Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: RTW op twee africa Twins  (gelezen 9772 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
RTW op twee africa Twins
« Gepost op: 18-11-2011, 20:24 »
Misschien moet ik maar eens wat actiever worden hier ;-)

Mirjam en ik (Daan) zijn op de Africa Twins de wereld aan het rondrijden, nu in Colombia, veel allroad.... en over 2 maanden gaan we bij een 'crossevenementje' kijken hier vlakbij....  :D

www.farawayfromflakkee.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #1 Gepost op: 19-11-2011, 15:09 »
Mooie site!
En mooie motor Miriam! De mijne (zelfde kleur )heb ik meer als 170000km mee gereden met maar 1 storinkje!
 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #2 Gepost op: 19-11-2011, 15:22 »
Leuk! Heb jullie site al uitgebreid doorgenomen, en het webadres doorgegeven aan een 4x4 camper familie die nu in ZA rond reist. En ehhh, voor die vier brandstofpompen had je toch ook gewoon één goed (dus niet Honda) exemplaar mee kunnen nemen??

Heb in ieder geval ingeschreven om op de hoogte te worden gehouden van deze mooie reis.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #3 Gepost op: 19-11-2011, 16:33 »
Mooie reis, zal deze blijven volgen :D ;D
Succes verder.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #4 Gepost op: 19-11-2011, 18:37 »
Of de pomp modiviceren met Dr Bean zijn printplaat.

Mooie reis, ga zo door tot Flakkee.

Succes, Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #5 Gepost op: 19-11-2011, 19:14 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2011, 21:14 »
inderdaad ook de site bekeken en Top filmpjes.
 
goed om te zien ook omdat wij ons voorbereiden voor tripje  ;)
 
De site staat in favorieten
Member of CMA-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2011, 04:34 »
Mirjam wil zelf reageren geloof ik op z'r aanbeden motor.... die kleur vindt men steevast het mooiste, in Noord, Centraal en nu ook Zuid Amerika! haha.

Filmpje van de verscheping: ziet er allemaal enger uit dan het is; de Stahlratte-crew gaat wel netjes met de motoren om! Wel vond ik het doodeng ;-).
We logeren nu bij een kerel in Colombia, en hier in de schuur staan 2 motoren die iets minder geluk hebben gehad bij de verscheping van Panama naar Colombia. De eigenaren kozen voor een goedkope verscheping, en onderweg zakten de motoren (3 in totaal) door de bodem en zonk het schip. De motoren zijn van de bodem gevist, ongeveer 10m diep. Een 1100GS en een KLR, maar ze zijn beiden weer draaiend gekregen!

Brandstofpompen: de boel was gereviseerd en met diode+condensator... maar ik heb een tijdje revisiekitjes verkocht in NL en dus veel ellende gezien met die @$@#@pompen... weinig alternatieven zijn bewezen beter dan een goede gereviseerde.
Het foutje wat ik wel maakte: mijn pompen zijn 2,5 jaar lang gebruikt voor allerhande experimenten met printplaatjes etc, en dus heb ik 2x stil gestaan op deze reis met een losgekomen soldeerverbinding. Alles opnieuw goed doorgesoldeerd nu en sindsdien gaat het goed! Die ATtjes komen er wel denk (/hoop) ik!

De motoren hebben aardig wat km's achter de rug:
1993-er: 135.000 km op de teller, olieverbruik 1 liter op 22.000 km.
1996-er: 108.000 km op de teller, olieverbruik 1 liter op 11.500 km.
Wat toch ook een hekel punt blijft&blijkt bij de AT is de spanningsregelaar; 2x stuk op deze reis. eentje was een regelaar van CARMO-electronics, na 21.000 km stuk. tweede was origineel Honda, 48.000 km slechts... Nu zitten ze aan een zijstep gemonteerd, in de wind voor koeling.
Moet zeggen dat ik 170.000 km met 1 akkefietje wel een goede score vind; wij hebben  niets schokkends gehad tot op heden maar zeker wel wat dingen stuk. Rijd je na 170.000 nog steeds met de originele snelheidsopnemer in het voorwiel?

Hier nog een filmpje van wat offroaden: moet wel eerlijk toegeven dat ik dit wat te gek vond; verloor ook echt wel wat de controle. De tweede motor hebben we wat rustiger er doorheen gelopen!
FAFF Nicaragua HD

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #8 Gepost op: 05-12-2011, 19:11 »
Ik heb de website uitgebreid bekeken en zal jullie reis blijven volgen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #9 Gepost op: 09-12-2011, 16:20 »
blijft mooi eb volgen natuurlijk! suc6
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #10 Gepost op: 15-02-2012, 14:24 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2012, 02:59 »
wacht maar tot je de filmpjes ziet ;-) .....


Het is zeker waar: de momenten dat je het niet meer ziet zitten en de tranen op je vizier spetteren.... dat zijn achteraf de mooiste momenten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2012, 12:53 »

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #13 Gepost op: 07-03-2012, 09:54 »
Gisteren (06.03.2012) zat ik wat te surfen. Zag jullie link hier omdat ik zelf ook een Africa Twin heb (1995 - groen)....kwam op jullie site. Ademloos gelezen,...WAT IS DAT GAAF!! Dit is je droom leven. Mooi toegankelijke site, goede kwaliteit van de filmpjes. Echt super dat jullie ons laten meegenieten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: RTW op twee africa Twins
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2012, 02:10 »
Hi Ben, thx voor je toffe reactie, had ik ff nodig  :confused: .


Net klaar met 2 dagen klussen aan 1 motor: balhoofdlagers, achterste kleppendekselseal, kleppen stellen.
Daar zou eigenlijk ook een filmpje van op de site moeten: 38 graden, half in de zon, airbox eraf en opnieuw monteren.... dat duurt dan 3 uur, waarvan veel tekst weggepiept moet worden!  :D
Dat hoort er ook bij blijkbaar! ;-)