Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2021  (gelezen 7222 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Dakar 2021
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2021, 11:04 »
Nog twee filmpjes die ik wel de moeite waard vond om te kijken:




Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Dakar 2021
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2021, 15:47 »
Het is misschien een commercieel gedrocht, maar god wat een fraaie filmpjes levert het op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2021
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2021, 16:10 »
Ik was net over m'n afkickverschijnselen heen, dan komt dit weer langs   ::) ;D


Natuurlijk is het commercieel: Saoedi Arabie propaganda, KTM vs. Honda, Red Bull vs. Monster vs. Rockstar, ASO die ondanks de pandemie een business probeert te runnen... maar ik heb genoten. Zowel van de toppers als van de tobbers.


member: Dank voor je insights. Dit soort discussies vind ik ook heel mooi, om mee te beleven: De bandenslijtagediscussies voor de Elite rijders, de zuigerwissels. Wat dat betreft heeft de Dakar de technische ontwikkeling wel gestimuleerd: Van (bijna) elke dag een blokwissel voor de toppers 10 jaar geleden, naar een hele Dakar op 1 of 2 zuigers.
En 200 uur op een zuiger, dat is heel bijzonder voor een hoogpresterende (is dat een woord?) eencilinder, die behoorlijk toeren moet/mag maken!


Heb je er zelf van kunnen genieten? Ik dacht je al even te herkennen in het item over David Knight op RTL7 :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar 2021
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2021, 10:43 »
Nog meer gave beelden, voor mij ook nieuwe en flink wat oeps momentjes
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Dakar 2021
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2021, 12:39 »
Goh....... wat voel ik me dan een sukkeltje als ik deze beelden zo weer zie. Het lijkt allemaal zo makkelijk te gaan.
Ik ben pas op veel latere leeftijd offroad gaan rijden (na mijn 40ste) en heb verder ook geen MX trainingen gedaan. Daarnaast zit er denk ik toch een stukkie in mijn kop met : "Het doet zeer als je op je bek gaat en hoe harder je rijdt hoe meer auw ......." ::)  Ben op dit vlak dan ook niet competitief ingesteld en geniet van de omgeving en de momenten waarin je je bevind. Tuurlijk vind ik gummen op mijn manier ook wel eens lekker, maar het lijkt ze allemaal zo makkelijk af te gaan. Heb er altijd wel wat respect voor.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Dakar 2021
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2021, 13:22 »
Je zou eigenlijk eens een vergelijking moeten hebben, de toprijders en net daaronder die de pace rijden van Laia, diegenen er achter en de achterhoede met Sara Jugla en James Alexander. Hoe vaak ze nu in een stage gevallen zijn. "the flow" en uit de problemen blijven.

De reden om "the flow" op te schroeven tussen de oren?  Een bepaalde flow geeft minder valpartijen.

Hoe vaak men aan de kant moest, want aan de kant is van de track af (track minder stenen, en minder onverwachte in de grond liggende verborgen gevaren)

Crash, Xavier, reed hij daar net een stukje naast de track ( het oogt dat de track net 20 meter er naast lag) nu raakte hij het verborgene, wat de flow onderbrak.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Dakar 2021
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2021, 13:26 »
Jaaaa... mooi hoor. Fantastisch om te zien, die controle en het schijnbare gemak waarmee door de woestijn surfen!


Prachtig. Als ik aan het ploeteren ben om m'n KTM voelt het heeeeel anders, maar diep van binnen wil ik ook een dakar motorrijder zijn ....
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Dakar 2021
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2021, 12:00 »
Nog meer gave beelden, voor mij ook nieuwe en flink wat oeps momentjes
Als je ziet hoe sterk die snelle mannen vertrouwen op hun reflexen in situaties waarin ze eigenlijk amper nog controle hebben verbaast het niets dat er zo veel uitvallers zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2021
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2021, 12:45 »
Goh....... wat voel ik me dan een sukkeltje als ik deze beelden zo weer zie. Het lijkt allemaal zo makkelijk te gaan.
Ik ben pas op veel latere leeftijd offroad gaan rijden (na mijn 40ste) en heb verder ook geen MX trainingen gedaan. Daarnaast zit er denk ik toch een stukkie in mijn kop met : "Het doet zeer als je op je bek gaat en hoe harder je rijdt hoe meer auw ......." ::)  Ben op dit vlak dan ook niet competitief ingesteld en geniet van de omgeving en de momenten waarin je je bevind. Tuurlijk vind ik gummen op mijn manier ook wel eens lekker, maar het lijkt ze allemaal zo makkelijk af te gaan. Heb er altijd wel wat respect voor.
Andere jaren zag je op TV ook heel duidelijk de verschillen tussen de toppers en de NL deelnemers die voor het avontuur meereden en voor 'aankomen' gingen.


Tijdens offroadritten zie je de NL Dakar piloten ook nog wel eens rijden. Dan kom je erachter dat die laatste categorie vaak al harder reed dan ikzelf. En dan hebben we het nog niet over 600 km per dag... Respect!