Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Onze verdraagzame maatschappij...  (gelezen 4245 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Onze verdraagzame maatschappij...
« Gepost op: 04-05-2009, 20:10 »
Deze man heeft pas recht tot klagen van overlast!
En toch relativeert hij nog alles! Alhoewel de komst van de TGV hem toch wel zorgen baart... ::)
Even doorkijken; duurt zes minuten. Maar met open mond ging dat als vanzelf...
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/kopspijkers/bb.20050409.asf?start=0:42:46.00&end=0:48:47.00;embed=1
Respect! Meneer Gansen!
Hier kunnen er nog veel iets van leren!
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2009, 01:36 »
Goeie mensen... die vent is echt knetter gek zeg.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #2 Gepost op: 05-05-2009, 08:17 »
Goeie mensen... die vent is echt knetter gek zeg.

WAT ZEG JE?................
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #3 Gepost op: 05-05-2009, 08:34 »
Respect! Meneer Gansen!
Hier kunnen er nog veel iets van leren!

Waar woon jij zelf?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #4 Gepost op: 05-05-2009, 10:31 »
misschien mogen we bij hem in de achtertuin wel een baantje aanleggen. Entree 5 euro per dag per persoon.. die man heeft nergens last van (hoort toch al niks meer) en hij wordt er nog een stuk rijker van ook dan van die witlof :-)

mooi clubhuis, boel gezelligheid etc. : Ik zou zeggen... Ga eens praten met die man!
(misschien moet je hem dan wel effe mee naar het cafee nemen.. want daar praten is een beetje lastig)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2009, 11:29 »
WAT ZEG JE?................

Ik zou nog liever in een caravan gaan wonen dan waar hij woont en om de 2 minuten de dakpannen van je huis laten blazen.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #6 Gepost op: 05-05-2009, 12:46 »

Waar woon jij zelf?
 
 

Op een minder luidruchtig plaatsje op deze aarde.
 
Wat ik hiermee bedoelde is dat men bijvoorbeeld zelfs durft te klagen, als de haan van de buur 's morgens kraait... ::) Er wordt veel te weinig gerelativeerd tegenwoordig. Idem dito in verband met onze hobby; motorrijden. :'(
Uiteraard is deze man wel een extreem geval. Maar een grappig ook... ;)
 
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #7 Gepost op: 05-05-2009, 13:02 »
Ik heb een derdehands verhaal, van horen zeggen, waarbij een vrouw getrouwd is met een fanatieke endurist.

Elk weekend is hij weg...

Eindelijk gaat hun droom in vervulling en ze gaan 'buiten wonen' in een streek waar veel off-road wordt gereden, lekker aan een onverharde weg...

...en de vrouw verandert in een klaagster en belt iedere minuut de milieulijn zodra er weer een off-roader legaal over het pad kuiert.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #8 Gepost op: 05-05-2009, 13:19 »

Op een minder luidruchtig plaatsje op deze aarde.
 
Wat ik hiermee bedoelde is dat men bijvoorbeeld zelfs durft te klagen, als de haan van de buur 's morgens kraait... ::) Er wordt veel te weinig gerelativeerd tegenwoordig. Idem dito in verband met onze hobby; motorrijden. :'(
Uiteraard is deze man wel een extreem geval. Maar een grappig ook... ;)
 

Ik woon in Spaarndam onder de polderbaan. Kom daar zelf maar eens langs en herzie dan je mening even over relativeren.... Makkelijk gesproken als je op een rustig plekje woont. Ik accepteer 58 vliegtuigen in een uur wel, maar leuk is het echt niet als je s'zomers lekker in de tuin zit. Er is wel een grens aan wat je een grote bevolkingsgroep kan aandoen. De hele haarlemmermeer en ver daarbuiten namelijk. Datzelfde geldt ook voor motorrijden in rustige gebieden. Begrijp mij goed, ik doe het zelf ook graag maar ik kan mij voorstellen dat er een heleboel mensen zijn die het niet leuk vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #9 Gepost op: 05-05-2009, 14:21 »
@arjen: niet om flauw te doen, maar je wist toch dat je vlak bij een vliegveld ging wonen... Misschien denk ik te simpel hoor, maar ik heb die klachten over Schiphol en geluid nooit goed begrepen. Wel dat het vervelend is, maar ja. als je niet van natte voeten houdt niet je ook niet op het strand gaan lopen. als je begrijpt wat ik bedoel.

----
hm, ik heb net het filmpje bekeken en ik snap t al wat beter :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #10 Gepost op: 05-05-2009, 14:59 »
Wist ik ook wel en ik klaag niet (te veel) maar het gebied wat van schiphol last heeft is wel heel erg groot. Vergis je niet. Het betreft echt honderden duizenden mensen, zo niet een miljoen. Als je in de regio opgegroeid bent is er soms niet veel keus en is het een kwestie van compromis sluiten. Lawaai van vliegtuigen of iedere morgen in de dikke file... Het is echt de laatste jaren veel erger geworden en maatschappelijk gezien moet er ergens een grens getrokken worden. Dus wat mij betreft geen landingsbanen meer erbij. Keuze is ook relatief.... Overigens, die Turkish Airlines is op 30 meter neergestort van de plaats waar ik iedere morgen passeer naar mijn werk.... Heerlijk rustig een weekje boven mijn huis maar tragisch voor de betrokkenen natuurlijk. Maar even terug naar ons allroad belang, Nederland is gewoon erg klein en het valt niet mee om verdraagzaam te blijven en elkaars woon- of hobby omgeving te respecteren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #11 Gepost op: 05-05-2009, 15:08 »
Daarom is het van belang niet te relativeren, maar gewoon reeel te tolereren en buitensporig niet te tolereren.

Als een vliegtuig 20 meter over je huis komt.. zou jij ook klagen. Zo vind ik het ook niet fraai dat er hier achte rmijn huis crossers in het bos rondknallen.. ook al snap ik ze wel en kriebelt het zelfs om mee te doen.

Maarja: Zolang nederland crossbanen en oefenterreinen verband en sluit ten behoeve van industrieterreinen en golfbanen, terwijl op zondag morgen het bos illegaal gekapt wordt: Is het moeilijk tolerant te zijn en te niet boos te worden om de 'haat'tegen motor-sporter.

Soms denk ik wel dat motorrijders juist ultra-netjes zijn...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #12 Gepost op: 05-05-2009, 17:24 »
Arjen, ik begrijp jou uiteraard volledig. "Trop is te veel", zoals ooit een Belgische politieker zei. Ergens zijn er inderdaad grenzen.
In dit filmpje is de situatie met de komst van de TGV, in mijn ogen zodanig absurd, dat het ongelofelijk wordt.
Maar het stemde mij wel tot nadenken.
Dr Beans zin; "Daarom is het van belang niet te relativeren, maar gewoon reeel te tolereren en buitensporig niet te tolereren." vind ik eigenlijk iets hebben.
 

 
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Onze verdraagzame maatschappij...
« Reactie #13 Gepost op: 06-05-2009, 13:31 »
hahah die belg is gek hij vind het nog wel grappig hahaha geweldig maar ja zo een achternaam dat zijn goede mensen hanssen.

frank