36 Gepost op: 15-10-2018, 11:14 »
Bijlange niet, je rijd gewoon ergens naar je route en dan pikt hij dat daar toch op, wT daar nu moeilijk aan is begrijp ik niet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #37 Gepost op: 15-10-2018, 13:15 »

Marco ik denk dat Roagier er " route" gemaakt heeft en dan stuurt hij hem naar het begin of naar het dichtsbijzijnde waypoint,
Roegier zet gewoon het gpx bestand in de Tripy bij roadbooks, of maak in je roadtracer een track en vergeet hem dan niet "...op te slaan als.... gpx "
ps; de gpx tracks die van de Brabo gekregen hebt kunnen gewoon rechtstreeks in je Tripy hoor


Als ik al een route heb gemaakt, dan geheel onbewust. Ik sla een oude tracklog met Mapsource op als .gpx. Die kopieer ik in de Windows verkenner naar de map user\roadbook (even uit het hoofd). Die open ik op de Tripy.


Ik heb inmiddels de Garmin maar weer op het stuur geschroefd, mooi voer om onder het genot van een biertje donderdag of vrijdagavond eens door te nemen  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #38 Gepost op: 15-10-2018, 14:57 »
 ;)