Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????  (gelezen 37251 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Gepost op: 22-07-2005, 21:09 »
Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006

Zoals iedereen heeft kunnen lezen is de organisatie gestopt met de Allroad Tour Finland. Een redelijk aantal forumleden heeft aande diverse tours deelgenomen. Dese mensen hebben dus ook ervaren wat een geweldig gebied Scandinavië herbergt om semi-offroad te rijden. Aangezien dit forum allemaal allroadliefhebbers bezig probeert te houden begon ik mij af te vragen of er animo is voor een door forumleden georganiseerde Allroad/Travelmaniacs tour in 2006. Dit jaar is niet haalbaar, en ik denk zelfs niet gewenst. Voor volgend jaar heeft waarschijnlijk nog niemand plannen, en is er nog ruim de tijd om iets op proberen te zetten. Je kan het natuurlijk op diverse manieren opbouwen, maar voordat je daarover gaat nadenken is het natuurlijk leuk om te weten dat je het niet alleen voor jezelf doet. Om niet meteen in details te verdrinken heb ik hier dus een polletje opgezet om te peilen of er wel “genoeg” mensen zijn die er intresse in hebben om mee te doen.

Als er gaat blijken dat er een leuke groep wel intresse hebt in een georganiseerde route/periode allroad rijden in het buitenland kunnen we over details gaan nadenken. Ikzelf zit dan te denken aan een soort enqueteformuliertje om  achter de ideeen te komen die de eventuele deelnemers hebben over zo’n tour. Het is natuurlij op vele manieren in te vullen, en uit te werken. Er zijn door een aantal mensen contacten met buitenlanders waar eventueel gebruik van gemaakt zou kunnen worden, het is natuurlijk ook mogelijk als blijkt dat er een grote groep voor een kortere periode zou kiezen dat er iets kan worden uitgezet/geregeld meer in de buurt van Nederland. Je kan ook denken aan het aankopen van routes die door derden zijn uitgezet, of het gebruik maken van een andere organisatie……..

Maar eerst dus even bovenstaande pol. Heb je er intresse om deel te nemen aan zoiets (meerdaagse tour), en zo ja, zou je willen participeren in de “organisatie”………

Bovenstaande wil natuurlijk niet zeggen dat ik “de organisatie” ga zijn, ik stel in ieder geval de internetmiddelen graag beschikbaar en wil een eventuele organisatie graag bijstaan met het communiceren via internet. Over een grotere rol binnen de organisatie valt natuurlijk altijd later nog te beslissen, eerst maar eens kijken wat en vooral hoeveel……….

Ideeën zijn natuurlijk welkom, op- en aanmerkingen kunnen hier ook gepost worden. Als er uiteindelijk blijkt dat er genoeg animo voor is, “moet” er ook wel een solide groep zijn die de organisatie op zich wil gaan nemen.


Als er uit de pol gaat blijken dat de uitkomst een andere richting op gaat dan je eerste keuze kan je hem nog altijd aanpassen. Deze pol zal waarschijnlijk wel een tijdje open blijven staan, er zijn veel mensen met vakantie, en die hebben natuurlijk ook wel een voorkeur. Voorlopig blijft hij tot 11 september in te vullen.......

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #1 Gepost op: 22-07-2005, 21:26 »
Ligt uiteraard wel aan de bestemming en hoe het in de agenda past natuurlijk, maar een paar dagen met een cluppie mensen een buitenlandrit dat zou ik heel leuk vinden. Deelnemen aan de organisatie pas ik voor helaas. Ik heb al aardig wat op mijn dagelijkse bordje liggen, en dan zou een initiatief als dit van mijn kant te weinig aandacht krijgen.

Gr, Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #2 Gepost op: 22-07-2005, 22:21 »
Ik wil best mee organiseren, en heb ook nog een grote Toyota Landcruiser staan waar een heleboel rotzooi in kan. Misschien handig als back-up ofzo. Zelf heb ik niet echt een all-road motor, en om zo'n trippie te maken op m'n rally-KTM lijkt me niet echt heel erg handig. Dus lijkt het me wel leuk om iets in de organisatie te doen. We zijn al bezig geweest voor Suzuki Nederland om een soort incentive reis aan te bieden in Marokko. Is wel wat verder rijden natuurlijk, maar zeker niet onhaalbaar. (twee weken)
En is ook een leuke combinatie on/offroad. (Het is zomaar een ideetje.......)

groeten marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #3 Gepost op: 23-07-2005, 15:02 »
Het lijkt mij fantastisch!

We hebben als allroadmaniacs al een aardige traditie staan om gezamenlijk buitenlandse tours te ondernemen, die blijft natuurlijk staan. Maar zelf iets gaan ondernemen lijkt me ook gaaf en ik wil daar ook mijn steentje aan bijdragen, voorzover dat binnen mijn kennis valt.

Wat ideeën van mij voor volgend jaar:

*Met een paar mensen naar E-Vitamiini (weinig organisatie van onze kant)

*Een allroad tour in Finland met hulp van Pekka voor routes, verblijf, etc...
Ik zou het dan wel leuk vinden om bijv oud teamgenoten uit finland uit te nodigen om mee te doen

*Een Allroad tour door Spanje of Marocco, maar daar weet ik nog heel weinig over
Wel deze internetaanmbieder van roadbooks http://perso.wanadoo.fr/b.d/fr/cadrefr.htm
Alleen roadbook kopen en gaan, vooral gebaseerd op low budget met wildkamperen e.d.
Ik ken evt iemand die dit afgelopen jaar heeft gedaan.

Voor de laatste 2 keuzes waarbij we onszelf moeten verzorgen (eten/drinken/koken) zou het denk ik prettig zijn als er een 4X4 meegaat die in ieder geval de gezamelijke benodigdheden kan vervoeren zoals kookspullen/eten/drinken/grotere gereedschap/reserveonderdelen/etc... Dan zou iedere deelnemer wel zijn eigen tentje/slaapspullen/kleren mee moeten nemen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #4 Gepost op: 23-07-2005, 15:34 »
Die iemand zit nu in Taiwan? ;)

Lijkt me een leuk idee ja. Offorad door de pyreneën bijvoorbeeld.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #5 Gepost op: 23-07-2005, 15:36 »
Vergeet de Bukkerittet in Noorwegen niet.
Deze heb ik vorig jaar samen met Erwin gedaan.
Je rijdt hier in 2 dagen (incl. avondboot) naar toe.
Officieel een 3 daags evenement, maar je krijgt zoveel roadbooks, dat je er makkelijk een week mee vooruit kunt.
Deelname kost bijna niets.

Verder is Piemonte een mooie bestemming.
Heb ik in 2001 gedaan.
Het rijden daar kost ook niets.
Je kunt tot 3000 m hoogte rijden.
ideale reistijd; september. In juni ligt er vaak nog sneeuw op grote hoogte, en in juli en augustus rij je daar in de file.

Voor Spanje heb ik nog een boek liggen met 101 roadbook-routes (voor 4x4)

Freek

noppenforum brengt je op het slechte pad.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #6 Gepost op: 23-07-2005, 15:43 »
Zelf heb ik niet echt een all-road motor, en om zo'n trippie te maken op m'n rally-KTM lijkt me niet echt heel erg handig.
groeten marcel

Waarom niet ?

In de Dakar worden er toch ook knap wat asfalt KM's gemaakt ?

Met mijn 640 Adventure rij ik ook overal (probleemloos)over de weg naar toe. Italie, Zweden, Schotland, Noorwegen.
Freek

noppenforum brengt je op het slechte pad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #7 Gepost op: 23-07-2005, 15:52 »
Ja Mars, dat zat ik ook net te denken.

Zit je te denken aan comfort, bepakkingsmogelijkheden, of iets anders?

Jeroen heeft Finland ook met zijn Schalber gedaan, of is dat weer een hele andere categorie motor?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #8 Gepost op: 23-07-2005, 15:58 »
Vraag is dus, wordt het een allroadrit, waar je zelf nog wat lichte bagage meeneemt, of juist een endurorit, waar je met meer dan 150 kg eigenlijk niets te zoeken hebt?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #9 Gepost op: 23-07-2005, 16:59 »
Ik vind dat het richting Allroad moet gaan met het percentage asfalt onder de tien procent 8) Het merendeel rijd hier op allroad's en een aantal heeft er een enduro naast.

Je zou natuurlijk kunnen kiezen voor een rondrit zoals Finland, maar je zou ook een basiskamp kunnen neerzetten en daarvandan in bv een ster dagtochten rijden. De eerste optie is het avontuurlijkst, de tweede optie het meest relaxed.

Als we er even vanuit gaan dat er iets georganiseerd gaat worden gaat het geheel natuurlijk vrijwillig. Het risico op ongelukken is denk ik groter als er zonder bagage gereden gaat worden. Met bagage hou je toch meer rekening met het feit dat het één en ander heel gehouden moet worden. Aangezien het niet de bedoeling is dat het een race gaat worden ben ik wel voor een rondrit, met eigen bagage op de motor. Veel mensen hebben hier reeds ervaring mee (Midsummer - Finland - e.a.) dus dat hoeft geen reden te zijn om het meteen aan de kant te zetten. Waar (denk ik) ook rekening mee gehouden moet worden is het feit dat veel mensen dit motorrijden als hobby hebben, naast het gezinsleven. Om dan meteen op grote afstand iets te gaan organiseren denk ik dat je het deelnemersaantal behoorlijk gaat beperken. Een week met twee weekenden erin kunnen de meeste thuis nog wel verdedigen, en kost relatief weinig vakantiedagen. Met die vakantiedagen in het achterhoofd kan je ook een week uitzoeken dat de meeste toch al dagen krijgen of op moeten nemen (pasen, hemelvaart, pinksteren, kerst :P)

Lowbudget en eenvoudige campings hoeft niets af te doen van het doel, lekker met elkaar een route rijden, en 's avondes (het liefst bij een kampvuur) een biertje drinken.

Maar dit zijn allemaal punten die eigenlijk in de enquete verwerkt kunnen worden, ben eigenlijk alweer te gedetailleerd bezig.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #10 Gepost op: 23-07-2005, 17:20 »
Dat ben je niet in mijn ogen Ferd.

Ik denk dat je de beoogde essentie goed onder woorden brengt. Minder dan 10% asfalt, rijden ipv. racen, en verder gezelligheid en heelhouden. En dat bijvoorbeeld van woensdag tot zondag (ik noem maar wat).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #11 Gepost op: 23-07-2005, 20:24 »
Hee Mars,
in 2002 reed er ook iemand de allroadtour op een KTM rally (de motor van Kari Tiainen) en die reed ook de 6'a700 km heen en terugweg vanuit Helsinki.  Je gaat toch geen watje worden omdat je nu een beetje hard zadel hebt toch?  ;)

Ik denk dat ik voor Finland wel het een en ander kan regelen bij de locals daar, De Piemont lijkt me ook gaaf, maar dan moet de groep niet te groot zijn denk ik.

Over grote groep gesproken; elk tweede weekeind in juli wordt daar ook de Stella Alpina gehouden, een offroad treffen waar een man of 1000 op offroads op af komen en om een bergmeertje heen kamperen. Daar wil ik al jaren een keer heen maar het is me nog niet gelukt.
Misschien ook wat?

Maar Marokko lijkt me helemaal fantastisch, daar heeft iemand ook nog wel wat recente routes van liggen, toch Erwin?
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #12 Gepost op: 25-07-2005, 08:58 »
Je kunt ook routes (Roadbook) kopen van Noord Spanje kost weinig om dan van Oost naar west te kunnen rijden.

Er is een website van (wordt even zoeken maar wij hebben het adres daarvan,even zoeken.)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #13 Gepost op: 25-07-2005, 10:01 »
Een "Maniacs" toer lijkt me geweldig en wil ook best bijdragen aan de organisatie maar persoonlijk zal mijn voorkeur uitgaan naar bijvoorbeeld de Baltische staten (E-Vitiminie) of eventueel een uitstap richting Noord-Afrika. Wellicht dat er nog een een wederopstanding komt van de AllroadTour.FI, wie weet.....

Misschien moeten we eens babbeleen met Quickly...
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad / Travel-Maniacs-Tour 2006 ????
« Reactie #14 Gepost op: 25-07-2005, 10:42 »
Citaat
Misschien moeten we eens babbeleen met Quickly...

Goed idee,

Ik heb een aantal maanden terug al vele mooie foto's van hem gezien!!
Over de routes die hij vertelde echt die zijn echt super!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!