Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "MONSTER" machien  (gelezen 4741 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
"MONSTER" machien
« Gepost op: 14-10-2010, 20:01 »
Ja dat was het , het zag er uit als een "Monster"

ik heb hier wat bomen uit gedaan en dus genoeeg hout om te klieven "met bijl en kliefhamer" :?
Komt er hier een bekende voorbij mijne hof terwijl het zweet in mijn voor stond.
Hey Cel, ik heb thuis nog een kliefmachien staan, wil je dat niet gebruiken?
TUURlijk, altijd gemakkelijker dan met de kliefhamer ;)

Ik zal het direct brengen met "den trackteur", Eerlijk, toen hij het bos in reed dacht ik....waheeftdiebij??? :roll:
Zoiets had ik nog nooit gezien, was dit om hout te klieven??

Een vuil, vies, lomp getrek met een pin vooraan, Ik durfde het bijna niet te vragen maar inderdaad dit zou "HET" moeten zijn.

En "raar maar waar"..."het is het" , en omdat ik er nu 2 dagen mee gewerkt heb wil er zo ééntje voor mezelf maken.
je kan er zonder moe mee te worden de ganse dag hout mee lieven, en wat belangrijk is...je hebt niemand nodig, gans alléén, zonder sukkellen! en dat is wat ik wil, ik ben nogal ne moeilike gast om mee e werken,  het best werk ik alleen.

Ik heb met mijn gsm er een filmke van gemaakt om juillie een beter idee te geven van het "Klief-MONSTER" en hoe het werkt.

Waarom ik het hier op het forum plaats???
zoals ik al eerder vertelde denk ik er aan er één voor mezelf te maken (hij verkoopt deze niet). wat ik zoek is een "afgedankte sloop draaibank"  want daar is het van gemaakt. Als iemand er ergens één weet staan heb ik graag een bericht!

"HET monster"
Kliefmaschien.mp4

Hoe "HET" werkt
Hoe het monster werkt.mp4

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2010, 20:12 »
Werkt beter dan dat ik in eerste instantie dacht toen ik hem zag.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2010, 20:14 »
Ziet er vervaarlijk uit Opa Celsa, af en toe maar 10 cm van uwen knie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2010, 20:25 »
't is inderdaad wel een vervaarlijk apparaat, maar als ik dan aan het eind die stapel hout zie snap ik het wel.

Je kunt trouwens ook een leuk trekkertje kopen en dan de PTO (die aandrijfas achteraan) gebruiken. (elke reden om een leuk trekkertje te kopen is een goeie reden toch?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: \"MONSTER\" machien
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2010, 20:27 »
mmmmm...valt wel mee, ziet er misschien zo misschien uit, je weet met wat je bezig bent hé, 
Maar echt, het werk misschien wat trager dan het klassieke houtklief machien , maar dit man, sterk! houd je niet voor mogelijkd, dit stopt voor niets, tammen(blokken) van 80cm doorsnede, pfffff ..zonder kreune,.

De kracht en het gemak van werken samen, hebben me gewonnen!

Post Merge: [time]do 14 okt 2010 19:29:54 GMT-1[/time]
't is inderdaad wel een vervaarlijk apparaat, maar als ik dan aan het eind die stapel hout zie snap ik het wel.

Je kunt trouwens ook een leuk trekkertje kopen en dan de PTO (die aandrijfas achteraan) gebruiken. (elke reden om een leuk trekkertje te kopen is een goeie reden toch?)

Dat kan, maar als ik dat spel zo bekijk is er Géén werk aan om het te maken, een pin op de as, op een onderstel bouwen en huppsazké ;) verder nog wieltjes als aanhanwagentje voor transport!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2010, 20:48 »
CE  ??? ............ :D
Geef mij maar de "ouderwetse" pers, dat ding wat jij daar hebt stopt dus nergens voor. Ook niet met een jas ertussen :-X

Zoiets als deze bedoel ik, als voorbeeld
 

Wel een slecht voorbeeld, meid moet sowieso op het hout letten en niet op de fotograaf  ;D
Bron: http://oudekasteellaan.blogspot.com/2009/08/hout-klieven-deel-2.html
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2010, 21:00 »
Marcel,

Dat ding zou minstens een noodknop moeten hebben voor het geval dat het inderdaad een lichaamsdeel is dat op de punt wordt geduwd in een onoplettend moment...en geloof me...zo'n moment komt er sowieso als je een hele dag aan't klieven bent. Ik werk professioneel met kettingzagen in de boomverzorging, let ook altijd goed op, maar heb ook in m'n bil gezeten met een kettingzaag. Gelukkig had ik wel m'n zaagbroek aan met protectie, anders had ik het offroaden een tijdje moeten laten voor wat het was.

Een gewaarschuwd man is er twee waard, maar ik weet ook dat de koppigaards het moeilijkst zijn te overtuigen, want die "maken nooit fouten"... ;) :-X
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2010, 21:01 »
Natuurlijk is dit véél veiliger,  :D

Daarom noem ik het ook een MONSTER  ::)

Om met zoiets te werken doe je aangepast kleding aan en geen losse kleren, doe je in de fabriek toch ook niet. :-X

Het gaat er niet om of het beter of veiliger is dan eender welk ander,
Ik wil er wel ééntje voor mezelf (niet voor verhuur of zo) dus draag ik de verantwoordelijkheid ook zelf.
Heb meer dan 45jaar met allerhande onveilige machienes gewerk op de bouw, je moet ALTIJD allert zijn en opletten!
En dat istem juist, dat kan je best als je alleen werkt!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2010, 21:19 »
The beauty and the beast  ;D Mag je zelf invullen
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: \"MONSTER\" machien
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2010, 21:19 »
Marcel,

Dat ding zou minstens een noodknop moeten hebben voor het geval dat het inderdaad een lichaamsdeel is dat op de punt wordt geduwd in een onoplettend moment...en geloof me...zo'n moment komt er sowieso als je een hele dag aan't klieven bent. Ik werk professioneel met kettingzagen in de boomverzorging, let ook altijd goed op, maar heb ook in m'n bil gezeten met een kettingzaag. Gelukkig had ik wel m'n zaagbroek aan met protectie, anders had ik het offroaden een tijdje moeten laten voor wat het was.

Een gewaarschuwd man is er twee waard, maar ik weet ook dat de koppigaards het moeilijkst zijn te overtuigen, want die "maken nooit fouten"... ;) :-X

Bert,
Ik weet het, maar toch vind het minder gevaarlijk als met de motor tegen ??kmh over een knippenpad te vliegen  ;D ;D

Post Merge: 14-10-2010, 21:20
The beauty and the beast  ;D Mag je zelf invullen


  The Beast and the Beauty ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #10 Gepost op: 14-10-2010, 22:02 »
Ding heeft absoluut een noodknop nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2010, 22:13 »
Splitting Wood With A Tire

Marcel,

Dit is een video van een slim manneke die hier al eerder ergens on-line heeft gestaan.

Doe er je voordeel mee!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2010, 22:13 »
Ik moet er niet aan denken als je struikelt of zo , ik denk dat het monster niet stopt als hij iets te pakken heeft , monster weet echt het verschil niet tussen een blok hout of je dijbeen , brrrrrrrr ik hoef hem in ieder geval niet.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #13 Gepost op: 14-10-2010, 23:35 »
Tss.. Celsa, ene ouwe rot als u kunt toch sneller klieven met den bijl dan dit gedoe?
 
Vind het wel leuk om te doen.. nu ja.. lang niet meer gedaan maar ben op gegroeid in een huis met hout/kollenbranders  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: "MONSTER" machien
« Reactie #14 Gepost op: 15-10-2010, 07:25 »
Ik moet er niet aan denken als je struikelt of zo , ik denk dat het monster niet stopt als hij iets te pakken heeft , monster weet echt het verschil niet tussen een blok hout of je dijbeen , brrrrrrrr ik hoef hem in ieder geval niet.

brr ja: zo te zien trekt hij het hout erdoorheen, moet er niet aan denken als hij je knie of dijbeen pakt........
 
ik zou dus sowieso een soort rand maken waar tegen je kan leunen met je knie en zodat je nooit met je been te dicht in de buurt kan komen van die draaiende pin
 
en als hij een handschoen of mouw pakt (hoeft niet eens los hangende kleding te zijn) dan stopt hij volgens mij ook niet als hij je arm eraf rukt  :-X