Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GasGas 25 GT  (gelezen 5397 keer)

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
  • Wilskracht boven pijn.
GasGas 25 GT
« Gepost op: 04-03-2011, 18:26 »
Ik kan een GasGas 25 GT uit 92 kopen.
 
Als beginnende trial rijder weet ik nog niet veel van de fietsen.
 
Waar moet ik op letten bij deze GASGAS.
 :stupid:  Gaarne hulp.

Post Merge: 04-03-2011, 22:47
Of die GasGas is zo goed.
Of hij is weinig verkocht, niemand met ervaring en tip,s :stupid:
 

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4772
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #1 Gepost op: 01-06-2011, 13:58 »
Van voor 95 zou ik niet aanraden!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11212
  • In order to go faster - go slower
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #2 Gepost op: 04-06-2011, 09:00 »
Of hij is weinig verkocht, niemand met ervaring en tip,s :stupid:
 

Er is een trialschool in NL die koopt alle modellen GG TXT op van 2000, 2001 en 2002. De 2003 schijnt het nieuwe Pro-blok te hebben en daar schijn je beter vanaf te kunnen blijven. Jonger schijnt niet een no-go area te zijn, maar vanaf 2000 is het blijkbaar qua sleutelen en bereikbaarheid van de onderdelen veel beter.

Ik heb voor mijn zoontje (kuch) een GG TXT 280 uit 2001 gekocht. Vanochtend gaan we 'm halen. Zoonlief heeft bijna niet kunnen slapen en er wil nu maar één boterham in ;D

Foto's volgen nog wel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1302
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #3 Gepost op: 04-06-2011, 10:08 »
.
Er is een trialschool in NL die koopt alle modellen GG TXT op van 2000, 2001 en 2002. De 2003 schijnt het nieuwe Pro-blok te hebben en daar schijn je beter vanaf te kunnen blijven. Jonger schijnt niet een no-go area te zijn, maar vanaf 2000 is het blijkbaar qua sleutelen en bereikbaarheid van de onderdelen veel beter.

Ik heb voor mijn zoontje (kuch) een GG TXT 250 uit 2001 gekocht. Vanochtend gaan we 'm halen. Zoonlief heeft bijna niet kunnen slapen en er wil nu maar één boterham in ;D

Foto's volgen nog wel!

gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
Orange is the color.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4772
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #4 Gepost op: 04-06-2011, 11:06 »
Er is een trialschool in NL die koopt alle modellen GG TXT op van 2000, 2001 en 2002. De 2003 schijnt het nieuwe Pro-blok te hebben en daar schijn je beter vanaf te kunnen blijven. Jonger schijnt niet een no-go area te zijn, maar vanaf 2000 is het blijkbaar qua sleutelen en bereikbaarheid van de onderdelen veel beter.

Ik heb voor mijn zoontje (kuch) een GG TXT 250 uit 2001 gekocht. Vanochtend gaan we 'm halen. Zoonlief heeft bijna niet kunnen slapen en er wil nu maar één boterham in ;D

Foto's volgen nog wel!

:)

Van na 95 tot de pro's (2003) is alles nagenoeg hetzelfde!

Pro's zijn top, maar wel wat onderhouds onvriendelijker. Het is gewoon af en toe té licht gemaakt. Voor mij niks anders, maar voor een beginner is een niet-pro aan te raden!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11212
  • In order to go faster - go slower
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #5 Gepost op: 04-06-2011, 22:00 »
Hoe zou ik aan een werkplaatshandboek kunnen komen voor een 280 TXT uit 2001?

In België lijken de GG's gemiddeld 500 Euri goedkoper dan in NL!

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4772
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #6 Gepost op: 05-06-2011, 23:02 »
http://www.trialspartsusa.com/tech.html

Misschien dat daar wat tussen staat wat je wilt weten. Verder kun je via mail of hier raak vragen :P
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11212
  • In order to go faster - go slower
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #7 Gepost op: 06-06-2011, 07:44 »
Ik zou graag willen weten hoeveel cc olie er in de vorkpoten moet.

Verder zou ik de remblokjes willen inspecteren maar er zitten van die plastic afdekkapjes voor. Kan ik daar ongestraft de schroevendraaier onder zetten?

Sjesus wat piepen die dingen, is dat normaal? Mag ik kopervet toepassen?

Wat is de service interval van de olie? Ik heb 75W van Putoline er ingekiept. Lijkt me nogal dun spul, het kwam er ook als heet water uit. Er kwam 800cc uit, terwijl ik op Youtube zie dat er maar 650 in zou moeten. Toch maar 800 teruggestopt en keurig halverwege het kijkglas.

De radiator hield het goed bij langzaam stapvoets rijden. Het laatste rondje mochten mijn mannen ff crossen en dat ging met hoge(re) snelheid. Vreemd, maar juist toen begon de radiator te sissen en klein beetje water op de uitlaat. Waarschijnlijk een sensor stuk? Ventilator sloeg niet aan. Als ik die zou willen doormeten, welke waarden moet ik zien?

Moet ik de tank demonteren om  de radiator bij te kunnen vullen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5658
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #8 Gepost op: 06-06-2011, 07:49 »

Moet ik de tank demonteren om  de radiator bij te kunnen vullen?

Bij m'n Sherco in ieder geval wel. Misschien moest de bobine ook wel even los maar dat weet ik niet meer zeker.

Zo'n ding zit zowieso wel heel knap compact in elkaar. Wat wel maakt dat je (de)monteren in de juiste volgorde moet doen.

Ventilator is echt wel essentieel.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4772
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #9 Gepost op: 09-06-2011, 15:23 »
Ding zit inderdaad krap inmekaar, maar tank demonteren is in een wip gebeurd! Bedrading even iets aan de kant leggen en dan kun je er als het goed is wel genoeg bij.

Die fans gaan weleens kapot (kost zo rond de honderd euro geloof ik). Kun je ook testen door de sensor even te omzeilen.

Verder hebben wij alleen de ''nieuwere'' types vanaf 95 dus exact kan ik je niet helpen.

Over het algemeen is teveel olie nog wel ergers als iets te weinig, dus ik zou de specificaties aanhouden!

ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11212
  • In order to go faster - go slower
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #10 Gepost op: 09-06-2011, 15:51 »
Er ging 200 cc koelvloeistof in de radiator.

De specs zouden aangeven 750cc, maar er zat exact 800 cc olie in; denk dat onze keerring in de waterpomp ral is. Olie was koffiekleurig. Rook nog wel wat synthetisch, maar niet zoals de 75W die er in ging.

Waar zou je een revisiesetje kunnen kopen zonder dat je Frans of Spaans hoeft te spreken?

Oerlemans is er nl volledig mee gestopt; bedrijf is dicht!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1445
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #11 Gepost op: 09-06-2011, 16:38 »
Wij hebben vorige week spullen voor de GG bij PM trials gehaald :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11212
  • In order to go faster - go slower
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #12 Gepost op: 09-06-2011, 17:17 »
Ik zal ze ff bellen en daar bestellen.

Bedankt Toon! ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
  • Zand , zand en nog eens zand !!!
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #13 Gepost op: 23-07-2011, 22:27 »
Oerlemans is er nl volledig mee gestopt; bedrijf is dicht!
[/quote]
   Off Road Shop Oerlemans   Handelsnamen Off Road Shop Oerlemans Gas Gas Moto Deutschland 
  • KVK 17165823
  • Vestigingsnr. 000004005171
  • Handelsweg 8 A
  • 5492NL
  • Sint-Oedenrode
  • Hoofdvestiging
Off Road Shop Oerlemans. Gas Gas Moto Deutschland. ... Handelsweg 8A, 5492NL, Sint-Oedenrode, Nederland 5492 NL. ...  Vestiging is uitgeschreven uit het handelsregister
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4772
Re: GasGas 25 GT
« Reactie #14 Gepost op: 24-07-2011, 08:39 »
Ja is al eventjes.

Je kan nu spul uit oa belgie halen
ARM facebook HIER