Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht  (gelezen 11199 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Binnenkort gaan wij met enkelen naar Dun-Sur-Meuse om wat roadbooks te rijden van Ad Ketelaars. 't zou het makkelijkst zijn om de motoren op te laden om met de auto naar ginder te rijden...maar dat willen wij niet.  Wij zouden met de moto willen vertrekken vanuit de provincie antwerpen en met de moto weer aan willen komen ook.Wij hebben allemaal noppen steken en zouden graag allroad/offroad naar Dun-Sur-Meuse willen rijden. Ik dacht ruw gezien zo aan de route Kasterlee-Leopoldsburg-regio Hasselt-richting Luik en dan verder zuidwaarts. Heeft er iemand zin en tijd om ons woensdag 4 september alvast op de route te zetten? Of eventueel enkele tips of tracks die de juiste richting op gaan?Alle hulp is welkom. Als tegenprestatie wil ik gerust hier eens een ritje voorrijden in de Kempen.Cheers,Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 25-08-2013, 22:33 »
Wat is je startplaats? Een provincie is wel erg groot.

Weet wel dat tussen Luik en Borgworm is niet zo´n aantrekkelijk gebied is
En dan rond Sint Truiden, meer zuid west vele landelijke wegen afgesloten zijn agrarisch. Tussen Tienen en Sint Truiden door.
Ardennen en bosrijk , bosdecreet, dus de meer agrarisch wegen rondom een dorp opzoeken.
Belgie kaart op de PC (Garmin) en de typ aanpassen zodat de tracks meer naar voren komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 25-08-2013, 22:34 »
Klopt. Startplaats kan zijn overal tussen Antwerpen en Turnhout.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2013, 23:02 »
op

http://en.wikiloc.com/wikiloc/home.do

kan je tracks downloaden, duizenden voor alle soorten vervoermiddelen, trailbike, enduro, atv, offroad(jeep), ATB etc etc etc ... tot kano en paard aan toe. als je een beetje flexibel bent in de interpretatie van je vervoermiddel is er veel te vinden. waar je met een jeep/paard/atv kunt rijden kan je met de motor ook uit de voeten toch

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 25-08-2013, 23:11 »
op

http://en.wikiloc.com/wikiloc/home.do

kan je tracks downloaden, duizenden voor alle soorten vervoermiddelen, trailbike, enduro, atv, offroad(jeep), ATB etc etc etc ... tot kano en paard aan toe. als je een beetje flexibel bent in de interpretatie van je vervoermiddel is er veel te vinden. waar je met een jeep/paard/atv kunt rijden kan je met de motor ook uit de voeten toch


Daar heb ik gisteren op gezocht en zeer weinig te vinden voor de streek waar wij passeren. Wij hebben 1 dag uitgetrokken voor het aanrijden en dan is het na dertig keer weer omkeren wel goed geweest. Daarom wilde ik polsen of er al 'beproefde' paden waren.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2013, 00:23 »
Dus zoiets.





300 km ongecontroleerde track, osm data, houd in dat onverhard toch nog afgesloten kan zijn, veel data onverhard in osm is nog niet ingetekend.
Zag dat er nog veel straat in zit t.o.v. Benelux topokaart, Benelux is routerend.
Ga je die aanpassen met meer onverhard kom je denk ik wel over de 450 km heen, je gaat dan meer slingerend rijden, nu meer korte methode landelijke wegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 26-08-2013, 10:24 »
Ik denk dat ge veel gaat kunnen omkeren als je die track wil volgen
 

Post Merge: 26-08-2013, 10:27
Rond Tongeren en Luik ben ik pas nog gaan verkennen en het grootste deel van veldwegen en singletracks die op de topo kaart staan zijn of niet toegankelijk meer of gewoon verdwenen.Verder de ardennen in zit je met het bosdecreet......
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 26-08-2013, 18:27 »
Merci alvast voor de moeite Dutchy, maar zoals Carlo aangeeft vrees ik dat het ons heel veel tijd gaat kosten om te geraken waar we moeten geraken. We hebben 1 dag om in Dun-Sur-Meuse te geraken en dat is voor 400 a 450 'onzekere' kilometers wat te weinig tijd.
Ik zoek nog even verder naar mogelijkheden.






Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 26-08-2013, 20:04 »
Het voorbeeld hierboven was op alleen op basis van allroadmap navigatie, geen andere info, Alleen osm is een te smalle basis omdat weinig access op de tracks staan.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2325
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 26-08-2013, 20:31 »
Dwars door Belgie is gewoon retelastig. Eventueel zou je nog over asfalt naar dat noordelijke puntje Frankrijk onder Namen kunnen rijden en vandaar onverhard naar Dun. In Frankrijk kun je vrij makkelijk veldwegen vinden via Google Earth en maps. Maar een gecontroleerde track is natuurlijk mooier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 26-08-2013, 21:04 »
Het voorbeeld hierboven was op alleen op basis van allroadmap navigatie, geen andere info, Alleen osm is een te smalle basis omdat weinig access op de tracks staan.


Daar wil ik me op een vrije dag wel eens mee bezig houden om wat te testen hier in de streek. Ik ben nog redelijk nieuw met heel dat ofroadgebeuren en ken OSM en al die andere dingen niet echt.

Post Merge: 26-08-2013, 21:06
Dwars door Belgie is gewoon retelastig. Eventueel zou je nog over asfalt naar dat noordelijke puntje Frankrijk onder Namen kunnen rijden en vandaar onverhard naar Dun. In Frankrijk kun je vrij makkelijk veldwegen vinden via Google Earth en maps. Maar een gecontroleerde track is natuurlijk mooier.


Dat zou het wel eens gaan kunnen worden vrees ik. België is schoon, vooral onder de taalgrens, maar zo verdeeld en afgesloten om deftig afstanden te kunnen afgleggen offroad. Vaak denk ik in het verkeerde continent te zijn geboren als ik weer eens beelden zie van Nevada of dergelijke ;-)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 26-08-2013, 22:24 »
Dan komen we elkaar misschien wel tegen.
Ik ga in principe volgende week ook richting Dun met de vrouw. Wij gaan gewoon met den aanhangerd mits de bevestiging van Carol komt.
Geen roadbook dit keer (gaat niet met de vrouw), maar gewoon wat Offroad rijden in de buurt daar en wat eten en drinken.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2325
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 27-08-2013, 09:12 »
Vaak denk ik in het verkeerde continent te zijn geboren als ik weer eens beelden zie van Nevada of dergelijke ;-)
Niks mis met dit continent, alleen ons hoekje is een beetje vol

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 27-08-2013, 10:06 »

Ik zoek nog even verder naar mogelijkheden.

Mogelijkheden met offroad?
Waar denk je die te vinden?

Op alleen een bijna noord zuid traject.
Feit is als je van als je de kortste route neemt is 272km (Straat) Snelste 300 km. Hoogstraten
Rechte lijn 230 km.
Pak je daarlangs links en rechts, wat streetview bekeken paden (padingangen, wel/niet bord) dan zit je gauw tussen de 350-400 km.
Ben je het zat tijdnood dan ga je over de weg verder kortste route.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Mooie route van noorden België naar Dun-Sur-meuse gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 27-08-2013, 16:17 »
@Gassen, dan zit jij dus wellicht ook bij Ian en Carol volgende week? Tot dan.


Maar 1 dag om al zoekend naar de bestemming te rijden lijkt me bij nader inzien toch te weinig. Ik denk dat het eerste deel verhard wordt gedaan tot ergens onder Brussel of zelfs Namen. Van daaruit zijn nog steeds gecontroleerde weggetjes welkom. En anders ga ik zelf aan de slag met streetview desnoods.
Alvast bedankt voor de reacties.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be