Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Malaga -> Nederland via de TET  (gelezen 2054 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 931
Malaga -> Nederland via de TET
« Gepost op: 10-11-2020, 19:11 »

Zit wat te dromen .......... je moet wat in deze Corona tijden.


Wat nu als ik met NordCargo de brommer naar Malaga laat brengen en ik vanuit daar via de TET Spanje/Frankrijk/België/Nederland naar huis rij. Zit te denken aan bijvoorbeeld eind Mei / begin Juni.


Zou dat in twee weken te doen zijn? Er zijn er al een hoop die me kennen en weten wel hoe ik ongeveer rij. Niet bepaald truttig, maar wel enigszins behoudend. Zal niet heel snel mijn grenzen opzoeken zeg maar.


Normaal rij ik offroad weinig meer alleen. Nog nooit wat gebeurd (gelukkig maar) maar liever met twee of meer ivm veiligheid. Als er wat gebeurd lig je ergens alleen........ of is de TET makkelijk alleen te rijden? Op YouTube wat filmpjes zitten kijken, maar tot nu toe geen moeilijke stukken gezien. Ook wel mensen alleen zien rijden.


Je moet uiteraard als je alleen bent net ff behoudender rijden denk ik om het spul en jezelf heel thuis te brengen. Dan maar een dag of twee later thuis. Tussendoor genieten hoort er bij.


Zit nog te dubben of ik zoiets alleen zou doen en dan bijvoorbeeld a la Midsummer met tent. Zie regelmatig mensen wildkamperen, maar een camping heeft wat meer faciliteiten wat betreft douche/toilet  ;D
Of lichter reizen en dan een overnachting boeken in de vorm van b&b of iets dergelijks. Maar kost uiteraard wat meer doekoes.




Schieten jullie eens op deze gedachten. Opties, ideeën, andere zaken........
Geen idee of het doorgaat in deze tijden, maar wat in het vat zit verzuurd niet.


Online member

  • *****
  • Berichten: 6028
  • Rustig rijden en genieten
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2020, 19:33 »
Als je malaga net te ver vindt kan je ook uitstappen in Barcelona.
Rijd nord cargo ook op.
En dan 400 km opzij zit je in portugal
Of bedoel ik nu Madrid?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
  • 45 61 74 20 64 69 72 74 20 6d 6f 74 68 65 72 66 75
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2020, 19:42 »
Zo'n trip zie ik ook wel zitten. Denk al langer na over een langere solo trip maar idd, 2 is veiliger en gezelliger. 2 weken is wellicht wat krap als je strict alles offroad will doen en ook wat rust wil inbouwen. Dit obv mijn ervaringen met o.a. wyoa Portugal. Wat is de afstand onverhard, 2800 km?


Als je vanaf Barcelona rijxt mis je in feite Spanje en al het moois aldaar.
2021 690 Enduro R  -  2017 500 EXC  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1477
  • Suzuki DRZ400S,Mitsub Pajero sprt,BMW F800GS
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2020, 19:49 »
70 uur rijden? Reken maar uit dus.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
  • Once I thought I was wrong, but I was mistaken
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2020, 19:55 »
Leuk idee. Hoe zou je willen rijden? Via Portugal of oost kust Spanje?


Ik reis altijd alleen, maar altijd on road. Nu de stap gemaakt dat off road te gaan doen met tent enzo. Ook alleen mits het wonder geschiet een gelijkgestemde te vinden die hetzelfde wil. In de avond kan het alleen wel eens saai zijn, maar ik compenseer dat met lange rijdagen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 931
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2020, 20:13 »
In Barcelona uitstappen had ik eigenlijk niet in de gedachten. Dan mis je inderdaad Spanje. Zat te kijken naar de oostelijke kant van Malaga richting Barcelona omhoog. Dan kun je daarna door richting Frankrijk. Weet alleen niet wat ik dan zou doen als ik onder Parijs zit. Misschien naar het Oosten afbuigen de de route richting Luxemburg pakken. Luxemburg binnendoor over de weg (stuurt ook mooi) en dan richting de Ardennen. Heb daar nog wel wat routes van liggen. En dan vanuit de Ardennen offroad naar Weert en dan de TET terug richting Balkbrug naar boven.


Ik zou eens moeten kijken hoeveel km dat is. Heb de tracks nog niet eens gedownload.....  :D

Post Merge: 10-11-2020, 20:15
Bij de Midsummer en de Brabo haal je zonder tegenslag 300km per dag.
Hoeveel moet je bij dit soort ritten aanhouden? 200 per dag en alles wat je meer rijdt ben je eerder thuis?

Online member

  • *****
  • Berichten: 6028
  • Rustig rijden en genieten
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2020, 20:16 »
Ben jij dan saai `savonds? ;)
Er is toch altijd wat te lullen.
Al is het maar wat je de afgelopen dag hebt meegemaakt.
en Betula lult ook gewoon door dus dat is geen punt.
de tet wat ik van portugal heb gereden en gezien was best leuk om te doen.


niet dat je er veel mee kan maar het kon wel eens druk worden op de tet als die maanden aanbreken iedereen wil op pad na dat duf thuis zitten achter de geraniums bij mij op het werk sinds vandaag ook covid19 aangetroffen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
  • Once I thought I was wrong, but I was mistaken
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2020, 20:36 »
Ja
Vond Portugal on road geen reet aan vergeleken met Spanje, maar zou die kant eerder kiezen omdat ik Galicia echt super mooi vind om door te rijden en via de Pyreneeen richting Barcelona. Portugal is ook mooi.


Gezien vandaag is aangekondigd dat mijn baan verdwijnt moet ik binnen 3 maanden 1 maand vakantie opnemen, dus als je eerder wilt of alleen Spanje/Portugal  sta ik er enigszins voor open.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 810
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2020, 20:40 »
Mei/Juni Malaga en omhoog? Bloed heet, zeker in Juni. Niet mijn ding. 2016 Bilbao Barcelona Bilbao gedaan via de Pyreneeen in augustus. Maand lang. Grootste deel van de reis was het 'koel' rond de 30 graden maar ook bijna twee weken 'slechts' 36 graden iedere dag.

Eind sept 2018 met Nord Cargo naar Madrid met 2 anderen. 400 K omhoog gereden, linksaf en een paar dagen later zuidelijk door Portugal via de TET. Temp rond de 27 graden met uitschieters naar de 30... Begin okt.

Om 4 uur in de middag begonnen we al te zoeken naar een camping. Duurde soms 1,5 uur tot 2 uur om er uberhaupt eentje te vinden (N Portugal) laat staan of ze open waren.

Kortom via de TET haalde we 100/150k per dag max. Deels omdat een deel van de groep niet van snel opstaan was met, deels omdat kamperen veel tijds kost met inpakken en deels omdat het daglicht wat korter was. Hoe dan ook, het is niet de Brabo of Polen als het gaat om k's per dag maar dat verschilt enorm per persoon. Ik ben niet van kilometers maken maar van genieten...
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250

Offline member

  • *****
  • Berichten: 931
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #9 Gepost op: 10-11-2020, 20:48 »
Ik heb geen probleem met lange dagen maken. Maak liever een langere dag bij iets lagere snelheid, dan een kortere bij hoge snelheden. Ben eind 2017 in Marokko geweest en reed daar +/- 2400km op 8 rijdagen. Langste dag was 500km. Rijdagen waren meestal van 08:00 tot 17:00. Moet wel eerlijk vertellen dat we alle dagen in auberges hebben geslapen met halfpension. Das enkel een tas inpakken en wegwezen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
  • Once I thought I was wrong, but I was mistaken
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2020, 20:54 »
In mei 2018 rondje spanje gedaan in maand tijd en top weer gehad. Ja zuiden is iets warmer, maar prima te doen.
Portugal vorig jaar in mei was super nat en in het zuiden erg warm.
Tegenwoordig is het weer niet te voorspellen. 15 graden half november?


Elke dag moeten wachten op trage of luie mensen is al een reden om alleen te gaan. 😂

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1753
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #11 Gepost op: 11-11-2020, 03:31 »
Niet teveel bagage en inderdaad lekker in een b&b of zo slapen dan moet dat wel lukken toch?
Kunt altijd nog wat stukken Skippen als je dat aan ziet komen .

Ik vind wel prettig evt. Begin vd dag stukje asfalt te doen ipv op einde dag.



Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 391
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #12 Gepost op: 11-11-2020, 08:28 »
September 2018 vanuit Barcelona (via Nordcargo) terug gereden naar Nederland door uitsluitend de TET te volgen.
Dat je het mooiste mist ben ik niet helemaal met je eens. Wij zijn vanuit Barcelona omhoog gegaan en dan linksaf via Andorra Frankrijk in. Dan pak je zowel de Spaanse als Franse Pyreneeën. Prachtig. Zuid-Frankrijk is ook heel mooi. Echter hoe dichterbij Parijs je komt hoe saaier het wordt. Het landschap verandert daar in eindeloze velden. Eerste dagen heel mooi, hoge snelheid maar het verveelt wel een beetje.

300km bij een Brabo lukt mij ook. Echter op zo'n trip, met kamperen erbij, dan zaten wij op +/- 200km per dag.
Wij zijn uiteindelijk tot aan Parijs gekomen en toen terug over de weg naar huis. Uiteindelijk 2 weken weggeweest.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3956
  • NC750X; FE570; 950SE
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #13 Gepost op: 11-11-2020, 08:35 »
Je moet idd goed afspreken met je maatje hoe je het gaat doen. Mijn grootste ergernis is langzaam opstaan/inpakken, dan start klaar staan en dat de andere nog z'n telefoon moet checken of naar de wc moet  >:( . Als je op tijd in je slaapzak ligt, kan je ook mooi op tijd opstaan en om 8u op de brommer zitten. Zorgen dat je 's avonds al de ochtend hebt voorbereid (kleren klaar, camelback gevuld....) scheelt veel. Je kan dan zo 10u op een dag rijden als je conditie op peil is. Hoe ver dat is ligt natuurlijk aan de omstandgheden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 810
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #14 Gepost op: 11-11-2020, 09:10 »
Je moet idd goed afspreken met je maatje hoe je het gaat doen. Mijn grootste ergernis is langzaam opstaan/inpakken, dan start klaar staan en dat de andere nog z'n telefoon moet checken of naar de wc moet  >:( . Als je op tijd in je slaapzak ligt, kan je ook mooi op tijd opstaan en om 8u op de brommer zitten. Zorgen dat je 's avonds al de ochtend hebt voorbereid (kleren klaar, camelback gevuld....) scheelt veel. Je kan dan zo 10u op een dag rijden als je conditie op peil is. Hoe ver dat is ligt natuurlijk aan de omstandgheden.


Dat is inderdaad heel belangrijk. Mijn ervaring met motorkamperen is dat je toch al snel anderhalf uur nodig hebt van wakker worden tot reisklaar. En dan ben ik niet aan het treuzelen maar er zit dan wel een kop koffie bij en wc bij:-) In een hotelletje gaat het sneller.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250