Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AJP PR7  (gelezen 1561 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: AJP PR7
« Reactie #15 Gepost op: 05-03-2021, 07:36 »
Ben benieuwd didado, het is nu op zich al prima.
De Carpe Iter lijkt de droomoplossing maar nog weinig gevoel bij of het de investering waard is.




Het scherm is fantastisch helder en heerlijk groot maar wat weer minder is, is dat het scherm in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Zumo ook niet lekker met handschoenen te bedienen is en dat heb je soms wel nodig. Je kunt namelijk met de controller niet alles bedienen.

Op zich merk je daar niet veel van tijdens een offroad rit. Als je OSMand of LocusMaps bijvoorbeeld gebruikt voor je tracks dan kan je in- en uitzoomen en op de kaart rondkijken met de controller. Meer heb je meestal niet nodig tijdens het rijden.

Wil je echter campings of benzinestations zichtbaar maken dan zal je uiteraard even moeten stoppen langs de kant van de weg en helaas toch weer de handschoenen even uit moeten doen. Zelf vind ik dat niet heel erg maar toch, voor een nav apparaat met zo'n prijskaart...

 Dat doet de Zumo XT veel beter maar het ongeveer net zo heldere 7 inch scherm van de CI is zoveel groter en het feit dat je de vrijheid hebt om Android apps te gebruiken is een waar genot dat wat mij betreft het handschoenen uit gedoe ver uit compenseert.

De maker  van de DMD2 app streeft er naar dat het een 'alles omvattende' app is waarmee je roadbooks, tracks en navigatie allemaal in die app hebt die je met zo'n remote kan bedienen zonder dat je je handschoenen uit hoeft te doen. Ik moet het nog zien dat dat gaat lukken maar wie weet.

Veel plezier met je AJP. Mooie motor!
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: AJP PR7
« Reactie #16 Gepost op: 05-03-2021, 13:20 »
Met zilvergaren kan je (misschien) je handschoen touchscreen-proof maken ....https://electronica.infonu.nl/diversen/165673-maak-zelf-handschoenen-voor-bediening-van-je-touchscreen.html