Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: CNC fraistafel  (gelezen 1515 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: CNC fraistafel
« Reactie #15 Gepost op: 11-08-2020, 22:35 »
Ik zou gaan beginnen met het leren van 3D tekenen.
Als je dat onder de knie hebt en dus je eigen spulletjes kan ontwerpen zijn er altijd wel weer mensen die je verder kunnen helpen hier op het forum.

Iets uitbesteden loont vaak niet. Instelkosten zijn vaak hoog omdat 1 stuk maken gewoon niet interessant is voor een bedrijf. Je zult het dus echt van hobbyisten hier op het forum of elders moeten hebben die een 3D tekening van jou willen omzetten naar iets in alu.
Zonder 3D tekening kom je nergens want ik weet simpelweg niet weg jij bedacht hebt.

Als je met Solidworks gaat werken: https://www.youtube.com/c/Sw-tcNet/videos
Zo ben ik ook begonnen. Heb geen achtergrond in deze wereld maar puur uit interesse de tutorials gaan volgen. Je begint met een simpel blokje, bal, kegel etc en later maak je een keer een bout en moer en zo steeds verder.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: CNC fraistafel
« Reactie #16 Gepost op: 11-08-2020, 23:36 »
M'n buurman heeft een Laser snij machine.
-max 20 dik staal
-max 8 mm dik RVS
-max 8 mm dik Alu


Als ik een idee heb, Auto-Cad tekening in 2-D op de mail.......een paar uur later klaar.
Inclusief texten, lijnen en afbeeldingen erin branden.


Dan heb ik ook nog een Mösner Rekord vertikale lint-zaag machine, kan je mee figuurzagen, in elk materiaal.
Deze machine heeft een zaag-las-apparaat, dwz je kan je zaag doorknippen, door een gat steken, zaag lassen, en het "gat" verder in elke vorm uitzagen.


3-D tekenen doe ik in Solitworks, daar ben ik lang niet zo handig/snel in als in Auto-Cad.
Das meer om m'n ideeën in beeld te krijgen, en tekeningen van anderen te openen..
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: CNC fraistafel
« Reactie #17 Gepost op: 12-08-2020, 08:58 »
Heb ook geen idee wat cnc werkstukken uitbesteden kost?

Dat is heel simpel mits je een 3D tekening hebt. Je hebt allerlei diensten zoals 3hubs.com waar je een tekening kan uploaden, aangeeft welk materiaal, de afwerking en in veel gevallen in 30 seconde een offerte hebt. Ik begrijp van een kennis van mij dat je vervolgens nog kan onderhandelen. Hij had een onderdeel die hij uiteindelijk voor de helft van de offerte kon laten maken.

Ik ben daar toevallig zelf mee bezig:

Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: CNC fraistafel
« Reactie #18 Gepost op: 31-08-2020, 17:21 »
In de automatisering en de IT gaat alles automatisch maar niks vanzelf.
Die houden we erin Bart!  :D
BMW xChallenge en een Montesa 315R