Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ik heb een droom.  (gelezen 3949 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #15 Gepost op: 09-04-2021, 15:46 »
 ;D ;D ;D

Deed me direct aan deze denken



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #16 Gepost op: 09-04-2021, 17:31 »
Dat word lastig met die houten paaltjes die in de weg staan :D
...


dat levert alleen een tijdelijk oponthoud: de boel bij elkaar rapen, duct-tapen en tie-wrappen ... en weer door! ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #17 Gepost op: 09-04-2021, 18:48 »
member gewoon je vaccinatie halen en verder niet zeuren en gewoon wachten op volgend jaar  :-X .
Hopende dat volgend jaar alles open is volgens mij willen ze gewoon alles stilleggen dat reizen de komende vijf jaar.


Misschien een reisje boeken naar Israël boeken voor 2 prikken.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2315
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #18 Gepost op: 11-04-2021, 14:21 »
Maar terug naar het reizen: hier de Re-open EU website met alles wat je wil weten over het reizen naar EU landen. Is ook een app van.
Deze site is wel handig voor een overzicht van de regels per land, maar ik ben toch benieuwd naar hoe streng ze worden toegepast. In Amsterdam zie je veel minder toeristen dan voorheen, maar ze zijn er wel. officieel moeten ze allemaal 10 dagen in quarantaine, maar die groep van 8 jongeren in Duitse auto's die ik gisteren langs zag rijden gaat dat vast niet doen. En ze worden er vast ook niet op gecontroleerd. Ik vraag me af of dat in andere landen wel zo is.

Verder lijkt de enige realistische optie om je motor naar Spanje te laten vervoeren en er zelf heen te vliegen. Madrid groeit al uit tot de feesthoofdstad van Europa, met open bars, restaurants en clubs: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/napoleon-is-terug-in-spanje-franse-jongeren-ontvluchten-hun-lockdown-feestend-in-madrid~becef35d/

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2021, 20:05 »
Heel Spanje kun je gewoon in mits negatief. Andalusië is al weer redelijk corona vrij buiten de grote steden. Het is daar veiliger dan hier. 4x minder dicht bevolkt, meer buitenleven, beter weer.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2021, 20:37 »
Maar terug naar het reizen: hier de Re-open EU website met alles wat je wil weten over het reizen naar EU landen. Is ook een app van.


Ik moet, als alles doorgaat naar Italié, effe lezen....Pffff
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2021, 10:13 »
Heel Spanje kun je gewoon in mits negatief. Andalusië is al weer redelijk corona vrij buiten de grote steden. Het is daar veiliger dan hier. 4x minder dicht bevolkt, meer buitenleven, beter weer.


Begreep dat alleen Madrid vrijgegeven was.
Dat loopt de spuigaten uit.
Zal el snel weer afgelopen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2021, 10:40 »
Heel Spanje kun je gewoon in mits negatief. Andalusië is al weer redelijk corona vrij buiten de grote steden. Het is daar veiliger dan hier. 4x minder dicht bevolkt, meer buitenleven, beter weer.

Je wekt de indruk dat je daar gerust naar toe kunt gaan.
In Spanje geldt echter nog de noodtoestand:
Negatief testresultaat nodig, mondkapje overal verplicht (ook buiten), avondklok.
Extra maatregelen per regio. In quarantaine als je terugkomt.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2021, 13:47 »
Nee hoor ik zeg alleen dat de grenzen niet dicht zijn. Dit topic ging volgens mij over de dringende behoefte om er weer op uit te gaan. Natuurlijk weten we dan Nederland de hele wereld op oranje heeft gezet en dat er "noodzaak" moet zijn. Maar als je in detail kijkt zijn er allerlei gebieden waar het minder erg is dan hier. Welke afweging je maakt moet je natuurlijk zelf weten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #24 Gepost op: 12-04-2021, 13:54 »
Gaat er natuurlijk om dat je er mag komen om motor te rijden.
De drukke gebieden sla ik zowiezo over.
Woon in Amersfoort tis me hier al benauwd genoeg.
Als ik op vakantie ben wil ik vrijheid en geen toeristische trekpleisters en al helemaal geen drukte.
Denk niet dat je spanje inkan zonder noodzaak of werk gerelateerd.
Dus eigenlijk zit spanje op slot.


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2315
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #25 Gepost op: 12-04-2021, 13:56 »
Je wekt de indruk dat je daar gerust naar toe kunt gaan.
In Spanje geldt echter nog de noodtoestand:
Negatief testresultaat nodig, mondkapje overal verplicht (ook buiten), avondklok.
Extra maatregelen per regio. In quarantaine als je terugkomt.

In principe geen onoverkomelijke problemen voor een motorrit.

Post Merge: 12-04-2021, 13:58
Denk niet dat je spanje inkan zonder noodzaak of werk gerelateerd.
Dus eigenlijk zit spanje op slot.
Jawel hoor, als je maar negatieve test kan overleggen. Alleen is door Frankrijk op papier een probleem, dus moet je vliegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2021, 14:19 »
Negatief moet je dus halen bij ggd.
Zijn daar kosten aan verbonden?



Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2021, 14:27 »
GGD is gratis maar die geven geen PCR test verklaring af waarmee je kan vliegen. Dat kan bijvoorbeeld hier voor een tientje of 8 9 https://www.coronasnelcheck.nl/testen/pcr-test/
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2021, 16:54 »
GGD is gratis maar die geven geen PCR test verklaring af waarmee je kan vliegen. Dat kan bijvoorbeeld hier voor een tientje of 8 9 https://www.coronasnelcheck.nl/testen/pcr-test/

Vind ik wel terecht dat je moet betalen voor zo`n test. De GGD betalen wel allemaal samen. Als je zo nodig op reis moet zijn die kosten voor jezelf. Moet je van je baas zijn die kosten voor je baas.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Ik heb een droom.
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2021, 18:13 »
Eens met goofys