Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..  (gelezen 15991 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 620
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #30 Gepost op: 04-02-2015, 09:54 »
Heeft ie dat op reserve ook ? - kraantje.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4772
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #31 Gepost op: 04-02-2015, 10:57 »
Wie heeft er zin in een puzzle? name of the game: Wat is schuldig?


brommertje loopt mooi. stationair.. Onbelast pakt ie geweldig op. Ga ik rijden, dan is komt ie maximaal 2 keer goed op toeren, daarna houdt ie in. Als ik het gas er op houd slaat ie af. Laat ik het gas los, dan loopt ie stationair weer perfect. een seconde of 20/30 later kan ik weer opnieuw gas geven...


Roept u maar waar u aan denkt!
bobinetje, en probeer voor de gijn eens een nieuw bougietje


Anders vlottertje niet goed afgesteld of inderdaad vuil in de tank/benzine kraantje (zit mogelijk een zeefje in).

Post Merge: 04-02-2015, 10:59

een verrijker zit volgens mij alleen in een auto is zoiets als een automatische choke. Op motoren of brommers zit meestal een handmatige choke en die kan idd lekken of vastzitten.

kijk ook eens of je vlotter niet blijft hangen of vlotterniveau niet te hoog is want het lijkt erop dat ie verzuipt

Verzuipen zou hij de problemen andersom hebben, volgas blijft hij dan lopen, stationair gaat hij afslaan of roggelen doordat de carb overloopt.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #32 Gepost op: 04-02-2015, 13:30 »
als het ding jarenlang met benzine in de carburateur heeft stilgestaan dan zou ik in ieder geval wat anti-gummie spul proberen of ultrasoon laten reinigen.


bougie vervangen en dop ALTIJD checken om te beginnen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1608
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #33 Gepost op: 04-02-2015, 18:20 »
ik verdenk de ontsteking, zal vandaag of morgen een en ander eens doormeten.. heb iig een nieuwe boegiedop en kabel gekocht. kan ik dat voor weinig uitsluiten.. en misschien lost dat het probleem ook nog wel op ook..  ???


Ik ben al met sproeierbezetting bezig geweest. 100 is volgens opgave, zat er ook in. 110 geprobeerd met verschillende gasnaald standen en zo weer terug gewerkt naar 102. geen merkbaar verschil.


flotterniveau heb ik gemeten is binnen de marge.



flow van de kraan had ik al bedacht. heb ik uitgesloten door een ander tankje aan te sluiten. precies hetzelfde probleem.


Als het niet aan de ontsteking ligt, ga ik kijken of het oliepompje niet teveel levert. kabel staat afgesteld zoals wphb aangeeft. de werkslag is binnen de marge. Ik heb de slang vervangen die naar de carb loopt en die is dus niet orgineel. diameter is een fractie groter lijkt het. maar dat ie daar nou op afslaat???  ::) ???





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1670
  • Beta 498 RR
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #34 Gepost op: 04-02-2015, 19:08 »
Wel voorzichtig met dat oliepompje, had de voorloper, een Yamaha Enduro 70 50. Ook eens met dat pompje aan het klooien geweest, zomaar ineens te weinig olie. Resultaat een dikke warm loper, de boel zat aardig vast  :-\

En dat een paar dagen voordat we met een groep op de brommer op vakantie zouden gaan.   :-X


Dat inhouden herken ik wel, had bij de mijne met de naald stand en de afstelling van de carburateur te maken... Heb later het luchtfilter er af gehaald en er een zelf in elkaar geknutseld open filtertje op gezet.
Originele inlaat rubber met daarin een rond gaas achtig ding met daar omheen een panty van moeders, had ik gezien bij een lokale grasbaanracer ;)
Gerrit :)

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4772
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #35 Gepost op: 04-02-2015, 20:19 »
Olie pompjes vind ik altijd een beetje enge dingetjes, zelf smeren is lastig maar wel beter imo.

Maar nogmaals probeer (als je die makkelijk kan lenen oid) even een andere bobine!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1608
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2015, 19:55 »
heb alles doorgemeten. niets buiten de marges, heb ook een goede vonk die zelfs meer dan een centimeter van de kabel over springt naar het frame. (yamaha verkoopt een dynamische vonkmeter die je dan tussen de kabel en de bougie aansluit. het gat midden in de kabel kun je dan vergroten. volgens opgave moet ie minimaal 6mm kunnen overbruggen).


dus maar weer aan het kloten met de carb etc. nu alles weer een verse schoonmaakbeurt gegeven. weer alles gedemonteerd dus en ff naar de automaterialen/garage om de hoek. daar met intake cleaner en hoge druk alle gaten van de carb nog es doorgespoten. inlaatmembraam met remreiniger schoongemaakt en euro 95 vervangen voor euro 98.


spul gemonteerd en nu met sproeier 118 erin. brommer blijft lopen, niet fantastisch, maar blijft lopen. bougie eruit. spierwit..... dus nog te weinig.


sproeier 120 erin nu. gasnaald omhoog... viertakten.. bougie eruit. Nat!!


sproeier 120 erin gehouden, gasnaald onderste stand. onderin niet lkkr doorlopen, bovenin GAAAAAN.... :D


gasnaald weer 1 kerfje omhoog, spelen met luchtstelschroef.. SUCCES! trekt mooi door, bougie koffie met melk bruin...


dus toch het mengsel wat veeel te arm stond..


voor de volledigheid. bijna 15 jaar geleden weggezet met een cilinder die al 3 keer was opgeboord. nu met nieuwe cilinder en zuiger, dus minder inhoud moest ik van sproeier 100 naar 120, van euro 95 naar euro 98 en de luchtstelschroef een halve slag indraaien.. 


S&S tuning, specialist in het afstellen van grasbaancrossers melde mij al dat hij de laatste jaren steeds grotere sproeiers moet gebruiken en geeft de hedendaagse benzine de schuld...  ::)

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4772
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2015, 15:35 »
Trekt hij niet ergens lucht langs? Weet niet wat normale sproeier bezetting voor zon ding is..
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1608
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2015, 16:55 »
Normaal is 100. Valse lucht heb ik getest met rem reiniger te stuiten op alle bevindingen. Nergens een reactie, dus geconcludeerd dat het allemaal goed dicht zit. Of heb ik verkeerd getest?

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4772
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2015, 17:06 »
Dat zou je moeten merken dan inderdaad. Luchtfilter wel gemonteerd enzo?  :o :D
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1608
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2015, 21:30 »
Alles netjes gemonteerd.

Maar hij loopt goed nu, dus laat het maar lekker zo..

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4772
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2015, 12:31 »
Het zou bv een krukaskeerring kunnen zijn die lekt, maar dan loopt hij ook niet mooi en zakt hij niet mooi in toeren. Dit merk je wel en zal dus niet het geval zijn.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1608
  • Have fun, have a back-up plan!
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #42 Gepost op: 22-10-2015, 11:03 »
Inmiddels na veel afstellen loopt ie goed. (nog steeds niet hoe het was..) Goed genoeg iig om een vermogenstest te doen.


6,055 peekaa's bij 9383 toeren (bij zo weinig zit het in de details  ;) [size=78%])[/size]
5,35 nm koppel bij 7432 toeren


Da's genoeg om als motor gekeurd te worden en dat heb ik dan ook laten doen. RDW heeft zijn zegen gegeven, kentekenbewijs, tenaamstellingscode en de kentekenplaat is inmiddels binnen.


Dus... Het is nu een officiĆ«le 50cc motorfiets, klaar voor de open weg en zandpaden!  :D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #43 Gepost op: 22-10-2015, 13:35 »
 8)  Super!


Wel even een filmpje maken he.
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11189
  • In order to go faster - go slower
Re: yamaha dt50u, oude liefde roest wel helaas..
« Reactie #44 Gepost op: 22-10-2015, 16:16 »
Echt PRACHTIG! 8)

Dit kleine 50CC raspaardje is de feitelijk reden dat ik die Beta 2-takt ben gaan rijden. Zo genoten van mijn 2-tact tijd. Wilde mijn jeugd weer eens herbeleven. Not...

Die Yamaha reed overigens veel beter en betrouwbaarder dan de Beta XT: twee garantieclaims binnen 14 uur op de teller, waarvan de dealer er 3 uur opgezet heeft om storingen te zoeken.

XT of DT? Geef mij maar die DT ;D

Ruilen? (Foto's mogen ook hoor, maar video met geluid is idd nog veel leuker!)