Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 1 februari2009 vertrekt het "crossing the border-team" van Brussel naar Kaapstad  (gelezen 3773 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Het is 'bijna' zover. We vertrekken binnen een dikke anderhalve maand naar het Afrikaanse continent. Nu volop bezig met de concrete voorbereidingen.
Ook zijn we nog steeds op zoek naar sponsors en media-mogelijkheden. Het is absurd moeilijk om in deze economisch moeilijke tijd aan sponsors te geraken. Moest iemand nog sponsor-grage bedrijven kennen laat het me zeker weten!
Op www.crossingtheborder.be kan je meer info vinden en onze trip volgen.
Als er mensen nog tips hebben of nuttige informatie hebben altijd welkom!



Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Mooi plan! 4 maanden lijkt lang maar is weinig tijd....
't Is een enorm continent met matige wegen en veel aparte omstandigheden, het is helemaal niet ingesteld op tempo maken. Dus ik weet niet hoe flexibel jullie plannen zijn maar er is een vuistregel voor reizen door Afrika: wat je plan ook is, het loopt altijd anders. 't Zou ook zonde zijn om te doen wat Boorman en z'n maten deden: met de stress in je lijf schitterende gebieden overslaan omdat je zonodig doelen moet halen. Dus ik zou zeggen, ga lekker op pad, ervaar na een paar weken wat er mogelijk en haalbaar is en vooral waar je je lekker bij voelt, en bekijk dan opnieuw wat je gaat doen.
Hoe dan ook: alle geluk en plezier gewenst!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
4maanden is maar een richt-tijd. Als het langer duurt geen probleem!
We hebben alle tijd! De reis kan gerust n,og enkele maanden uitlopen. We willen Afrika gewoon volledig beleven!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Geweldig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Op wat voor motors gaan jullie dit doen? Zie enkel een suzuki logo op jullie site.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
we gaan met 3 suzuki's DR 650
2 uit 1993
1 uit 1996 RSE-versie

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
We willen Afrika gewoon volledig beleven!

Je bent op de goede weg: vooral niet teveel plannen maken  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
We plannen het hoogst noodzakelijke, maarhet is grappig dat je op voorgand van alle zaken wil regelen en meenemen, maar uiteindelijk doe je het toch niet. Zo nemen we maar een fractie van de wisselstukkenmee die we op voorhand voorzien hebben.
Maandag worden alu koffers op moto geplaatst (sponsoring)

Nog een goede 2 weken!

ps: voor mensen die in belgie rondhangen: altijd welkom op benefiet
zie www.crossingtheborder.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
zeker eens de site bezoeken want we doen ons best in het land der trage internetverbindingen toch wat fotos en tekst te tonen
 
zijn nu in ouagadougo en de trip is geweldig,wat een vrijheid
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Ga regelmatig op jullie site kijken en jullie beleven de tijd van jullie leven.
En wat een goede motoren ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Ik ben er weer eens goed voor gaan zitten om alles bij te lezen...
Wat een mooi avontuur hebben jullie zeg, alle ingredienten zitten erin, kameraadschap, veel contact met de lokale bevolking, wat pech met de brommers, helemaal compleet.
 
Veel plezier nog en blijf maar komen met de verhalen  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Proficiat heren jullie zijn er geraakt ben benieuwd naar jullie verhalen(misschien op TM weekend)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
 :o


Een motor met iemand achterop die wordt voortgetrokken met nog 282 kilometer te gaan?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
we did it!!!
meer dan fantastische ervaring,wel stevig afgezien, but we like it!!!

Kijken in agenda of TMweekend goed valt,zal met plezier wat meer vertellen
groeten
Franz

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Woow! Chapeau!  8)

Me gusta la moto, me gustas tu.