Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 350 Exc koude-startknop blijft hangen  (gelezen 944 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
KTM 350 Exc koude-startknop blijft hangen
« Gepost op: 22-12-2017, 20:35 »
Ik ben nog helemaal nieuw qua sleutelen aan de 350 (heb hem net ;-)


maar heb 1 vraagje... Als ik bij de koudestart het " koude-startknop" heb ingedrukt.
Zou die volgens de handleiding, weer vanzelf terug gaan als je de gashendel terug draait.


Echter bij mij blijft de knop dus gewoon staan en moet je hem met de hand weer terug trekken?


Ben helaas niet (nog) niet in het bezit van een Repair-manual..
Weet iemand hoe dat zit / werkt?


Volgende week vrij, dus wilde eens gaat kijken of ik dit weer hersteld kan krijgen  :)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: KTM 350 Exc koude-startknop blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2017, 01:08 »
In het boekje van mijn 500 exc-f staat:
Ingedrukt is geactiveerd, uitgetrokken is normaal.


'After briefly opening the throttle and then releasing the throttle grip again, or turning the throttle grip towards the front, the cold start button returns to its original position'.


Ik heb even getest in de garage.(en ik woon in Canada en rijd in de winter op spikes, dus voor mij is dit ook wel belangrijk)
- Druk de cold-start naar binnen, je voelt ene klikje en hij blijft in die stand staan
- Als je wat gas geeft gebeurt er niets.
- Als je het gas dichtdraait, even 'doorduwen' en hij klikt los.
=> Als je je vinger op de cold-start button houdt en je duwt je gashendel verder dicht, dan voel je 't ook.


Feitelijk staat het onduidelijk in het boek, je moet het gas hard dicht duwen om te releasen, niet simpelweg van 't gas afgaan. Gewoon gas loslaten laat bij mijn 500 de cold start NIET terug gaan naar normaal, alleen als ik actief gas dicht duw.






Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: KTM 350 Exc koude-startknop blijft hangen
« Reactie #2 Gepost op: 23-12-2017, 02:03 »
oke.. dat klinkt als de TIP, morgen direct proberen  :)


hmm helaas wil nog niet lukken... na de kerst het mechaniek, maar eens beter bekijken... wordt vervolgd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: KTM 350 Exc koude-startknop blijft hangen
« Reactie #3 Gepost op: 23-12-2017, 04:38 »
Ik geef toe - ik begreep d'r ook geen lor van! Maar nu snap ik 't.
Gewoon dat gas met geweld dicht draaien. Bij de 500 moet dat regelmatig - dat voorwiel weegt niets! :-D