Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Australian Safari  (gelezen 1506 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Australian Safari
« Gepost op: 05-08-2007, 11:09 »
 8) Ja het is weer zover, een rally in het vooruitzicht, alle voorbereidingen gedaan, nieuwe fiets, spares, banden, support, de spaarcenten alles is erdoorheen nu alleen nog afreizen. Over 2 weken is het zover. De Australian Safari, samen met 7 andere enthiousiaste rijders uit Dubai gaan we naar Australie. 9 dagen , 5500 km competetief rally rijden.

Deze reis zal ik een dagboek proberen bij te houden zodat mijn verslag van een iets hogere kwaliteit zal zijn. De inschrijving zijn gesloten en ondanks dat het geen deel uitmaakt van de FIM WK rally zijn er toch een paar toppers, J. Street, Casey McCoy o.a.

82 rijders, en 21 autos.

Onze team is groot met ca 16 mensen support etc. (5 campers en een 4x4) Start van de rally op 24-8-07.

ps daarna volgt de UAE Challenge uiteraard waarbij k hoop een paar meer Nederlanders te zien.

groetjes Aussie. (ps ik rijd op me aussie passpoort deze reis, gewoon omdat het gemakkelijker is).


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Australian Safari
« Reactie #1 Gepost op: 05-08-2007, 16:33 »
Goed man!! Ben benieuwd naar de verhalen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Australian Safari
« Reactie #2 Gepost op: 05-08-2007, 16:58 »
Way to go Paul. Heel, heel veel plezier.

Kom maar op met die verhalen (al was het maar alvast een teaser met de introductie van je fiets  :P )

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Australian Safari
« Reactie #3 Gepost op: 06-08-2007, 13:47 »
Het leven klinkt inderdaad weer kut zoals gewoonlijk  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Australian Safari
« Reactie #4 Gepost op: 06-08-2007, 15:24 »
ja inderdaad kut.

check ook onze site : www.uaerallyraid.com





een verhaal volgt z.s.m. na de rally.

ps geen liefhebbers voor de UAE.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Australian Safari
« Reactie #5 Gepost op: 06-08-2007, 17:04 »
Natuurlijk is Paul ook te volgen tijdens de rally op rallymaniacs, en is een korte voorbeschouwing in voorbereiding!



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Australian Safari
« Reactie #6 Gepost op: 07-08-2007, 07:34 »
Goede morgen,

Zoals je op de site kunt lezen is alles een beetje professioneler aangepakt voor deze rally. Ondanks het gebrek aan hoofdsponsors hebben toch doorgezet.

Twee financiele sponsors +
Carl Cox Honda (Australia) jaja de beroemde DJ onsteunt ons met verbruiks onderdelen (olie,filters, etc)
Honda Japan ondersteunt met laag geprijsde Honda Parts
Gecko Motoren , steun, tijd, mechanics, advies (ja de eigenaar rijdt ook mee).
Eigen portemonee.

Door drukte in mijn business is de persoonlijke voorbereiding er bij in geschoten, rij routine is wel op peil maar ik vrees dat ik te weinig tijd in de sportschool heb doorgebracht. Dit zijn geen smoesjes om een minder resultaat goed te praten maar gewoon de realiteit. Ik zal gewoon diep moeten gaan en ik vrees dat dat pijn doet.

In mijn vorig verslag heb je kunnen lezen wat we aan de Honda's hebben gedaan, de nieuwe fietsen van dit jaar zijn maar op kleine details gewijzigd. 2007 450x , MD roadbooks ipv Touratech, twee ICO's, Haan Wheels ipv Talon, Michelins met mousse ipv Dunlops. Dit zijn de grootste verschillen.

We kunnen ook een betere foto reportage verwachten, mijn verloofde (voorheen vriendin) gaat ook mee, nieuwe Canon camera (goh fotographie is pas duur), nieuwe camera was ook een voorwaarde om haar mee te krijgen.

19 Aug begint de reis, motoren moeten dan worden opgebouwd, scrutineering, etc. Ik ben nog wel zenuwachtig omdat onze schip vertraging heeft en pas 13 Aug aankomt in Darwin en de australische douane is niet makkelijkste.

Als er meer te binnenschiet voor mijn vertrek dan laat ik het wel weten.

groetje Aussie (startnummer 11 als ik me niet vergis) volgens mij hoor ik niet op de 11 plek maar goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Australian Safari
« Reactie #7 Gepost op: 07-08-2007, 08:25 »
 wil een 450X gave motor