Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: motor achterlaten in Moskou  (gelezen 2439 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
motor achterlaten in Moskou
« Gepost op: 15-08-2009, 16:58 »
Een vriend van mij (belg) die al lang in Rusland woont heeft intresse in 2รก3 ofroad cq crosmotoren. Om ze zelf in te voeren is een kostelijke zaak hij heeft geen kentekenbewijs nodig daar hij alleen op eigen prive grond rijd. je zult dan wel zelf met vliegtuig of trein naar huis moeten.
Is een betrouwbare kerel, heeft ons heel goed geholpen op onze reis naar Peking

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: motor achterlaten in Moskou
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2009, 21:47 »
Dit leest een beetje als:  Gejatte motoren gezocht....  :-X
 
Hij mag wel een prijs maken voor mijn WR250R, dan rijd ik hem er heen en laat hem daar achter. Moet hij hem alleen wel even uit mijn paspoort laten schrijven, anders denk ik niet dat ik het land nog uit kom, zo makkelijk gaat dat daar allemaal niet geloof ik.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: motor achterlaten in Moskou
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2009, 09:13 »
Nee hij zoekt absoluut geen gejatte motoren, maar hij vraagt voor de ingevoerde motor geen russisch kenteken aan, daar hij er niet mee op de openbare weg komt.
In nederland heb je ook geen kenteken nodig voor crosmotoren waar alleen mee op circuits mee word gereden.
Veel landbouwers rijden ook op een quad zonder kenteken op eigen land.
In Rusland komt bij binnenkomst de motor niet in je paspoort maar krijg je transit documenten die je nodig hebt bij politie controle en als je het land weer verlaat met motor, weet echter niet of deze evt aan je paspoortnr gekoppelt worden.
Ben zelf 4 keer met de motor Rusland ingereden en kan alleen op mijn visa zien datum in en datum uit niks over motor. Misschien heeft hij intresse in jouw motor, als je mij prive mailt geef ik jouw tlfn en mailadres van Ludo.
tonyfromthefields@hotmail.com

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: motor achterlaten in Moskou
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2009, 12:31 »
Hangt dus helemaal af van de invoerregistratie. Weet jouw vriend in rusland hoe dat precies gaat?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: motor achterlaten in Moskou
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2009, 12:55 »
Dit leest een beetje als:  Gejatte motoren gezocht....  :-X
 
Hij mag wel een prijs maken voor mijn WR250R, dan rijd ik hem er heen en laat hem daar achter. Moet hij hem alleen wel even uit mijn paspoort laten schrijven, anders denk ik niet dat ik het land nog uit kom, zo makkelijk gaat dat daar allemaal niet geloof ik.

Volgens mij zoekt hij motoren die nooit echt (goed) op kenteken hebben gestaan. Staan er niet regelmatig rallymotoren op internet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4360
Re: motor achterlaten in Moskou
« Reactie #5 Gepost op: 17-08-2009, 21:20 »
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: motor achterlaten in Moskou
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2009, 21:59 »
Importeren in Rusland (dus exporteren vanaf hier) is lastig. De invoerrechten zijn belachelijk; je kunt beter een motor uit elkaar sleutel en als onderdelen verschepen dan als complete motor naar Rusland exporteren. Op onderdelen zijn de invoeren een fractie van een complete machine. 't Is maar een tip.
350 EXC-F --- 790 Adventure R