Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kirgizië 2012  (gelezen 2951 keer)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Kirgizië 2012
« Gepost op: 12-07-2012, 22:58 »
Wel Ferd, hier kan bijna een slotje op. Morgen naar Almaty en dan kunnen jullie mij volgen op:
 http://www.poi66.com/show_album.php?album=kyrgyzstan&allow_cookies=1

Ik heb geen idee of de anderen ook zoiets hebben.

Bedankt voor de mogelijkheid die dit forum geeft om iets te organiseren.

Groeten, Ad

 
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Kirgizië 2012
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2012, 09:07 »
Allen,
 
wij zijn te volgen op:
 
 http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=807088   we zien julle morgen... 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Kirgizië 2012
« Reactie #3 Gepost op: 21-07-2012, 17:36 »
Ad en Maarten hebben al het nodige meegemaakt:
Citaat
Paniek, hier reed chris over de rand de afgrond in. kwam 3 m later tot stilstand. doorrijden is niet mogelijk dus besloten dat maarten blijft en wij terug gaan om hulp te halen. blijkt de rivier te hoog dus blijven pitten met nachtvorst. Nick had zijn spullen achtergelaten van uitputting en die heeft dus aangekleed geslapen. wij de volgende morgen terug en toen had maarten de motor al naar beneden getrokken. met zijn allen de motor naar het pad en terug. bij navraag voor benzine uitgenodigd in een ger en thee en brood met boter gegeten. toen terug en weer door de rivier geduwd die eigenlijk wel erg hoog was. Maarten was kapot en moest overgeven van uitputting na een nacht van kou lijden, zijn slaapzak was nat, en het gesleep met de motor. het chong kemin dal weer uit en door de stof en vieze uitlaat gassen naar het mooie issi-kul meer. Een duur maar heerlijk hotel met alles erop eraan zelfs internet. Nu door naar Tach-rabat via Narin. Ik denk even geen internet. tot ziens.

Verder nog weinig te vinden over of van de diverse reizigers.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
EIKELS bij visumwinkel.
« Reactie #4 Gepost op: 26-07-2012, 13:36 »
Toen we in Kazarman waren kwam Maarten erachter dat we maar een single entree en geen double entree hadden. Shit. Dus bellen met visumwinkel, die gingen uitzoeken waar de fout lag. Niet bij ons want wij hebben uiteinderlijk ook nog eens te veel betaald blijkt nu uit de rekening. Dus terug naar Bishkek en daar nu drie nachten om een nieuw visum aan te vragen en dan straks op zaterdag morgen gaat de terugreis geginnen. Dus denk je alles in orde te hebben krijg je 2 dagen voor vertrek je paspoort maar omdat je hebt betaald voor alles denk je dat alles goed is, vergeet het maar. Ook lees ik in de algemene voorwaarden dat ze zo goed als nooit uitbetalen, fijn.

Dus neem geen cibt bedrijf voor je visum.

Verder genieten we wel natuurlijk en deden we gisteren nog twee passen van meer dan 3000 meter in regen en hagel en ontelbare haarspeltbochten. super.

Groeten, Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Kirgizië 2012
« Reactie #5 Gepost op: 26-07-2012, 14:47 »
Jeetje wat een verhalen :o

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Kirgizië 2012
« Reactie #6 Gepost op: 03-08-2012, 14:39 »
Ik zit inmiddels in Turkmenistan in de hoofstad Ashgbat en een heel luxe hotel/
Ik ben begonnen in Bishkek twee dagen om een visum te regelen voor Tajikistan en dat was gelukkig binnen 5 uur klaar, met een taxi de stad verkend omdat ik motorrijden in de stad niet zo leuk vind. Daarna richting Issik kul maar een overnachting gevonden in Kochkor, de eerste pas gereden over strak asfalt. Na Kochkor heb ik een kleinere weg genomen richting Kyzl Oi waar ik ook weer een homestay vond, deze weg was voor een groot deel gravel met soms grote stenen en niet echt gemakkelijk te berijden. Daarna via de M41 richting Osh wat best een mooie route is dat continu door de bergen gaat en over een hoge pas, moest op de pas nog wel een gekantelde vrachtwagen ontwijken...
In Jalalabad en Osh geslapen in een zogenaamde roadhouse voor truckers, goedkoop en goed met lekker eten.
vanaf Sary Tash op naar Tj en dat was best pittig met rivier doorsteken enzo, dat ging met vallen en opstaan.... gelukkig niet in de rivier zelf.
In Murghab liep ik tegen het probleem op van de opstanden in Korog en ben daar twee nachten gebleven, ik had al een overnachting in Karakol en dreigde uit het schema te geraken. Na de tweede overnachting kon ik nog steeds niet verder en moest terug naar Kyrgistan, tja single entry visum.... Ik kwam Kyrgistan nog gemakkelijk binnen zonder geldig visum dus meteen doorrijden naar Osh waar ik in het roadhouse overnacht die ik eerder had bezocht, de volgende dag het land verlaten was moeilijker. Gezeur en veel discussie over het visum maar uiteindelijk kon ik door, eerst een rit door de vlakke Ferghana waarbij ik zeker 4x moest registreren en daarna een mooie rit door de bergen tot vlak voor Tashkent waar ik slaap in het goedkoopste hotel ooit voor 3 euro per nacht.
Ik kom volgens planning aan in Samarkand waar ik twee overnachtingen had geplanned, de volgende morgen kom ik een leuke jongedame tegen tijdens een bezoek aan de Registan. We keken elkaar aan en raakte aan de praat in het Engels, zij was ook op vakantie en komt uit Kiva.
We zijn tot 's avonds laat samen gebleven en hebben lekker gegeten bij vrienden van haar, het was super gezellig en hebben samen met een taxi Samarkand verkend. Een ijsje eten ging een keer goed maar deze keer was het foute boel, volgende dag aan de race en goed ook. Heb Bukara niet gehaald en ben blijven pitten bij mensen thuis ongeveer 100Km voor Bukara. De dag daarop voelde ik me beter maar had wel een flink stuk te rijden met een zeer langdurige grens overgang van 6 uur, ik kwam ca 10.00u aan in Mary. volgende dag weer 350Km naar Ashgabat waar ik nu zit.
Wat de Super Tenere betreft geen problemen behalve slippende handvaten, de ventilator draait zelden en de temperatuur meter staat normaal op ca 1/3 van de schaal en dat is netjes.
Onderweg ben ik nog andere rijders tegen gekomen
2e dag was de helft van de groep ineens verzameld bij een politiepost waar we iets te hard hebben gereden..... we kwamen weg zonder boete
diezelfde dag komen we twee Finnen op KTM tegen die ik later weer tegenkom in Samarkand
Op de Pamir Highway ben Chris tegen gekomen en twee anderen op de suzuki (ben de namen even kwijt)
verder op de PH ook andere Nederlanders die ik ken van MF


 
 


 

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Kirgizië 2012
« Reactie #7 Gepost op: 04-08-2012, 08:41 »
die finnen ben ik op Balkhash bike fest tegen gekomen...

wel fijn om te horen dat iedereen nog oke is, met die 200 doden in tajikistan.

kirgizie was een leuk rondje, ga ik zeker nog eens heen.
maar eerst wat voorbereidingen voor deel 2 van m'n reis, mongolie..

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Kirgizië 2012
« Reactie #8 Gepost op: 10-08-2012, 20:13 »