Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trial wheelie cursus in April?  (gelezen 17958 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Trial wheelie cursus in April?
« Gepost op: 28-02-2011, 19:01 »
Wie heeft er zin om goed staande en zittende wheelies te leren maken?

Ik heb ingeschreven bij www.trialschool.nl.

De warming-up begint met gewone trial oefeningen maar eindigt met een half dagje wheelies.

Deelname mogelijk:

– voor gevorderde/ervaren motorrijders
– ook zonder rijbewijs
– na het volgen van de trialcursus.
(een tip voor minder ervaren motorrijders!)

Inhoud wheeliecursus:

De wheeliecursus is specifiek gericht op het maken van wheelies, er wordt v.d. deelnemers wel enige vorm van motorbeheersing gevraagd
(Tip: het volgen van een trialcursus volstaat om verantwoord mee te kunnen doen!)
De cursus start met het wennen aan de motoren  en een korte herhaling van de basis trialtechnieken , deze technieken worden ook tijdens het wheelierijden gebruikt.
Daarna volgen techniektrainingen op een helling om het gevoel en totale controle over de motor te krijgen.
Ook wordt er speciale aandacht besteed aan het koppelen en bediening van m.n. de achterrem.
Vervolgens op een helling leren wheelierijden. Waarom op een helling? De motor is dan al onder een bepaalde hoek, waardoor niet extreem veel gas gegeven hoeft te worden om het wiel in de lucht  te krijgen.
En door de weerstand van de helling is de kans zeer klein dat de motor achterover  gaat, dat is wel een prettige bijkomstigheid…….
Wanneer alle technieken aangeleerd zijn en goed worden uitgevoerd ben jij klaar om op vlak terrein een wheelie te gaan maken.
Durf jij het aan?……..


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2011, 19:08 »
175 euro vind ik serieus geld. Count me out. :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2011, 19:11 »
Ik kreeg beurskorting. Als we met een aantal mensen aanmelden / interesse tonen dan offreren ze een andere prijs.

En van de andere kant: als ik al oefenend op mijn enduro de uitlaat kapot val is het duurder ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2011, 19:18 »
Ik kreeg beurskorting. Als we met een aantal mensen aanmelden / interesse tonen dan offreren ze een andere prijs.

En van de andere kant: als ik al oefenend op mijn enduro de uitlaat kapot val is het duurder ;D

Op zand oefenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2011, 20:05 »
mmm... :( ik had hetzelfde idee om hier te posten en heb trailschool gevraagd of ze ook(dichter) in de buurt van Gouda iets kunnen organiseren. Op hun site staat namelijk dat ze dat op verzoek wel eens doen.
Heb nog geen reactie, maar wil die cursus zeker gaan doen. Baal al jaren dat ik geen wheelie kan/durf te maken :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2011, 21:32 »
Gaat vast gebeuren Rob. Indien je wilt kan je ook vanaf Utrecht meerijden in de auto.

Ik wil mijn RMZ meenemen op de aanhanger om het laatste deel van de cursus eventueel met eigen motor te doen. Hangt er vanaf of ik denk dat ik het dan een beetje beheers.

Staande wheelies op hindernissen af gaat wel / durf ik wel. Hele langzame wheelies vind ik ik en ik denk / hoop dat we dat hier gaan leren.

Shane Watts had hier een mooie video van op zijn 2-takt.

Shane Watts DirtWise school at Penticton, BC

Dirtwise with Shane Watts Advanced DVD #1-Mud, Sand and Rough Ground

Wat hij hier doet op 1:00 vind ik al knap!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2011, 21:36 »
Met een trial motor is het echt te simpel ,maar daar door is wel het gevoel en balans goed te leren
Zelf heb ik het op een R1 geleerd ,had toen nog geen brommer voor in de blubber .
Ik kan het redelijk op vermogen , op pure techniek en balans heb ik toch nog wat moeite .




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2011, 21:51 »


Dirtwise with Shane Watts Advanced DVD #1-Mud, Sand and Rough Ground

Wat hij hier doet op 1:00 vind ik al knap!

Alsof je de rest niet zo bijzonder vind.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2011, 21:53 »
Het is smullen zoals die jongen rijdt!! Ik heb zijn trainings DVD thuis en voor een aantal jongens hier al eens een copietje getrokken...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2011, 22:12 »
Heb bericht gekregen dat ze bij Gouda geen geschikte locatie hebben, dus :
count me in :) :)

Brommer, jij wilt toch ook een wheelie kunnen maken voor t geval we de eindstreep van de Breslau rally halen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2011, 22:14 »
welke datum?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #11 Gepost op: 01-03-2011, 07:42 »
Ik zit in mrt al behoorlijk vol met ritjes. Dus liefst eerste week april. Dan is de kans op mooi droog weer ook weer iets groter.

Op een andere site [SPAM ON] heb ik deze oproep ook geplaatst. Daar heb ik één inschrijving [SPAM OFF]

Als wij met zijn 4en een datum roepen naar de orga dan kunnen zij een datum prikken.

Za of liever doordeweeks?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #12 Gepost op: 01-03-2011, 08:17 »
zaterdag 2 april ? :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #13 Gepost op: 01-03-2011, 09:29 »
trailcursus + wheelie cursus is 250 euro. Valt daar nog wat aan te sleutelen Frank?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Trial wheelie cursus in April?
« Reactie #14 Gepost op: 01-03-2011, 09:33 »
Valt daar nog wat aan te sleutelen Frank?

je wil die trails meteen een onderhoudsbeurt geven?  ???
 
;)