Wijs op Reis > Reis-voertuigen met 2+ aandrijving

G3 lpg

(1/8) > >>

Brommer:
is dat wat tegenwoordig of loopt je blok in de soep bij hogere toerentallen? (cilinderkoppen kleppen etc)

beat:
het grootste probleem is de tank.
er zijn al aardig wat bedrijven die scooters ombouwen, dus als je een injectie fiets hebt..

CASPER:
het ene motorblok kan er beter tegen dan het andere. Probleem blijft de hogere verbrandings temperatuur waar door de kleppen een zwaarder leven hebben. Momenteel is het ronduit de goedkoopste brandstof om op te rijden. Maar je zal alleen altijd in het achterhoofd moeten houden dat ooit een koprevisie nodig zal zijn. Wanneer is afhankelijk is vd km stand en het merk. bij de jeep 4.0 6 cilinder motor kan je bij een "sportieve" rijstijl wel om de 70dkm een koprevisie nodig zijn. Verder moet je een beetje meer gevoel voor het blok opbrengen dan zonder LPG. Dus geen volgas bij koude motor ( kans op backfire, beter om in de winter de 1e kms op benzine te rijden) en bij hele zware aanhangers misschien dan beter even op benzine. Maar het financiele voordeel is tegenwoordig zo groot dat je de reparaties bijna altijd terug verdient. Wil je het risico niet of rij je veel in het buitenland, neem dan een diesel met de veel hogere MRB en eventueel bijtelling.

Mzzl Casper


Brommer:
hoeveel is een koprevisie?
Want als je 1000 euro bespaart aan brandstof per jaar maar na 3 jaar (60.000) komt de koprevisie van 3000 euro........
dan maakt het niet uit.

Bolski:

--- Citaat van: Brommer op 25-10-2008, 21:12 ---is dat wat tegenwoordig of loopt je blok in de soep bij hogere toerentallen? (cilinderkoppen kleppen etc)

--- Einde van citaat ---
Als dat zo zou zijn, was gas geen lang leven beschoren.
Er zwerft ergens een mooi verhaal van 2 broers die met hun 30 jaar oude Jeep op LPG een wereldreis van 1,5 jaar gemaakt hebben. Ze hadden heel wat storinkjes, maar vrijwel niet gasgerelateerd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie