Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Malaga -> Nederland via de TET  (gelezen 4813 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #30 Gepost op: 11-11-2020, 15:56 »
Sorry voor het kapen van het topic,  maar weer eens kijkend naar tenten vraag ik mij of of iemand deze gebruikt.

Abel Brown Nomad 3

https://nl-abelbrown.glopalstore.com/products/nomad-3-tent-presale?utm_campaign=pr_r&utm_source=https://abelbrown.com&utm_medium=wi_proxy&utm_content=en_US&utm_term=a#shopify-product-reviews
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #31 Gepost op: 11-11-2020, 17:44 »
Gave tent, maar ik zou nooit op die manier naast de motor gaan liggen. Mijn tent zet ik altijd aan de andere zijde. Als die zijpikkel de grond inzakt flikkert hij boven op je.......
Of snap ik het niet helemaal. Kriebelt wel om zoiets te kopen..... compact, licht en snel opzetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2020, 17:49 »
Ik vind hem ook wel héél leuk.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2020, 18:38 »
Ik zou inderdaad ook noooooit aan die kant van de motor de tent opzetten.

Ik ben niet onder de indruk van deze Nomad als ik er wat langer over nadenk. Op het eerste gezicht ziet het er leuk uit maar ik vermoed dat je niet rechtop kan zitten vanwege het schuine dak.

Hoewel het vloerformaat in afmetingen een twee persoons is - en dat is wat je nodig hebt als 1 persoon, zeker als motorrijder met helm, braces, bodyprotector etc - , is het toch praktisch gezien een 1 persoons met weinig extra ruimte vanwege het schuine dak.

Ik vind hem met 1,6 kg zonder stokken relatief 'zwaar' en hij is standalone voor ander soort kamperen niet zonder foefjes te gebruiken omdat je geen stokken hebt.

Ik heb zelf al een paar jaar een MSR Hubba Hubba (wel duur) die extreem goed bevalt.  Een paar maanden geleden heb ik  een Chinese Nature Hike Ultralight Cloud Up10D voor 200 euro gekocht. Las goede reviews en wilde eens iets proberen dat niet meteen de hoofdprijs kost.

Door Covid nog niet kunnen testen maar die weegt compleet met haringen, stokken etc 1400 gram en biedt als 2 persoons aan 1 persoon veel meer praktische ruimte dan de Nomad. Is bovendien standalone en vouwt redelijk compact op.

Moet toegeven, de Nomad opgevouwen is zonder stokken wel heerlijk klein en dat is wellicht wat mij betreft het sterkste punt.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2020, 18:59 »
Als jij nu eens een test exemplaar aanvraagt neem ik m voor weinig van je over;-)
Staan wel wat reviews op het net. Is inderdaad 1 persoons in de praktijk en een persoon van 1.80 kan rechtop zitten.
Over dat omvallen. Mijn motor is in 35 jaar nog nooit omgevallen, ook niet in gras. Er zit trouwens een aluminium plaatje bij voor onder de zijstandaard.
Ik zou m op mijn beurt nooit aan de andere kant hangen. Dan houdt echt niets hem tegen. Een touwtje eraan voor de zekerheid kan altijd.
Met een paar bomen in de buurt kan het ook stand alone.
In de review stond inderdaad iets dat je 's avonds niet meer even naar de kroeg kan, maar ja wie wil dat nou. Kan met m'n daktent ook niet zo gemakkelijk.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2020, 19:23 »
Als jij nu eens een test exemplaar aanvraagt neem ik m voor weinig van je over;-)



 ;D  Jammer genoeg doen we bij Bright weinig tenten tenzij hij bluetooth heeft... (wel een keer een boomtent 'getest')
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2020, 19:38 »
Poeh. Dan echt liever de Nomad. Wat een ding. Dart matrasje is wel fijn.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #37 Gepost op: 11-11-2020, 22:48 »
https://www.futurumshop.nl/terra-nova-laser-photon-2.phtml

heb dit tentje nog geen kilo.
2 persoons heb ik wel nodig om m,n pak en protectievest en helm binnen op te bergen.
dit tetje heeft dus een ontzettende condens aan de binnenkant van het buitendoek.
tis siliconen doek dus ademd nul,0
ventileren schiet niet echt op omdat ik geen ventilator bij me heb op vakantie.
Mij lijkt het dat alle kunstof tentjes dit probleem hebben.


Post Merge: 11-11-2020, 22:49
wat is dit nu weer voor gezeik >:( >:( >:( >:( >:(
alles door mekaar geflikkerd heb ik een virus op m,n pc :-[
Wat doe ik nu weer verkeerd????????????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #38 Gepost op: 12-11-2020, 07:43 »
https://www.futurumshop.nl/terra-nova-laser-photon-2.phtml

heb dit tentje nog geen kilo.
2 persoons heb ik wel nodig om m,n pak en protectievest en helm binnen op te bergen.
dit tetje heeft dus een ontzettende condens aan de binnenkant van het buitendoek.
tis siliconen doek dus ademd nul,0
ventileren schiet niet echt op omdat ik geen ventilator bij me heb op vakantie.
Mij lijkt het dat alle kunstof tentjes dit probleem hebben.


Post Merge: 11-11-2020, 22:49

wat is dit nu weer voor gezeik >:( >:( >:( >:( >:(
alles door mekaar geflikkerd heb ik een virus op m,n pc :-[
Wat doe ik nu weer verkeerd? ??? ??? ??? ??


Door jouw gedrag moet ik langs de Kruitvat voor een leesbril.


In Polen gebruikte ik alleen een tarp (hoeveel ventilatie wil je hebben), maar 's ochtend binnen en buiten drijfnat. Laagste punt was te laag dus met slaapzak tegen tarp en nat voeteneinde  >:( . Dus volgende keer een klein stokje mee om het laagste punt hoger te krijgen. Voor de rest ben ik om.


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #39 Gepost op: 12-11-2020, 08:47 »


wat is dit nu weer voor gezeik >:( >:( >:( >:( >:(
alles door mekaar geflikkerd heb ik een virus op m,n pc :-[
Wat doe ik nu weer verkeerd? ??? ??? ??? ??

Propje jij doet niks verkeerd (is een forum 'bug') maar de oplossing met die kleine lettertjes is super simpel.

Klik op Verander in je post rechtsboven en open je oorspronkelijke post. Dan zie je je kleine lettertje en nog wat html abracadabra staan. Negeren maar wel alles selecteren zoals in het tweede plaatje.

Klik vervolgens op dat tweede ikoontje van rechts (Verwijder Opmaak die met A..a). Die verwijdert alle opmaak en klaar is Propje.







Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #40 Gepost op: 12-11-2020, 08:51 »
In mijn beveling is een tent al een aderlating op comfort, maar als ik jullie tenten zie moet het afzien zijn zijn geloof ik. Die halve of hele kilo extra die een tent kan wegen voel je echt niet op de motor. Op de fiets in ieder geval niet.


Waar ik denk dat TET zich zou kunnen upgraden en draag vlak kan creëren bij lokale bevolking is inzicht geven in ondernemingen langs de route om te eten, drinken, slapen ed..
Bij een eerdere vraag hierover werd ik naar kaarten verwezen.


Als er van Malaga naar NL gereden zou worden via de TET route, heeft iemand tips voor campings, hotels, b&b’s enzo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #41 Gepost op: 12-11-2020, 09:00 »
Als je de GPX van Frankrijk download zul je zien dat er langs de route al naar campings, hotel etc wordt verwezen door middel van waypoints. Spanje meen ik ook.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #42 Gepost op: 12-11-2020, 10:39 »
Klopt, daar refereer ik naar. Zegt verder niets over wat het is en of het iets is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #43 Gepost op: 12-11-2020, 10:43 »
Beetje avontuur hoort er bij. Je weet van te voren nooit hoe het loopt. De ene dag rij je meer dan de andere dag. Bij dit soort trips moet je denk ik niet van te voren wat boeken omdat je dan ergens tegenaan moet rijden. Das nooit fijn.

Post Merge: 12-11-2020, 10:45
Wat ik me dan wel afvraag is: hoe is het langs zo'n route qua tankstations.......  zou het raadzaam zijn om een grotere tank of een extra benzinezak/rotopax mee te nemen? Ik kan normaal gesproken zo'n 180/190km rijden alvorens ik naar reserve moet.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #44 Gepost op: 12-11-2020, 10:52 »
Als je avontuur wilt gebruik je de info niet, wil je weten waar je kan tanken wel. Goed voorbeeld, dank je wel 😊