Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hogere boetes voor motor rijders?  (gelezen 2271 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Hogere boetes voor motor rijders?
« Gepost op: 06-02-2008, 22:24 »
Zat net MOTOR door te bladeren en las daar in het stukje 'Boete van de week" dat een motor rijder    E 105 kreeg ipv E 82.- voor te snel omdat Mr van Spee een motor een extra gevaarlijk motorvoertuig vind..
Klopt dit?  En zinds waneer?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #1 Gepost op: 06-02-2008, 22:38 »
Das nieuw voor mij....
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #2 Gepost op: 07-02-2008, 01:23 »
Ik kreeg een jaar of tien geleden een boete van 225,- gulden voor 110 waar je 80 mag. De boete mocht ik dezelfde dag op het bureau contant betalen.
Daar kreeg ik van de desbetreffende agent te horen dat ik geluk had omdat hij voor een auto geschreven had ipv een motorfiets.  Ik stond er toen ook raar van te kijken maar hij heeft het me zelf laten zien in z'n bonnenboekje. De boete voor een motorfiets zou in dat geval 245,- gulden geweest zijn  :o

Of de regels nu nog zo zijn weet ik niet en als ik het zelf niet gezien had, had ik het ook nooit geloofd...

Nerderland.. discriminatie bij de grondwet verboden  (meestal...  :-X )



Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #3 Gepost op: 07-02-2008, 06:49 »
Maar dit dan weer wel!!


Voorlopig geen kilometerheffing voor motorrijders
Uitgegeven: 6 februari 2008 20:16
Laatst gewijzigd: 6 februari 2008 20:17

DEN HAAG - Motorrijders blijven voorlopig buiten schot bij het systeem van kilometerheffing dat het kabinet vanaf 2011 wil invoeren.
 
Dit zei minister van Verkeer Camiel Eurlings woensdag in de Tweede Kamer.
 



Wegenbelasting

Zolang zullen motorrijders wel wegenbelasting schuldig blijven, gaf Eurlings aan. Het kabinet wil in ruil voor de heffing vaste lasten als de wegenbelasting schrappen voor het vracht- en personenvervoer.

Nederland telt ongeveer een half miljoen motorrijders. Motorclubs zoals KNMV en MAG pleitten vorige week in de Kamer voor vrijstelling of een lagere heffing dan automobilisten, omdat motorrijders niet verantwoordelijk zijn voor filevorming.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #4 Gepost op: 07-02-2008, 07:35 »
Ja en als dan de bpm heffing voor motorfietsen blijft bestaan zijn we er nog niks mee opgeschoten. Voor de allroaders is een verlaging van de bpm en wel kilometerheffing wellicht goedkoper. Zeker voor de enduro's. Motor op de aanhanger geeft dan wel weer een discussiepunt als het met satellieten wordt gemeten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #5 Gepost op: 07-02-2008, 09:18 »
We zijn straks nergens meer veilig. Ik denk dat ik de Poolse nationaliteit aan ga nemen, want dan mag je Alles ( toch )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #6 Gepost op: 07-02-2008, 11:40 »
We zijn straks nergens meer veilig. Ik denk dat ik de Poolse nationaliteit aan ga nemen, want dan mag je Alles ( toch )

Die Poolse meneer bij blik op de weg moest gewoon 535 euries contant aftikken..... Hij probeerde nog te onderhandelen maar dat werkt hier niet. In Polen wel! Weet ik uit eigen ervaring....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #7 Gepost op: 07-02-2008, 11:57 »
Zo zie je maar weer dat het onderwerp boetes al snel ontaard in populistische, Telegraaf-achtige toestanden over buitenlanders, het buitenland en een linkse regering. Niet doen dus. Voor zover dit forum niveau kan hebben zou ik dat graag zo houden.

Marcel
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #8 Gepost op: 07-02-2008, 16:41 »
Zat net MOTOR door te bladeren en las daar in het stukje 'Boete van de week" dat een motor rijder    E 105 kreeg ipv E 82.- voor te snel omdat Mr van Spee een motor een extra gevaarlijk motorvoertuig vind..
Klopt dit?  En zinds waneer?
Is in elk geval niets over te vinden op www.verkeershandhaving.nl, de site van Spee, zeg maar. Je kunt daar zien welke boete een bepaalde snelheidsovertreding oplevert en voor auto's, motoren en (jawel) brommobielen gelden dezelfde tarieven......

what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #9 Gepost op: 07-02-2008, 22:06 »
raar, stond in de MOTOR  van 31 jan. 2008.. 
Maar goed, schuifen moet je ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Hogere boetes voor motor rijders?
« Reactie #10 Gepost op: 08-02-2008, 14:33 »
Is in elk geval niets over te vinden op www.verkeershandhaving.nl, de site van Spee, zeg maar. Je kunt daar zien welke boete een bepaalde snelheidsovertreding oplevert en voor auto's, motoren en (jawel) brommobielen gelden dezelfde tarieven......



Dus het tarief voor 140 waar je 120 mag is bij een brommobiel gelijk!  :D