Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: advies aankoop KTM 620 adventure  (gelezen 5410 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
advies aankoop KTM 620 adventure
« Gepost op: 29-10-2015, 10:05 »
Ik ga a.s. zaterdag naar een 1999 KTM 620 adventure kijken, heeft een (tellerstand) van 12.000km en ziet er op de foto's goed uit, denk er serieus aan om hem te kopen maar zit er alleen mee hoe de staat vh motorblok te beoordelen, is er hier iemand die mij tips kan geven waar naar te kijken luisteren, ook ander advies meer dan welkom.

http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/motoren-crossmotoren-en-off-the-road/ktm-620-153183533.html

alvast bedankt, groet Arnold

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2015, 10:13 »
kan je tijdens je proefrit niet langs een motorzaak rijden?

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2015, 10:24 »
Zou een optie zijn, kan natuurlijk eens kijken of daar een KTM zaak in de buurt is.
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2015, 11:20 »
Als er staat "12345" km denk ik niet dat dat de echte stand is. Is ook wel weinig voor 17 jaar.


Hij ziet er wel netjes uit. Heeft een andere achterschokbreker (standaard zit er geen los compressievaatje)


Het zijn wel betrouwbare dingen maar ook onderhoudsgevoelig. Bij hogere km standen (boven de pakweg 60.000) moet je in het blok rekening houden met vervangen bigend lagers, nokkenaslagers, nieuw zuigertje, klepseals. Niet dat dat dan allemaal moet, maar je moet er wel rekening mee houden dat het er aan zit te komen.


Voor de rest: legendarische dingen, sla je slag als je een goeie tegen komt  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2015, 20:35 »
Als er staat "12345" km denk ik niet dat dat de echte stand is. Is ook wel weinig voor 17 jaar.


Hij ziet er wel netjes uit. Heeft een andere achterschokbreker (standaard zit er geen los compressievaatje)


Het zijn wel betrouwbare dingen maar ook onderhoudsgevoelig. Bij hogere km standen (boven de pakweg 60.000) moet je in het blok rekening houden met vervangen bigend lagers, nokkenaslagers, nieuw zuigertje, klepseals. Niet dat dat dan allemaal moet, maar je moet er wel rekening mee houden dat het er aan zit te komen.


Voor de rest: legendarische dingen, sla je slag als je een goeie tegen komt  ;)

Kijk die km. stand was mij nog niet eens opgevallen  ;D ;D eigenlijk alleen naar de foto,s gekeken, als het blokje netjes loopt zonder tikken of andere bijgeluiden waag ik de gok maar

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #5 Gepost op: 29-10-2015, 23:24 »
Tja, ziet er netjes uit, enige wat me opvalt is de glimmende plek op t blok bij de versnellingspook, heb je niet snel en als t echt 12.000km is dan heeft ie veel zand gezien.
Zou zelf goed kijken of de remschijven origineel en/of versleten zijn, vooral voor zou betekenen dat hij echt wel meer gereden heeft, net zoals versleten handvatten..

Blok maakt wat herrie zonder koppeling in, met koppeling in zou ie redelijk stil moeten zijn, koud en warm ff goed naar luisteren, ff aan de uitlaat ruiken, een goede verbruikt bijna geen olie en kijk ff naar de kleur van de olie, een goede verkleurt de olie niet snel, zwarte olie is een teken dat de zuigerveren/zuiger versleten zijn.

kijk ff of t crossachterwiel een gedempte naaf heeft, zo niet heeft ie niet heel veel meerwaarde, blok vind dat niet zo leuk als die op de weg gebruikt wordt.

de achterdemper met los compressie vaatje kan een rally demper zijn en wordt dan onder t achterspatbord bevestigt normaal gesproken zo dat deze koeler blijft.

maar is een top allroad, als ie goed is een leuke prijs ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2015, 14:42 »
Tja, ziet er netjes uit, enige wat me opvalt is de glimmende plek op t blok bij de versnellingspook, heb je niet snel en als t echt 12.000km is dan heeft ie veel zand gezien.
Zou zelf goed kijken of de remschijven origineel en/of versleten zijn, vooral voor zou betekenen dat hij echt wel meer gereden heeft, net zoals versleten handvatten..

Blok maakt wat herrie zonder koppeling in, met koppeling in zou ie redelijk stil moeten zijn, koud en warm ff goed naar luisteren, ff aan de uitlaat ruiken, een goede verbruikt bijna geen olie en kijk ff naar de kleur van de olie, een goede verkleurt de olie niet snel, zwarte olie is een teken dat de zuigerveren/zuiger versleten zijn.

kijk ff of t crossachterwiel een gedempte naaf heeft, zo niet heeft ie niet heel veel meerwaarde, blok vind dat niet zo leuk als die op de weg gebruikt wordt.

de achterdemper met los compressie vaatje kan een rally demper zijn en wordt dan onder t achterspatbord bevestigt normaal gesproken zo dat deze koeler blijft.

maar is een top allroad, als ie goed is een leuke prijs ;)

Hier heb ik wat aan, heb het uitgeprint en ga het morgen tijdens de testrit controlleren super

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #7 Gepost op: 30-10-2015, 17:07 »
een collega van mij heeft dezelfde motor te koop staan, 2 jaar ouder en bijna 1000 euro duurder.. Hij vond dit markt verpesten, m.a.w. voor dit geld kan je er bijna geen miskoop aan doen :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #8 Gepost op: 30-10-2015, 18:01 »
een collega van mij heeft dezelfde motor te koop staan, 2 jaar ouder en bijna 1000 euro duurder.. Hij vond dit markt verpesten, m.a.w. voor dit geld kan je er bijna geen miskoop aan doen :-)

Dat gevoel heb ik ook (financieel) ben morgen aan het eind vd dag weer thuis met of zonder motor laat jullie weten wat het geworden is

groet Arnold

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #9 Gepost op: 30-10-2015, 18:47 »
Succes morgen. Als het een nette fiets is, kom je er niet te duur aan.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #10 Gepost op: 30-10-2015, 18:57 »
Sommige merken zoals Ktm, Triumph zijn uit een diep dal gekomen en doen het nu erg goed. Dat zie je ook aan de 2e hands prijzen, die lopen langzaam op met de reputatie van het merk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G870F met Tapatalk

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 261
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2015, 23:12 »
Vanmiddag de motorfiets bekenen en proefgereden, verkeerde in een veel slechtere staat dan ik had verwacht, je kon duidelijk zien dat hij erg intensief gebruikt was, veel schade aan kapwerk alles geoxideerd-verroest alsof er jaren mee in de pekel was  gereden, niet een motor waar ik warm van wordt toch nog even een proefritje gemaakt stuurde eigenlijk best wel goed maar motorisch futloos had duidelijk z,n beste tijd gehad, ben dus met lege kar weer naar huis gereden.

nogmaals bedankt voor de reacties, groet Arnold

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #12 Gepost op: 01-11-2015, 08:21 »
Vriend van mij heeft ook zo'n ding en volgens mij wilde hij hem gaan verkopen. Kan hem eens vragen ? Net ding,en hij doet al het onderhoud zelf.


Groeten, Ard 


P.s. De motor staat in Arnhem Noord.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #13 Gepost op: 01-11-2015, 10:17 »
Jammer Arnold. Maar wel een slimme keuze. Staan er genoeg te koop. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: advies aankoop KTM 620 adventure
« Reactie #14 Gepost op: 01-11-2015, 10:48 »
Vanmiddag de motorfiets bekenen en proefgereden, verkeerde in een veel slechtere staat dan ik had verwacht, je kon duidelijk zien dat hij erg intensief gebruikt was, veel schade aan kapwerk alles geoxideerd-verroest alsof er jaren mee in de pekel was  gereden, niet een motor waar ik warm van wordt toch nog even een proefritje gemaakt stuurde eigenlijk best wel goed maar motorisch futloos had duidelijk z,n beste tijd gehad, ben dus met lege kar weer naar huis gereden.

nogmaals bedankt voor de reacties, groet Arnold




De prijs is er dan ook naar... KTM's worden doorgaans gebruikt waar ze voor gemaakt zijn: off-road. Op zich dus weer niet zo vreemd.