Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring  (gelezen 2907 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2021, 19:15 »
Dacht trouwens dat er maar 2 jr garantie op ktm zat en 1 jr op husqvarna?
Je moet doen waar jij je lkr. bij voelt.
Dat is het belangrijkste.
En nee het is voor mij geen geld kwestie.
Gaat mij erom of ik het ervoor over heb.
Mijn 500 was bijna 5000 minder als nieuw.
En als er dan keerring gaat lekken moet propje zelf aan de bak.
Tot nu toe ging dat meestal wel goed.
Mijn GARMIN heb ik nieuw gekocht.
Daar heb ik wel voordeel van de garantie gehad.
Maar tja het is amerikaans dat gaat altijd stuk. :-X








Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2021, 19:45 »
Voor mij is de prijs meestal het probleem, maar voor jou is de aanwezigheid van garantie dus het breekpunt.

Hoe kom je tot die conclusie, het breekpunt?

Ik heb andere critetia. Ik koop nooit tweedehands, altijd nieuw, uitzondering daargelaten, al kan ik me niet herinneren wat dat recentelijk was. Ik koop wat ik wil en maak het precies naar m'n zin, dat is een deel van de lol die ik er aan beleef. Als het me alsnog niet bevalt, zoals die 790 gaat het er ook meteen uit, no regrets.


Maar nu al een keerring vervangen is wel rete irritant.
Die oberon schijnt niet nodig te zijn, KTM heeft voor dit modeljaar de unit verbetert.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2021, 20:30 »
Misschien wat onzinnig, maar weet je zeker dat je voortandwiel goed aangedraaid zit? Als deze niet helemaal goed vast zit gaat hij ook lekken.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2021, 20:50 »
Bedankt voor alle tips maar volgens mij zit alles zoals het hoort. Ik ga vrijdagochtend bij Rene in Akersloot langs, dan zien we wel verder.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #19 Gepost op: 19-04-2021, 22:38 »
Troost je, de 2takten hebben een nog beroerder systeem.
De oplossing is hem op een bok zetten ipv de standaard.


Maar ik zie ook echt veel kettingen te strak staan.
Ik krijg dan weer vaak opmerkingen dat ie bij mij te slap staat (staat volgens het boekje )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2021, 22:49 »

Kost eigenlijk ook een hoop meer tijd dan het maar even zelf doen, maar omdat je garantie hebt doe je dat niet. Dat moet toch allemaal echt vreselijk veel geld kosten?


Daarom zijn al die nieuwe brommers ook zo duur. Kwaliteit is matig en moet vaak terug voor garantie. Ja dat kost een merk in de eerste twee a drie jaar een hele berg geld.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2021, 23:12 »
Het voordeel van nieuw kopen is; je kan tot in detail bepalen hoe je het wil hebben.
Je kan de boel zelf inrijden, maken zoals je het hebben wil.
Dan heb ik het over een auto......
Nadeel; je zit in de garantie periode, dan ben je min of meer verplicht om het onderhoud bij d'n dealert uit te laten voeren.
Rekeningen voor onderhoud van € 1000,= zijn normaal......
Als jij dan denkt aanspraak te kunnen maken op garantie, moet je bijna je rechts-bijstand verzekering inschakelen om je gelijk te krijgen.


NB bij KTM heb ik goede ervaringen, maar ik weet zeker dat de dealer hier ook een grote rol in speelt.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2021, 23:14 »
En toch geeft ktm me voor 300 euro 2 jaar extra garantie. Goeie duw bij verkoop. Alhoewel het de bedoeling is dat deze blijft.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #23 Gepost op: 20-04-2021, 00:40 »
Mooi, dat is enkel en alleen om "de werkplaats" gevuld te houden, gedurende de garantie periode.
Bij VW kan je nu tot 5 jaar garantie erbij "kopen" (daar gaan we al)
Ik rij 35.000 Km per jaar.
Afhankelijk van het gebruik (de interval voor de beurten bepaald de auto zelf) ben je elk jaar toe aan een beurt.
Eerste beurt; 32.000 Km, tweede 83.000 Km derde komt eraan.
Een gat in je stoel = normale slijtage
Remblokken bij 32.000, terwijl ik altijd meer dan 100.000 met een setje doe, bij 83k mankeerde ze nog niks....
Er steeds op hameren dat het toch maar beter is het beheer van zomer winterbanden aan de dealer over te laten. (doe ik lekker zelf)
Ik heb er luchtvering en Billstain dempers onder gezet, incl poly scharnier bussen, hier kreeg ik ook opmerkingen over.


Als ik een "tweede hands" auto in mijn wensen zou kunnen vinden zou ik dat zeker doen, maar die ga je niet vinden op het moment dat je hem nodig hebt.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #24 Gepost op: 20-04-2021, 08:47 »
Daar zat ik eigenlijk op te vissen :D .
Je hebt garantie bijgekocht.
Het blijft natuurlijk een welles nietes.
Maar zoals Andre beschrijft je word wel een beetje geclaimd door de dealer.
Hoop voor je dat er nog veel storingen mogen volgen.
Anders is €300 voor één lek keerringetje wel prijzig.
Alhoewel bij bmw gewoon standaard prijs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2021, 13:14 »
Die 300 euro valt volledig weg op de totaal prijs. Maar is wel erg handig als je hem na 3 jaar weg doet. 'Zit nog fabrieksgarantie op'. Die garantie kun je trouwens binnen de eerste 24 maanden afsluiten, ik wacht nog met afsluiten tot het laatste moment...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #26 Gepost op: 20-04-2021, 14:31 »
Dat is economisch vaak het beste met nieuw na 3 jr inruilen.
Voor 690 met dan wellicht 84 pk ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #27 Gepost op: 20-04-2021, 15:50 »
60 of 80 pk boeit me helemaal niet. Wat kilos eraf wel. Ik heb er nu iig 5 kilo afgekregen, zou mooi zijn als dat af fabriek is.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #28 Gepost op: 20-04-2021, 17:10 »
Kwaliteit Ktm holt achteruit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Typisch KTM probleem, nu al lekke keerring
« Reactie #29 Gepost op: 20-04-2021, 17:21 »
Dat vind ik wel meevallen, het geheel zit goed in elkaar. Alleen de kwaliteit van sommige toegeleverde onderdelen is twijfelachtig. Lekke keerringen en vocht in display o.a.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5