Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus  (gelezen 10326 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #60 Gepost op: 25-09-2020, 22:39 »
Ja tikt wel aan.
Maar nu dus kwart tarief.
Geniet ervan.
Heb 12 jr transporter gereden.
Moest op gegeven moment 136 per mnd aftikken.
Stelletje schurken.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #61 Gepost op: 26-09-2020, 12:28 »
Kreeg je nog commentaar op je kookeiland Michel? Is dat verrijdbaar of staat het lekker vastgeschroefd?
Toen ik voor mijn bus bezig was heb ik gebeld met rdw wat ik precies zou moeten verstaan onder vast aanwezig zijn van kookgelegenheid, toen werd zo’n campingkofferbranderding met losse patronen eigenlijk afgeraden. Had nog klein inductieplaatje in huis en die toen in de bus geschroefd om maar aan de regeltjes te voldoen, prima voor pannetje soep als je stroom van buiten hebt, verder alleen voor de vorm.

Moet je ook nog beetje bpm betalen, of is ie daar al te oud voor? Als het goed is krijg je personenauto kenteken en dan loopt bpm toeslag langer door dan de 5 jaar bij bedrijfsvoertuig, had ik niet zo meegekregen en kon nog even 2800 euro extra aftikken (valt dan nog mee omdat ie als kampeervoertuig te boek staat....).

Wat heb je op de wanden zitten voor grijs spul, ziet er netjes uit? Erg benieuwd om m ergens live te zien 😃
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #62 Gepost op: 26-09-2020, 14:10 »
Naaldvilt
Kwantum hallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #63 Gepost op: 26-09-2020, 19:03 »
Bingo voor Propje....dat is inderdaad naaldvilt. Prachtig materiaal. Wanden inspuiten met lijm en plakken maar. Je krijgt het in alle hoekjes en gaatjes.
BPM is net geen 400 euro. Dus dat is te overzien.
Kookeiland was prima. Alles stond vast en de keuken staat ook gewoon vast aan de wand en de vloer. Eigenlijk geen elke opmerkingen gehad. RDW meneer vond het wel leuk om te zien dat ik een crossbus aan het maken was. Vroeg nog wat voor ritjes ik reed etc etc.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #64 Gepost op: 26-09-2020, 19:07 »
Heb nog rol blauw liggen om de bus te stofferen is er nooit van gekomen.
Leuk spul maar je moet niet te hard wrijven.
Je verbrand meteen je vingers.
Ooit eens een robbertje gevochten/ gestoeid.
De vellen hingen erbij ;D




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #65 Gepost op: 26-09-2020, 19:19 »
Bingo voor Propje....dat is inderdaad naaldvilt. Prachtig materiaal. Wanden inspuiten met lijm en plakken maar. Je krijgt het in alle hoekjes en gaatjes.
BPM is net geen 400 euro. Dus dat is te overzien.
Kookeiland was prima. Alles stond vast en de keuken staat ook gewoon vast aan de wand en de vloer. Eigenlijk geen elke opmerkingen gehad. RDW meneer vond het wel leuk om te zien dat ik een crossbus aan het maken was. Vroeg nog wat voor ritjes ik reed etc etc.

Mooi Michel, en nu lekker veel gebruik van maken. Camper, motortransport, grofvuil- en tuinsnoeiafvalvuilniswagen, verhuiswagen etc. etc. ..... multifunctioneel 🤪

Ik zal eens kijken bij de Kwantum, meeste is al wel netjes afgewerkt met houtplaat maar rest van metaal ook wegwerken is ook leuk.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #66 Gepost op: 26-09-2020, 21:59 »
Volgende fase is het maken van de "garage".
Daarvoor ga ik jullie hulp gelijk even inschakelen....

Eisen:
- Het moet modulair zijn. Oftewel makkelijk te plaatsen/veranderen/verwijderen.
- Moet geschikt zijn voor alle type motoren maar ook nog voor mijn mountainbike/racefiets/stadsfiets

Het eerste wat gedaan moet worden is het maken van bevestigings mogelijkheden op de vloer.

Ik dacht eerst aan vliegtuigrail maar dat is wel redelijk beperkt met wat je er tegen aan kunt bouwen. Ja of je moet zelf die "lockjes" gaan fabriceren maar dat zie ik dan weer niet zitten.

Volgende waar ik aandacht is is ISB/Item profiel. Daar kan je met behulp van de klikmoeren werkelijk alles tegen aanbouwen. Dit ga ik nu even wat verder uitwerken

Iemand nog een andere slimme oplossing?

Post Merge: 26-09-2020, 22:52


Zoiets dus. ISB profiel 40x16 met daaronder 12mm betonplex wat aan elkaar vastzit doormiddel van een M5 bout (groter gaat helaas niet).
In het ISB profiel kun je M8 klikmoeren doen waardoor je alle kanten op kunt. Onder andere M8 oogmoer ;)

Waar het mij vooral om gaat is dat je niet heel de vloer aan yoghurt trekt als je per ongeluk net te ver gaat met ratelen.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #67 Gepost op: 28-09-2020, 07:27 »
Stalen profielen waar je moeren in kunt schuiven.

https://www.elektrobode.nl/categories/installatiebuis-kabelgoot/draadgoot-stago/stago-koppelingen-en-bevestigingen?brand=4&product_class=559#sidebar
Misschien direct op de bodem van de laadvloer bouten in plaats van in de houten vloer.
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #68 Gepost op: 28-09-2020, 07:54 »
Dat lijkt op Flamco.
Niet heel geschikt voor je vloer.
Waarom bout je ze niet door betonplex en door bodembus?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #69 Gepost op: 28-09-2020, 11:33 »
Door de vloerplaat van de bus heen, carroserie ring eronder, dat is het beste.
op slimme plaatsen doorboren.......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #70 Gepost op: 28-09-2020, 11:34 »
Bedenken, maken, gebruiken en dan volgend jaar opnieuw bouwen.
Althans zo ging het bij mij. Had het helemaal uitgedacht, wat komt waar etc. En in de praktijk bleek dat maar matig te bevallen. Dus nu voor versie 2.0
Wat betreft je sjorpunten, die voor de motor zou ik direct aan de auto laten trekken, niet alleen aan de betonplex.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #71 Gepost op: 28-09-2020, 13:01 »

  • Beschrijven wat er in die bus moet.
  • Schets maken.
  • Materiaal opzoeken zoals bovenstaande foto. ‘Bevestigingsrails voor je motor.
  • Kan ik alles goed schoonhouden? Traanplaat onder een hoek zetten zodat je na afloop van toer de bus kan schoonspuiten.
  • Bed aan de wand plaatsen. Draaibaar staal frame.
  • Enz.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #72 Gepost op: 28-09-2020, 13:58 »
Deze dude heeft ook een mooi project van gemaakt, zeker t kijken waard....

https://kitevanman.com/product/your-home-on-wheels-guide-scale-design-bundle/
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #73 Gepost op: 30-09-2020, 16:09 »
Door de vloer van de bus heen boren ben ik niet zo fan van. Gaat op den duur toch altijd weer roesten.

Ik heb nu bedacht om een stalen ondervloer (onder betonplex) te maken. Die kokerprofielen las ik vast aan de bodem van de bus.

De rails bout ik vervolgens weer vast aan het kokerprofiel. Dan kan ik het geen kant meer op of ik moet wat over het hoofd zien?
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Ombouw van Iveco Daily tot camper/crossbus
« Reactie #74 Gepost op: 30-09-2020, 17:15 »
Klinkt als dubbel werk en veel extra gewicht... Kan je de rails niet rechtstreeks op de bodem lassen dan? Of zoveel hoger als je plaat dik is. Dan leg je de vloer er tussen.