Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: knobby Knife  (gelezen 5429 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: knobby Knife
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2017, 16:38 »
Dat kan, maar je kunt 'm ook gebruiken om de zijwaartse stabiliteit te borgen. Via siping.

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk
Ik ga het binnenkort proberen,  ik heb m overgenomen van evert jan. Bedankt voor de uitleg

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: knobby Knife
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2017, 16:41 »
Als je eens in de buurt van Utrecht bent wil ik je wel eens laten zien hoe je hem het beste gebruikt! Het ligt namelijk niet voor de hand; in het begin deed ik het zelf ook niet optimaal!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: knobby Knife
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2017, 19:17 »
Het sipen doe je ook met het KK?

SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: knobby Knife
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2017, 20:07 »
Yup.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: knobby Knife
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2017, 21:25 »
Als je eens in de buurt van Utrecht bent wil ik je wel eens laten zien hoe je hem het beste gebruikt! Het ligt namelijk niet voor de hand; in het begin deed ik het zelf ook niet optimaal!
Utrecht e.o. daar kom ik niet zo vaak helaas.

Afsteken om de nop scherp te krijgen lijkt me evident, maar siping daar kan ik weinig over vinden ook.  Deze staat op de knobbyknife.com:


Lijkt vooral gericht "voorwaartse" grip. Zijdelingse grip bereik je met siping groeven in de draairichting? Of onder bijv 45graden?

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: knobby Knife
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2017, 08:31 »
Aanscherping van de nop ben ik volledig mee gestopt; dat werkt een uurtje en dan is het effect weg. Ik door 2 noppen paarsgewijs dus op de aandrijfnoppen en dan in dezelfde lijn de buitenste 2 of 4 weer 90 graden gedraaid. Zo krijg je een beetje een patroon dat helpt bij hard remmen (sipes openen zich op dat moment). Sinds ik dat doe is zijdelings plots uitbreken ook verdwenen, zelfs op gras met ochtenddauw!😎

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: knobby Knife
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2017, 08:33 »
45 graden doe ik soms bij het voorwiel indien daar noppen onder hoek van 45 ontbreken.

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: knobby Knife
« Reactie #22 Gepost op: 26-02-2017, 09:16 »
Gelukt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: knobby Knife
« Reactie #23 Gepost op: 26-02-2017, 19:23 »
De knobby knife is nog niet uit de verpakking geweest

Weinig tijd gehad en nauwelijks op de motor gezeten. Maar in april ga ik n paar dagen in Frankrijk rijden, daarvoor ga ik mijn nopjes onder handen nemen. To be continued...
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: knobby Knife
« Reactie #24 Gepost op: 08-05-2017, 09:24 »
De knobby knife is nog niet uit de verpakking geweest

Weinig tijd gehad en nauwelijks op de motor gezeten. Maar in april ga ik n paar dagen in Frankrijk rijden, daarvoor ga ik mijn nopjes onder handen nemen. To be continued...


Vorige week de gesipe-te (?) banden getest in Frankrijk, zeker meer grip dan zonder de groeven naar mijn beleving!
Maar ik moet er wel bij vertellen dat de omstandigheden ook wel erg goed waren. Droge ondergrond en zelfs de meeste stenen, boomwortels en boomstammen waren goed droog boden veel grip. Maar ook rivier doorwadingen gehad met groene algen/stenen gehad en ook hier goed doorgekomen.


Al met al denk ik dat het sipen voor mijn banden die ca. 80% nog waren zeker heeft bijgedragen aan de grip die ze bieden. In nieuwe toestand hebben ze immers ook groeven in de dwarsrichting, die waren inmiddels weggesleten maar had ik met sipen er weer (iets dieper) in gemaakt:






Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: knobby Knife
« Reactie #25 Gepost op: 08-05-2017, 09:55 »
Ik heb het afgelopen vrijdag mogen uitproberen met een half versleten band in een nat Bilstain.

Mensen die terugkwamen met hun enduro op de parkeerplaats meldden dat het verschrikkelijk glad en nat was (wat overigens gedurende de middag minder werd toen het wat opwarmde). Dus dat beloofde wat!

Ik had niet overal, vooral op de rotsen in de hellingen, perfecte grip. Maar op de slikkige geulen, waar je met MX laarzen niet kon staan noch lopen / klimmen, kwam de gesipte band moeiteloos in de 1e versnelling omhoog!

In de droge rivierbedding zijn de rotsen wat scherper, dus daar sowieso goede grip. Stuurdemper goed kunnen uittesten en werkte perfect.

Dus voor mij is het bewezen dat het goed werkt, alleen ik gebruik bijna onzichtbare sipes, niet van die geulen die jullie gegraven hebben in de nop. Plus om en om 90 graden gedraaid, voor de zijwaartse grip. Hiervoor heb je ook heel wat lekkere paden in Bilstain om dat uit te testen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: knobby Knife
« Reactie #26 Gepost op: 08-05-2017, 20:42 »
Ja! Wil ik ook!
(oh shit; net verkocht...)